آخرین اخبار

23. خرداد 1398 - 12:33   |   کد مطلب: 8996
تجهیزات شهرستان کهگیلویه در بخش آتش نشانی ضعف قابل توجهی دارد که در این ایام از سال این ضعف بسیار بیشتر از گذشته مشاهده می شود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ با ورود به ماه پایانی بهار وفرا رسیدن ایام تابستان  دمای هوا در شهرستان کهگیلویه که بخش گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود و به دلیل هم مرز بودن و نزدیکی با استان خوزستان بسیار بالا رفته است.

با توجه به اینکه بارش باران امسال بسیار بیشتر از سال های گذشته بوده، علف های هرز و پوشش گیاهی به مراتب بیشتر شده و در ایام گرم سال همین پوشش گیاهی خشک موجب بروز خسارت های فراوانی شده است.

در شهرستان کهگیلویه در دوماهه اخیر حدود 50 آتش سوزی گزارش شده که برخی از آن ها در مکان های مهمی رخ داده است. یکی از این آتش سوزی ها آتش سوزی بافت قدیم دهدشت بود که بخشی از آن با ورود آتش نشانی خاموش و خوشبختانه آسیب جدی به بافت تاریخی دهدشت وارد نشد.

یکی دیگر از مهمترین آتش سوزی های شهرستان کهگیلویه که موجب واکنش بسیاری از فعالین محیط زیست و طبیعت دوستان شده، آتش سوزی کوه سکده و الوند  شهرستان کهگیلویه  است که زیستگاه گونه های شاخص جانورانی چون کل و بز،پلنگ،گراز،کفتار،گرگ وتشی است.

به غیر از این آتش سوزی ها آتش سوزی های دیگری در مراتع و زمین های کشاورزی رخ داده که در برخی از این زمین ها هنوز برداشت محصول صورت نگرفته و آتش محصولات گندم مردم شهرستان کهگیلویه را به خاکستر تبدیل کرده است.

 

در همه این آتش سوزی ها نقطه مشترکی وجود داشت و آن هم حضور مردم و نیروهای خود جوش در صحنه های آتش سوزی بود که  اکثرا این نیروهای مردمی و بسیجی زودتر از آتش نشانی ها خود را به منطقه خطر رسانده و با شاخ و برق اقدام به خاموشی آتش می کردند. البته نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست نیز با حضور خود در این مناطق سهم عمده ای در کنترل این بحران ها داشتند.

 

نکته مهم و قابل توجه دیگر این که تجهیزات شهرستان کهگیلویه در بخش آتش نشانی ضعف قابل توجهی دارد که در این ایام از سال این ضعف بسیار بیشتر از گذشته مشاهده می شود. متاسفانه مسئولان شهرستنان کهگیلویه نسبت به پیگیری کاستی تجهیزات مهم ادارات مختلف شهرستان عملکرد ضعیفی از خود نشان داده اند و خود را پشت مکاتبات کتبی و رایزنی های تلفنی پنهان کرده و این مردم هستند که همیشه باید جور این گونه ضعف ها را بکشند.

 

مسئولان استانی نیز در نیمه اول سال سرگرم خانه تکانی های سیاسی و اداری هستند.ذهن آن ها را این گونه تحرکات به خود مشغول کرده و جایی برای فکر کردن به بحران های موجود در شهرستان ها وجود ندارد.

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک