آخرین اخبار

27. خرداد 1401 - 9:08   |   کد مطلب: 10661
خزانه‌داری آمریکا، با هدف اعمال فشار بیشتر برای احیای توافق هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد

آمریکا امروز (پنجشنبه) تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های چینی و اماراتی و شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی که به صادرات پتروشیمی‌های ایران کمک می کنند، اعمال کرد.

 

به نوشته رویترز این اقدام آمریکا با هدف افزایش فشار بر تهران برای احیای توافق هسته‌ای انجام شده است.

 

این در حالی است که «برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، در بیانیه‌ای با اشاره به توافق برجام مدعی شد: «آمریکا مسیر دیپلماسی معنادار را برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به توافق هسته‌ای دنبال می‌کند.»

 

 وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که در پایگاه خود منتشر کرد، نام اسامی افراد و شرکت‌هایی که به بهانه ارتباط با نهادهای ایرانی تحریم شدند، را به شرح زیر آورده است:

 

«محمد شاهین راکنودین هور» تبعه هند، ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس

«جینگ‌فنگ ژائو» تبعه چین، ارتباط با شرکت پتروشیمی تریلیانس

 

 

شرکت پتروشیمی «فن‌آوران» مستقر در ایران، ارتباط با شرکت بازرگانی پتروشیمی

شرکت تجارت سوخت و پتروشیمی «فیوچر گیت» مستقر در امارات

 شرکت کشتی‌رانی «جی‌ایکس» مستقر در امارات

شرکت «کین ول اینترنشنال» مستقر در هنگ‌کنگ

شرکت پتروشیمی «خارک» مستقر در ایران

شرکت پتروشیمی «مارون» مستقر در ایران

شرکت «اسکای زون» مستقر در امارات

شرکت «تیم‌فورد» مستقر در هنگ‌کنگ

شرکت تجاری «یوچم جنرال» مستقر در امارات

در انتهای این بیانیه نیز آمده است: «در نتیجه اقدام امروز، کلیه اموال و منافع موجود در اموال این اهداف که در آمریکا یا در اختیار یا کنترل افراد آمریکاییست، باید مسدود شود. علاوه بر این، هر نهادی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر متعلق به یک یا چند فرد تحریم شده باشد، نیز مسدود می‌شود. علاوه بر این، افرادی که در معاملات معینی با افراد و نهاد‌های تعیین شده امروز شرکت می‌کنند، ممکن است خود در معرض تحریم‌ها یا اقدامات اجرایی قرار گیرند. همچنین هر موسسه مالی خارجی که آگاهانه تراکنش مهمی را برای هر یک از افراد یا نهاد‌های تعیین‌شده امروز تسهیل می‌کند، جز در موارد استثنا، ممکن است مشمول تحریم‌های ما شود.»

 

ساعاتی پیش نیز «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنانی گفته بود کشورش در واکنش به اقدامات ایران و حذف دوربین‌های نظارتی آژانس، تحریم‌ها را افزایش می‌دهد.

 

 سالیوان با نادیده گرفتن اقدامات آمریکا در تصویب قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام، مدعی شد : «اقدامات ایران مبنی بر افزایش غنی‌سازی و حذف دوربین‌های نظارتی آژانس برای مذاکرات مفید نیست و ما با افزایش تحریم ها به این اقدامات پاسخ می دهیم.»/باشگاه خبرنگاران

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک