آخرین اخبار

11. دى 1393 - 22:14   |   کد مطلب: 9
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد:
شبکه فرسوده آب شهر "سوق" اصلاح می‌شود
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد: قریب ۶۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای تأمین آب و عمران شهری و ۰۷۰میلیون ریال از منابع ملی برای رسوب‌گذاری آب شهر سوق تخصیص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،علی لدنی نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در دهدشت، اظهار داشت:محل تأمین آب شهر سوق و روستاهای اقماری این شهر از محدوده چشمه سیاه چرام است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تأمین آب شهر سوق 4مرحله و قریب 35کیلومتر آب انتقال می‌شود تا به خانه‌های مردم شهید پرور سوق برسد.

وی بابیان اینکه آب شهر سوق مشکل اساسی ندارد،افزود: در بحث تأمین آب شهر سوق مشکل خاصی وجود ندارد اما برنامه دراز مدتی برای تأمین آب شهرهای سوق،چرام،لنده و دهدشت از سد کوثر در دست اقدام است.

لدنی نژاد بابیان اینکه حدود نیمی از لوله‌های شهر سوق دچار مشکل  رسوب هستنند،بیان کرد: قریب 60میلیون تومان از محل اعتبارات استانی برای تأمین آب و عمران شهری  و 70میلیون تومان از منابع ملی برای رسوب گذاری آب شهر سوق تخصیص داده شده است.

وی ابراز کرد: برنامه میان مدتی برای تأمین آب شهر سوق از ایستگاه ایدنک در حال بررسی است و در کوتاه مدت مشکلی ندارد و فقط یک مشکل روسب وجود دارد که با حذف یک ایستگاه بین راهی حدود 50درصد آن انجام شده است.

لدنی نژاد بابیان اینکه  یکی از دلایل ایجاد رسوب به علت گرما در  لوله‌های فولادی ایجاد می‌شود و گفت: در تلاش هستیم که علت اصلی ایجاد رسوب در آب شهر سوق را شناسایی و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

وی بابیان اینکه 90 درصد آب شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از منابع آب زیر‌زمینی و چاه‌ها تامین می‌شود،اظهار داشت: فرسوده بودن 30درصد شبکه توزیع آب را از دیگر مشکلات در استان است و اصلاح و بهسازی این شبکه‌های نیازمند تامین اعتبار لازم است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک