آخرین اخبار

19. تير 1398 - 11:03   |   کد مطلب: 9038
افزایش خودکشی در دیشموک در ماه های اخیر موجی از نگرانی و تاسف را بوجود آورده است، اتفاقی تلخ که اکنون شاهد تکرار آن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ شب گذشته دختر جوان ۱۴ ساله اهل دیشموک با حلقه آویز کردن خودبه زندگیش پایان داد.
این جوان با حلقه آویز کردن خود در منزل شان در منطقه دیشموک  اقدام به خودکشی کرده است. پس از اقدام به خود کشی توسط خانواده به بیمارستان دهدشت اعزام شده و در روز گذشته در بخش  مراقبت های ویژه جان خود را از دست داد.

افزایش خودکشی در دیشموک در ماه های اخیر موجی از نگرانی و تاسف را بوجود آورده است، اتفاقی تلخ که اکنون شاهد تکرار آن هستیم. 

     
شاید بتوان گفت که افزایش خودکشی ها جوانان و نوجوانان کهگیلویه این روزها حکایت تلخی است که در سایه بی توجهی مسئولان این شهرستان به امور جوانان شدت یافته است. اگرچه افزایش خودکشی های اخیر در  کهگیلویه و بویراحمد و بازتاب این اخبار در فضای مجازی وشبکه های اجتماعی زنگ خطر را برای خانواده ها و مسئولان این استان به صدا درآورده است؛ که باید با شناسایی عوامل وقوع آن برای پیشگیری اساسی و مسئولانه گام برداشت.

 

 

افزایش قابل توجه خودکشی ها  با توجه به وسعت و جمعیت این شهرستان،بحرانی است بسیار خطرناک که اگر فکری به حال آن نشود به صورت یک اپیدمی فراگیر خواهد شد؛و هر روز شاهد پرپرشدن جوانان دیار خود خواهیم بود.

 

 

فقر،بیکاری،مشکلات معیشتی و فرهنگی از جمله عوامل مهمی است که این روزها در شهرستان کهگیلویه و‌مخصوصا بخش های دیشموک ‌و قلعه ریسی بیداد می کند.

با این وجود مسئولان شهرستان این مسئله را فراموش کرده و  بیشتر به فکر مسائل محاوره ای هستند تا اینگونه مسائل ضروری. 

 

حتما باید تعداد بیشتری  از جوانان جان خود را از دست دهند تا به فکر بیفتیم؛ که باید ستاد بحرانی در سطح شهرستان و استان برای مقابله با این پدیده شوم تشکیل و هرچه زودتر از بروز مشکلات وخیم تر پیشگیری گردد.

بروز این گونه اتفاقات ناگوار لزوم ورود جدی مسئولان   نهاد های فرهنگی را میطلبد و به حدی این مسئله می تواند خطر آفرین باشد که این ضد فرهنگ پس از مدتی به فرهنگی غلط تبدیل خواهد شد و در آن زمان دیگر کاری از دست کسی بر نمی آید.

پس لازم و ضروری است تا به جای پرداختن به موضوعاتی همچون دوچرخه سواری و مسائل کم‌ اهمیت تر به معضلاتی چون طلاق و خودکشی پرداخته شود. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک