آخرین اخبار

15. تير 1398 - 14:37   |   کد مطلب: 9031
شهر سوق مرکز بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه است که زمین های زراعی و حاصلخیز فراوانی دارد. اما این زمین های زراعی به دلیل اینکه از امکانات مناسبی از جمله آب برخوردار نیستند تنها امکان کشت دیم با آب باران را دارند و در نیمی از سال بدون استفاده هستند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ زمین های زراعی که از امکاناتی از جمله برق و آب بهره می برند می توانند ظرفیت بسیار مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی در آن منطقه شوند.

 

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم های یک جانبه روی آوردن به بخش کشاورزی می تواند هم در سطح کلان و هم در سطح کوچکتر آثار بسیار مطلوبی در اقتصاد داشته باشد.

 

شهر سوق  مرکز بخش سوق از توابع شهرستان کهگیلویه  است که زمین های زراعی و حاصلخیز فراوانی دارد. اما این زمین های زراعی به دلیل اینکه از امکانات مناسبی از جمله آب برخوردار نیستند تنها امکان کشت دیم با آب باران را دارند و در نیمی از سال بدون استفاده هستند.

 

در همین شهر سوق یکی از جوانان این شهر توانسته به تلاش و کوشش فراوان صحرای خشک و بی آب و علف را به زمین هایی تبدیل کند که در هر قسمت آن محصولی کاشته شده است.

وی توانست با انتقال آب چشمه از پایین دست به منبع  آب بزرگی که خود آن را ساخته است در احیای بخشی از زمین های زراعی نقش مثبتی داشته باشد.

 

در ادامه تصاویری از این زمین های زراعی و محصولات آن آمده است:

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک