آخرین اخبار

21. تير 1398 - 11:56   |   کد مطلب: 9043
در برخی از خیابان های دهدشت دست اندازها یا سرعت گیرهایی وجود دارد که به علت نبود علائم مشخص کننده میتواند برای وسایل نقلیه و سرنشینان آن ها دردسر آفرین باشد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ دست انداز یا سرعت گیر اسمی رایج برای ناهمواری هایی  است که برای کم کردن سرعت وسایل نقلیه‌ی موتور دار به منظور بهبود شرایط ایمنی استفاده می‌کنند. دست انداز‌ها در سراسر دنیا استفاده می‌شوند و اکثرا برای ایجاد سرعتی پایین، یعنی حدود 40 کیلومتر بر ساعت یا کم‌تر ایجاد می‌شوند.

اگر چه دست انداز‌ها برای کاهش سرعت اتومبیل‌ها بسیار موثر هستند، اما استفاده از آنها گاهی بحث برانگیز است چرا که می‌توانند باعث افزایش صدای ترافیک شوند، باعث صدمه به وسایل نقلیه شوند و یا منجر به کند شدن سرعت خودرو‌های امدادی. بعضی دست انداز‌ها که به صورت غیر استاندارد تهیه شده و مثلا ارتفاعشان زیاد است یا زوایای تیز دارند، می‌توانند برای رانندگان به عنوان حواس پرتی تلقی شوند چرا که نمایش آنها، خصوصا برای ماشین‌هایی که خیلی به زمین نزدیک هستند و یا اصطلاحا اسپورت هستند خیلی دشوار است. همچنین دست اندازها اگر به خوبی دیده نشوند می‌توانند برای دوچرخه‌ها و موتور‌ها هم خطرناک و تهدید کننده باشند.

 

در برخی از خیابان های دهدشت دست اندازها یا سرعت گیرهایی وجود دارد که به علت نبود علائم مشخص کننده میتواند برای وسایل نقلیه و سرنشینان آن ها دردسر آفرین باشد.

برخی دیگر از این سرعت گیرها نیز خط کشی های مناسبی داشتند که این خط کشی ها کمرنگ و یا ناپدید شده و نیاز دارد تا دوباره رنگ کاری شوند تا رانندگان وسایل نقلیه با دیدن آن ها سرعت خود را کم کنند و مشکلی برای عابرین یا سرنشینان وسایل نقلیه بوجود نیاید.

 

علیرضا راننده تاکسی می‌گوید: به شهرهای مختلفی سفر کرده‌ام اماهیچ جا اندازه خیابان‌های شهر دهدشت دست‌انداز ندارد. شاید مقصر بی‌احتیاطی ما رانندگان باشد اما این کار هم اصولی نیست  

یکی دیگر از شهروندان دهدشتی گفت: برخی دست‌اندازهای شهر دهدشت تا وقتی که با آنها برخورد نکنی متوجه نمی‌شوی اما برخی هم رنگ‌آمیزی شده‌اند .

اکبرراننده تاکسی هم گفت: دست‌اندازها سالیانه میلیاردها تومان به سیستم تعلیق و جلوبندی ماشین‌های سبک و سنگین خسارت وارد می‌کنند چون بعضا پهنا و ارتفاع آنها استاندارد نیست و علائم لازم را هم ندارند که معمولا ماشین‌ها پرتاب می‌شوند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک