آخرین اخبار

27. خرداد 1398 - 13:30   |   کد مطلب: 9006
روستاهای زیادر در بخش دیشموک قرار دارند که دانش آموزان جهت تحصیل باید مسافت های نسبتا طولانی را طی کنند تا بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند. در این میان شرایط دختران به مراتب از دانش آموزان پسر سخت تر است

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ امروزه در سراسر ایران شرایط تحصیل برای دانش آموزان به مراتب از سال های قبل از انقلاب و حتی دو دهه اخیر بسیار بهتر شده و پیشرفت های چشمگیری نیز حاصل شده است. در گذشته دانش آموزان برای تحصیل مجبور به طی مسافت های بسیار طولانی بوده و حتی بعضا برای تحصیل در یک مدرسه باید یک هفته را از خانه دور بوده و در آخر هفته می توانستند به خانه برگردند.

 

اما با وجود همه این مشکلات به مرور زمان شرایط بسیار بهتر از گذشته شده و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در  تمام نقاط کشور، بخش ها و حتی دهستان های دورافتاده ازوجود مدارس و امکانات تحصیل برخوردار شدند.

 

اما با همه این پیشرفت ها در برخی از بخش ها  و یا دهستان های کشور مشکلات و نواقص موجود مانع ادامه تحصیل دانش آموزان در مقاطع متوسطه دوم شده است. یکی از این مناطق بخش دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه است که محرومیت در زمینه های مختلف موجب بروز معضلات و حتی بحران هایی در این منطقه شده است.

 

روستاهای زیادر در بخش دیشموک قرار دارند که دانش آموزان جهت تحصیل باید مسافت های نسبتا طولانی را طی کنند تا بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند. در این میان شرایط دختران به مراتب از دانش آموزان پسر سخت تر است چرا که مسافت ها طولانی آن ها را مجبور به ماندن و اقامت در شهر می کند و نبود خوابگاه دخترانه همان معضلی است که مانع از ادامه تحصیل دختران دیشموکی می شود و این نقص در ماه های گذشته یکی از عواملی است که موجب بروز معضلی به نام خود کشی دختران شده است.

 

کریم پور مسئول نمایندگی نوسازی مدارس کهگیلویه در پاسخ به این سوال خبرنگار کهگیلویه که چرا خوابگاه دخترانه در دیشموک ساخته نمی شود گفت: در دوسال اخیر بودجه و اعتبار لازم جهت ساخت این خوابگاه تخصیص داده شده بود، اما به دلیل نبود عدم واگذاری زمین ساخت این خوابگاه لغو شده و در بودجه سال 98 نیز لحاظ نشده است.

 

حمیده زعیمی مشاور فرمانداری کهگیلویه در امور زنان گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته از برخی از روستاهای دیشموک به صورت میانگین 8 تا 10 نفر از دختران آن ها به دلیل نبود  مدرسه در مقاطع بالاتر و خوابگاه مناسب  در شهر دیشموک مجبور به ترک تحصیل شده اند که همین امر در ادامه یکی از دلایل اصلی خودکشی ها اخیر بوده است.

 

وی افزود: خیرینی نیز در شهر دیشموک وجود دارند که بتوانند زمین مناسبی را جهت ساخت خوابگاه اهداء کنند اما شرایطی جهت واگذاری زمین وجود دارد که باید آموزش و پرورش استان و شهرستان این شرایط را مورد بررسی قرار دهند.با توجه به مناسب بودن آن شرایط نسبت به هزینه فرصت آن، ارزش قبول این شرایط از سوی مسئولان وجود دارد تا هرچه سریعتر یتوان ساخت این خوابگاه را شروع کرد.

 

امیدواریم با همت مسئولان مشکلات و معضلات اینچنینی هر چه زودتر پیگیری و حل و فصل شوند تا مشکلات و معضلات مردم محروم دیشموک هر چه سریعتر برطرف شوند تا شاهد فاجعه ای دیگر در استانمان نباشیم.

 

با توجه به برقراری تماس با برخی از مسئولان و به دلیل عدم برقراری مکالمه حضوری و تلفنی با برخی از مسئولان شهرستانی و استانی این پایگاه خبری آماده پاسخگویی آن ها است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک