آخرین اخبار

19. دى 1393 - 20:12   |   کد مطلب: 92
احمد رکن آبادی وغلامرضا کاتب در موردتاثیر پذیری قیمت نفت از مسائل سیاسی، منطقه ای و امنیتی در برنامه "بدون خط خوردگی"رادیوگفت‌وگو در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی سخن گفتند.

"احمد رکن‌آبادی" کارشناس ارشد قراردادهای بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی و "غلامرضا کاتب"، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با برنامه"بدون خط خوردگی"رادیو گفت‌وگو در خصوص کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی سخن گفتند.

 

رکن آبادی با اشاره به تاثیرپذیری قیمت نفت از مسائل سیاسی، منطقه‌ای و امنیتی، اظهار کرد: کشورهای صادر کننده نفت منافعی دارند که در جهت منافع ملی و امنیت ملی آن‌هاست، لذا از آن حمایت می‌کنند و طبیعتا کاهش و یا افزایش قیمت نفت در زمان‌های مختلف با این شرایط دچار نوسان می‌شود.

 

 وی اوپک را محفلی برای ایمن‌سازی نفت خام برای کشورهای واردکننده دانست و ادامه داد: همواره به کشورهای صادر کننده نفت خام چنین القا شده که اوپک ابزاری برای تثبیت نرخ نفت خام است تا عضویت آن‌ها در اوپک به عنوان جنبه‌ای مثبت بشمار رود.

 

در ادامه غلامرضا کاتب بیان کرد: در حال حاضر یک فرصت استثنایی برای کشور به وجود آمده تا قطع کامل وابستگی بودجه به درآمده های نفتی را تحقق ببخشیم؛ البته این موضوع  جزیی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است و به استناد بند 18 این سیاست سران 3 قوه مکلف شدند در حوزه درآمدهای بودجه کشور هیچگونه وابستگی به نفت نداشته باشد.

 

وی گفت: خوشبختانه وابستگی به درآمدهای نفتی تنها  31 درصد از بودجه کشور را شامل می‌شود که اگر در کمیسیون تلفیق بخشی از درآمدها را کاهش دهیم، میزان وابستگی بودجه نفتی در سال آینده نیز کاهش خواهد یافت.

 

کاتب خاطر نشان کرد: در شرایطی فعلی دشمنان از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کنند تا با کاهش قیمت‌ها، بوجه کشور را تحت تاثیر قرار دهند. اگر هزینه اداره کشور کاهش یابد، یقینا بزرگترین خدمت را به نسل آینده و فعلی ارائه کرده‌ایم.

 

انتهاي پيام  :  و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک