آخرین اخبار

28. تير 1398 - 23:11   |   کد مطلب: 9053
نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر سوق به امامت امام جمعه موقت شهر سوق سید مهدی افراز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته شهر سوق به امامت امام جمعه موقت شهر سوق سید مهدی افراز برگزار شد.

وی درآیین عبادی سیاسی نماز دشمن شکن جمعه این هفته شهر سوق پس از دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی وسعی بر محافطت از تقوا گفت: ازمهمترین راههای بدست اوردن تقوا تبعیت و پیروی کردن از دستورات اهل بیت وقران هست

سید مهدی افراز گفت : اینکه انسان تمام تکالیفش را پشت سر یک امام و رهبر انجام دهد باعث ارامش روح و روان شخص میگردد.

وی  گفت: اگر یک تیم ورزشی بدون داشتن مربی ویک تیم هنری بدون داشتن یک کارگردان نمیتوانند موفق شوند مسلما در مسیر زندگی هم بدون داشتن امام و رهبر انسان موفقیتی کسب نمیکند.

 

افراز خاطر نشان کرد که امام جایگاه واقعی انسان در دنیا که همان جایگاه خلیفه الله است را به انسان نشان میدهد. انسانی که با پیروی از امام و رهبر میتواند اعلی من الملائکه باشد اگر ازاین نور استفاده نکند ادنی من البهائم بل هم اضل میشود.

امام چشم عقل ما را روشن می کند.

 

خطیب جمعه شهر سوق در خطبه دوم به روز تاسیس شورای محترم نگهبان اشاره کرد و از مهمترین وظایف این نهاد مقدس را حفاظت و پاسداری از احکام دین (در کشورهای اسلامی و حکومتهای دینی) و قانون اساسی بیان کرد.

افراز گفت: این شورا مختص کشور ما تنها نیست بلکه هر کشوری که قانون اساسی مدونّی دارد، برای حراست از آن تدبیری اندیشیده است.

خطیب نماز جمعه سوق تصریح کرد : اگر به قوانین داخلی کشورها نگاه کنیم، تقریباً در قوانین اساسی بیش تر کشورها برای حمایت و حراست از آن تضمین هایی پیش بینی شده است. در غیر این صورت، ممکن است دولت ها به اصول آن اعتنایی نکنند و آن را به طور مکرّر نقض نمایند.

سید مهدی افراز گفت: در فرانسه، یک نهاد سیاسی از قانون اساسی حراست می کند که از این نهاد به «شورای قانون اساسی» تعبیر شده است که ماده 61 قانون اساسی فرانسه در این رابطه می گوید: 《قوانین بنیادی پیش از توشیح  و آیین نامه های داخلی مجالس پارلمان پیش از اجرا، باید به شورای قانون اساسی تسلیم》 شود تا نسبت به انطباق آن ها با قانون اساسی حکم کند

شورای قانون اساسی فرانسه در میان نهادهای مشابه سایر کشورها، بیش ترین شباهت را به شورای نگهبان در کشور ما دارد.

امام جمعه این هفته شهرسوق گفت : «دادگاه قانون اساسی» در ترکیه «محکمه النقد» در مصر «شورای قانون اساسی» و «دیوان عالی عدالت» در فرانسه، «دادگاه قانون اساسی» در آلمان، «مجلس نمایندگان» و «سنا» در آمریکا، «مجلس عوام» در انگلستان و «دادگاه قانون اساسی» در روسیه، این نقش نظارتی را ایفا می نمایند

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک