آخرین اخبار

5. ارديبهشت 1401 - 12:32   |   کد مطلب: 10555
مردم روستای الگن چاروسا برخورد بسیار خوبی با یک خرس داشتند که جوان آن روستا را مورد حمله قرار داده بود.

عصر دیروز یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 خدارحم درخش ، طبیعت دوست ساکن روستای الگن بخش چاروسا شهرستان کهگیلویه، در دامنه کوه سیاه حدفاصل 42 کیلومتری از مناطق حفاظت شده خائیز ، که بصورت داوطلب با بنیاد الگن ، بخشی از این منطقه را حفاظت می کرد مورد حمله یک قلاده خرس قهوه ای قرار گرفت و از ناحیه هر دودست آسیب دید .

 

 

پس از پیگیری و عیادت مسئولین محیط زیست از قرق بان افتخاری در بیمارستان دهدشت ،خوشبختانه پزشک معالج حال عمومی وی را خوب گزارش داد از طرفی ،گزارش مسئولین محیط زیست که از عصر دیروز تا کنون در منطقه حضور داشته و لحظه به لحظه سلامتی خرس را رصد می کردند حاکی از سلامتی خرس است ، اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست استان طی پیامی از مردم طبیعت دوست این شهرستان و بنیاد الگن تقدیر و تشکر کرد .

 

 

براسا این گزارش در این پیام تقدیر آمده است : امروزه در گوشه و کنار کشور عزیزمان ایران اسلامی، گاه ناگاه تصاویری از شکار یا آزار و اذیت حیات وحش دیده و شنیده می شود که طبیعت دوستان و دغدغه مندان به حیات وحش واکنش های زیادی را از خود نشان می دهند .

 

 

برخورد جالب توجه مردم با فرهنگ روستای الگن با خرس قهوه ای ،علی رغم آنکه یکی از جوانان این رورستا را از ناحیه هر دودست مصدم کره بود، اما مردم این روستا حاضر نشدند آسیبی به آن برسانند جای بسی تقدیر و تشکر و نشان از رشد و بالندگی فرهنگ زیست محیطی آن منطقه را دارد.

 

 

برخود لازم میدانم به نمایندگی از کارکنان حفاظت محیط زیست و طبیعت دوستان استان از همراهی و همکاری خوب مردم این روستا تقدیر و تشکر نمایم .

 

 

اسلام جاودان خرد

سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد

 

 

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک