آخرین اخبار

14. مرداد 1400 - 16:39   |   کد مطلب: 9966
سوت آغاز به کار ششمین دوره شورای اسلامی بخش مرکزی کهگیلویه، همزمان با برگزاری آیین تحلیف اعضاء نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ مراسم تحلیف شوراهای بخش مرکزی با حضور مسئولان و اعضای منتخب در سالن دانشگاه ازاد اسلامی دهدشت برگزار شد.

بخشدار مرکزی کهگیلویه در این آیین گفت : انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در سطح شهرستان با تلاش هیات های نظارت و اجرائی و حضور موثر شهروندان برگزار شد و از همه عوامل که روزها و ماهها قبل از انتخابات در شرایط کرونایی برای این رویداد مهم زحمت کشیدند، قدردانی می کنم.

شرمت الله حسینی پرور با اشاره به اینکه بخش مرکزی کهگیلویه از سه دهستان با جمعیت ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر تشکیل شده و ۷۸ روستا دارای شورای اسلامی دارد افزود: ۵۰ درصد روستاهای بخش مرکزی گازدار ، بهینه‌سازی شبکه برق، احداث سه مجتمع آبرسانی و احداث جداول هدایت آبهای سطحی از دیگر خدمات دولت آقای روحانی به روستاها بود.

وی افزود: در سنوات گذشته بحران های زیادی از جمله اتش سوزی ها تهدید جدی در شهرستان بوده و در این خصوص اعتبارات خوبی از بندهای مختلف به این بخش اختصاص یافته است، و به عنوان کسی که دولت های مختلف را تجربه کردم، می گویم در این دوره بهترین کارها انجام شده است.

حسینی پرور با تاکید بر اینکه شوراهای جدید در بحث انتخاب دهیار سلایق شخصی را دخیل نکنند افزود: برای دهیاران در دولت اموزش ها و هزینه هایی از بیت المال شده است و در صورت تغییر باید مدت زمان درازی را طی شود و این فرصت سوزی است.

وی تصریح کرد: مشاهده می شود دهیاری‌ها در برخی موراد خانوادگی می شود، سعی کنید از این اقدام پرهیز شود، اما اگر دهیاری را عزل می‌کنید ایتم ها را در نظر بگیرد.

حسینی پرور در پایان گفت: شوراها جهت عمران و آبادانی روستاها کمک کنند که بتوانیم به مردم که ولی نعمتان این نظام هستند خدمات خوبی ارایه دهیم.

فرماندار کهگیلویه نیز در این آیین با اشاره به اینکه شوراهای روستا می‌توانند موجب ایجاد تحول شوندافزود: شورا و دهیاران باید خودکفا بوده و نباید دست در جیب دولت داشته باشند و با خلاقیت با توجه به ظرفیت های موجود تلاش برای درآمدزایی پایدار انجام دهند.

دارا کریمی نژاد افزود: دولت ها با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از جمله خرید ماشین آلات و تجهیزات اجرای طرح‌های اقتصادی آنها را شورا ها را کمک می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به تحریم هایی که کشور با آن مواجه بود اما دولت روحانی در توسعه روستایی خوب عمل کرد و بعدا متوجه خدمات این دولت به روستاها خواهیم شد و همه باید پای کار باشیم و برای تدوام خدمت‌رسانی به روستاها دولت جدید را یاری کنیم.

مقام ارشد اجرای کهگیلویه به نقش شوراها در انتخاب دهیاری ها توانا و کاردان اشاره گفت: با کمک خیرین، وام های کم بهره، بنیاد ها، هلدینگ ها و ... برای توسعه و درآمدزایی پایدار در روستاها کوشش شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک