آخرین اخبار

28. خرداد 1398 - 12:19   |   کد مطلب: 9008
یکی از شهروندان دهدشتی که در حاشیه شهر زندگی می کند گفت: متاسفانه دود ناشی از سوزاندن زباله های شهری توسط باد و مخصوصا در صبح گاه از طرف جاده طولیان به شهر دهدشت ورود می کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست و دنیای امروز متوجه شده است که اگر محیط زیست را در کنار سایر فعالیت های خود قرار ندهد در انتها به خودش لطمه خواهد زد.

مدتی است دود سفیدی از خروجی شهر دهدشت به سمت طولیان به شهر ورود می کند و باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم دهدشت شده است.

 

مردم نیز نگرانی و نارضایتی خود را از مسئولین مربوطه با ارسال کلیپ ها و تصاویری از ورود دودهای ناشی از سوزاندن زباله ها به شهر اعلام کرده و حتی با کنایه هایی آن ها را غافل از درد مردم خواندند.

 

یکی از شهروندان دهدشتی که در حاشیه شهر زندگی می کند گفت: متاسفانه دود ناشی از سوزاندن زباله های شهری توسط باد و مخصوصا در صبح گاه از طرف جاده طولیان به شهر دهدشت ورود می کند.

وی گفت: در این ایام از سال که به خاطر گرمای هوا مجبور به روشن کردن کولرهای هستیم ورود دود به شهر برای آن دسته از افرادی که از کولرهای آبی استفاده می کنند به مراتب دردسرآفرین تر از کسانی است که از کولرهای گازی استفاده می کنند.

 

یکی دیگر از شهروندان دهدشتی گفت: دود ناشی از سوزاندن زباله ها اثرات بسیار مضری برای دستگاه تنفسی افراد سالخورده و کودکان دارد که لازم است مسئولان هرچه سریعتر وارد عمل شده و اقدامات مناسبی جهت برطرف کردن این مشکل انجام دهند.

 

بر اساس مطالعات صورت گرفته بهترین روش برای امحاء زباله های بیمارستانی سوزاندن آن هاست که این روش در شهرستان کهگیلویه با ورود این زباله ها به شهر دردسرهای زیادی را بوجود آورده است که نیازبه بررسی بیشتر از طرف مسئولین دارد و باید حداقل مکان و زمان مناسبی را جهت سوزاندن این زباله ها انتخاب کنند که آثار منفی آن باعث بروز مشکلات بهداشتی و تنفسی برای مردم نشود.

 

در همین زمینه سید حشمت الله تقوی معاون شهرداری دهدشت در گفت و گو با پایگاه خبری کهگیلویه گفت: به جهت ورود دود ناشی از سوزاندن زباله های شهری از منطقه ای که حدود 5 کیلومتر با شهر دهدشت فاصله دارد یک دستگاه بولدوزر توسط شهرداری دهدشت اجاره شده تا با استفاده از آن بتوانیم جایگاه مناسبی برای دفن زباله های شهری تهیه و ساخته شود.

 

وی افزود: این دستگاه بولدوزر حدود 4 روز در حال فعالیت در محل و مکان دفن زباله های شهر است و با اجرای عملیات ترانشه ای توسط همین دستگاه صورت می گیرد مکان بسیار مناسب و به صورت اصولی ساخته می شود که برای سال ها می تواند پاسخگوی این نیاز اساسی شهر باشد.

بیشتر بخوانید؛

دود ناشی از سوزاندن زباله ها داد مردم دهدشت را در آورد + فیلم و تصاویر

ورود دود سفید به شهر دهدشت و بروز مشکلات تنفسی برای مردم +تصاویر

 

انتهای پیام/

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک