آخرین اخبار

25. خرداد 1398 - 10:38   |   کد مطلب: 9000
ادغام مدارس راهنمایی دخترانه و‌پسرانه سوق بحث جدی این روزهای آموزش و‌پرورش شهرستان کهگیلویه است که اولین جرقه این شایعه را یکی از خبرگزاری ها مطرح کرده بود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ ادغام مدارس راهنمایی دخترانه و‌پسرانه سوق بحث جدی این روزهای آموزش و‌پرورش شهرستان کهگیلویه است که اولین جرقه این شایعه را یکی از خبرگزاری ها مطرح کرده بود.

روز گذشته امام جمعه شهر سوق،حجت الاسلام کیانی اصل در پایان خطبه دوم خود مطالبی را مبنی بر ادغام مدارس راهنمایی در شهر سوق عنوان کرد.
وی خطاب به مسؤولان گفت: اینکه دو مدرسه راهنمایی سوق به بهانه حد نصاب نرسیدن دانش آموزان توسط آموزش و پرورش ادغام شود اشتباه است.
امام جمعه سوق افزود: ادغام این مدارس خطرهای زیادی را برای مردم به بار می آورد؛ چون اولا هیچ تاکسی بین شهری وجود ندارد که دانش آموزان را جابجا کند ثانیا کیفیت آموزش پایین خواهد آمد.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان تلاش کند این مشکل را امسال به نحوی حل و فصل کند تا در سال تحصیلی دانش آموزان بدون دغدغه به تحصیل خود ادامه دهند.

 

کیانی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار دانش آموزان پایه ششم سال تحصیلی آینده جمعیت مدرسه راهنمایی به حد نصاب لازم خواهد رسید و نیازی به ادغام وجود ندارد.

 

علی پورک پور رئیس  آموزش وپرورش شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با پایگاه خبری کهگیلویه گفت : با توجه به اینکه مدارس برای دایر بودن نیاز به داشتن نرم مصوب را دارند و این موضوع از طریق سامانه های آموزش و پرورش کل بررسی می شود در واقع این موضوع از دست ما خارج است و باید مدارس راهنمایی ادغام شوند.

 

 

پورک پور گفت : در سال های گذشته مجتمع های روستایی در سامانه آموزش و‌پرورش وجود داشت و مدارسی شهری که به حد نصاب نمی رسیدند را در سامانه به عنوان زیرمجموعه مجتمع های روستایی قرار میدادیم تا کد آن در سامانه ثبت شود و برای برقراری مدارس مشکلی پیش نیاید اما امسال مجتمع های روستایی از سامانه آموزش و پرورش حذف شدند و دیگر نمی توان این کار را انجام داد. 

 

 

وی افزود : با توجه به اینکه این قانون از قبل مشخص شده است ولی آموزش و پرورش شهرستان نیز تمام تلاش های خود را انجام می دهد و امروز برای چندمین بار مکاتبه تلفنی با مدیر کل خواهد داشت تا شاید بتوان این مشکل را حل کرد.

 

وی در مورد مطالبی که برخی از رسانه‌ها در مورد اختلاط  مدارس دخترانه و پسرانه در شهر سوق عنوان کردند گفت : این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارد و این موضوع فقط درباره مدارس راهنمایی پسرانه معلم وشهید نواب صفوی  است که آن هم به دلیل پایین بودم تعداد دانش آموزان است.

 

 

داریوش ملک رییس نمایندگی آموزش و پرورش سوق نیز در جایی عنوان کرد : در سالهای گذشته با توجه به دایر بودن مجتمع ها ابلاغ مدیر و عوامل مدارسی که جمعیت دانش آموزی آنها زیر نرم ابلاغی از طرف وزارت بود از  طریق آن صادر میشد. از جمله مدرسه معلم که تا مرز 24 دانش آموز در سه پایه در یکی از سالها تقلیل پیدا کرده بودوبا این شیوه از انحلال آن جلوگیری شد ولی برای سال تحصیلی جدید با توجه به حذف مجتمع ها در سراسر کشور و وجود قانون الزام مدارس شهری به داشتن حداقل 75دانش آموز برای برقرار شدن ابلاغ مدیر و کارکنان و با توجه به این که هردو مدرسه متوسطه اول سوق خیلی پایین تر از نرم ابلاغی بودند تصمیم به ادغام آنها گرفته شد ولی با این وجود ما موضوع را پیگیری نموده و معایب و مشکلات و معارضات این ادغام را چند جلسه حضوری به اطلاع مسئول آموزش و پرورش شهرستان رسانده و سپس با مدیر کل  در میان گذاشتیم که مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: به جدیت دنبال حل این مشکل هستم همچنین امام جمعه محترم در این خصوص باجدیت موضوع را از طریق مدیریت  شهرستان پیگیری نمودند.

 

 

امیدواریم که این مشکل آموزشی مدارس شهر سوق با پیگیری های مسئولین استان و شهرستان پیگیری و‌حل شد. همچنین برخی از رسانه ها لازم است که در زمان کپی کردن مطالب دیگر سایت های خبری با دقت بیشتری مطالب را خوانده و با تیترهای کذب اذهان عموم مردم را به اکاذیب خود سوق ندهند جرا که پیامد بعدی شایعه پراکنی ها برعهده آن هاست.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک