آخرین اخبار

29. آذر 1399 - 13:56   |   کد مطلب: 9625
سد معبر نخاله های و مصالح ساختمانی مصداق بارز نقض حق شهروندی است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ سد معبر و ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در خیابانهای شهر دهدشت چهره شهرستان را نازیبا کرده است. اگر در کوچه و خیابان های شهر عبور کرده باشید شاهد وجود مصالح ساختمانی هستیم که تا نیمه خیابان و به طور کامل یک طرف خیابان را بسته است.

سد معبرهایی که به وسیله مصالح ساختمانی در سطح شهر وجود دارد از بارزترین پدیده‌ های ضایع شدن حقوق شهروندان و ایجاد ناهنجاری اجتماعی و مشکل اساسی در رفت‌ و آمد شهروندان دهدشتی است.

کم‌ عرض بودن بسیاری از خیابان‌ های سطح شهر دهدشت از قدیم ایام باعث بروز مشکلاتی در تردد رانندگان بوده و در این سال‌ های اخیر با وجود انباشت مصالح و نخاله‌ های ساختمانی نیز به قول معروف قوز بالا قوز شده و باعث ایجاد خدشه به منظره شهر و مبلمان شهری نیز شده است. متاسفانه برخی مالکان و مجریان ساخت‌ و سازها برای انجام کارهای ساختمانی ریختن مصالح، اقدام به بستن و مسدود کردن مسیر خیابان می‌ کنند.

اکثر گوشه و خیابانها پر از شن، ماسه، آجر شده به طوری که با وجود دو طرفه بودن بعضی خیابانها یک خودرو هم با چه سختی و گذشتن از چاله چوله ها می‌ تواند عبور کند. قانون در این خصوص به صراحت عنوان کرده سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها، میادین، پارک‌ ها و باغ‌ های عمومی برای کسب و کار، انبار کردن مصالح ساختمانی یا هر عناوین دیگری ممنوع و شهرداری  باید با کسانی که به ایجاد سد معبر اقدام می‌کنند، از طریق قانون برخورد کند. حال انتظار میرود مسئولان شهری خصوصا شورای شهر و شهرداری نظارت بیشتری بر این امر داشته باشند چرا که این امر باعث به وجود آمدن تصادفات و به خطر افتادن جان مردم می شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک