آخرین اخبار

12. شهريور 1401 - 10:35   |   کد مطلب: 10829
ما از نگاهی که حاصل آن فعالیت موثر و پیش رونده در فضای مجازیست نا خودآگاه به سمت برخی مولفه های مقابل با زیست سالم مجازی حرکت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه ؛ محمود محمدی - پژوهشگر فضای مجازی - دنیای جدیدی که این روزها در اطراف ما و در جغرافیای ناهمگون فضای مجازی ایجاد شده است، حکایت از مجهولاتی دارند که گاهی لابه لای برخی فعالیت های ما پنهان می مانند.

 

 

شاید تفسیر این جمله بدین طریق ساده تر باشد که ما از نگاهی که حاصل آن فعالیت موثر و پیش رونده در فضای مجازیست نا خودآگاه به سمت برخی مولفه های مقابل با زیست سالم مجازی حرکت می‌کنیم.

 

هر کدام از ما که اکنون در عرصه مجازی هستیم، با دارا بودن یک شخصیت مجازی هر روز در حال تکامل دادن به زیست مجازی خودمان هستیم، توده هایی که شناسنامه فعالیت ما در عرصه مجازی خواهند بود.

 

برای اکثر والدین پیش آمده است که فرزندان آنها گاهی چنان غرق در بازی هایی می شوند که شاید متناسب با رده سنی آنان نباشد، ترویج خشونت عاقبتی پیچیده را در آینده آنها رقم می‌زند و اولین مصدوم این جریان همان والدینی هستند که به راحتی این روزها در کنار فرزندان خودشان نشسته و تماشاگر بازی های آنان هستند.

 

تصور کنید قبح برخی از امورات با بالا رفتن سن ما در نسل های قبل سنخیتی نسبی داشته است، که اکنون قبح این کارها در نسل های جدید در سنین پایین در حال شکستن است.

 

برای مثال فرزند شما که اکنون در حال انجام یک بازی خشونت بار است و اهداف تیراندازی اش در آن بازی ها نوزادان دو و سه ماهه و ... هستند، در حال یک آموزش ذهنی است که بالطبع آن فعالیت های خشونت بار در مخیله اش در حال القاشدن است. 

 

 

این القای ذهنی ۳، یا ۵ و حتی ۱۰ سال دیگر خود را نشان می دهد، زمانی که والدین بر سر مسائل چالشی با فرزندان خود به بحث می پردازند و ممکن است این تصویر ایجاد شده در آن سال ها خود را نشان دهد و کنترل این فرزندان سخت شود.

 

حال می توان به ریشه برخی نزاع ها در استان پی برد، وقتی در خاموشی نهاد های متولی، این قضایا به صورت زیرپوستی در حال رخداد است.

 

زودتر باید بفکر بود پیش انکه بسیاری مسائل دیگر در پی این باشند که فرصت های بسیار این فضا را از ما دور کنند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک