آخرین اخبار

21. خرداد 1398 - 16:19   |   کد مطلب: 8993
در اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی باشت مطرح شد:
حضور پرنشاطی که معادلات دشمنان در فضای مجازی را بر هم زد+تصاویر
جوان مومن انقلابی اکنون می بایست همطراز با انقلاب اسلامی در فضای مجازی تربیت شوند، حال آنکه در همین استان جوانانی داریم که حتی در شبکه های بومی ایرانی نام این استان را به گونه ای در کشور زمزمه می کنند که از دفتر رهبر انقلاب بخاطر فعالیت موثر و هوشمندانه هدایای نفیسی بشکل ویژه دریافت میکنند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛صبح امروز همایش فعالان فضای مجازیشهرستان باشت با حضور جانشین سپاه فتح استان و جمعی از مسئولین و مدیران این شهرستان و فعالین فضای مجازی باشت برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه سرهنگ جهانگیر انصاری با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که فرمودند " فضای مجازی ارزشی به اندازه انقلاب اسلامی دارد "، بیان کرد: در دنیای مدرنیته امروز اول باید نگاهی به فضای حقیقی کنیم که چرا می گویند فضای مجازی و حقیقی؟ طبق چه الگوی رفتاری عرصه جنگ ما با دشمن به سمت فضای مجازی و دالان های سایبری رفت؟ چرخه زیست در فضای مجازی چیست و چه استفاده ای از آن می توانیم کنیم؟

 

وی افزود: هنگامی که سنگ بنای انقلاب ما به رهبری امام خمینی(ره) گذاشته شد، در آن زمان بدلیل توپولوژِی سیاسی خاص آن دوران چون کشور ما به عنوان ژاندارم منطقه شناخته می شد، وقتی امام آمد و بصیرت دهی کرد مردم از آن استقبال کردند، امام خمینی(ره) نمونه فیلسوف جامع الشرایطی بود که بدون اینکه دست به اسلحه ببرد و حتی یک تیر شلیک کند علی رغم شکنجه های زیاد و تبعید، با روشنی دل و ندایی آشکار توانست قلبهای جوانان مومن را بسمت انقلابی هدایت کند که امروز طنین خوش آن با رهبری امام خامنه ای(مدظله العالی) به جهانیان ارایه می شود.

 

انصاری ادامه داد: امام تنها با گفتمان خود و نفوذ در قلب ها و تسخیر تفکر و اندیشه ها توانست انقلابی را ایجاد کند که یک حکومت چند صد ساله را سرنگون کند، حکومتی که بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا و در رأس آن استکبار جهانی داعیه حمایت از آن را داشت. امام(ره) توانست با تسخیر قلوب واندیشه ها حکومت ظلم و جور را سرنگون سازد و یک انقلاب نوپا را تشکیل دهد.

 

جانشین سپاه فتح در ادامه اظهار کرد: دشمن در عرصه های مختلف در مقابل این انقلاب وارد میدان شد اما شکست خورد، بویژه در عرصه 8 سال دفاع مقدس که فضای حقیقی و یک جنگ حقیقی بود، جنگ تمام عیاری که با ماشین جنگی به روز و امکاناتی که کشور های ابر قدرت داشتند در مقابل نظام اسلامی تا دندان مسلح وارد عمل شدند تا اینکه جوانان عزیز ما و شهیدان ما در فضای حقیقی شکست را بر دشمن تحمیل کردند و دشمن نیز شکست را پذیرفت.

 

وی افزود: دشمنان در 8 سال دفاع مقدس از تمام ماشین های لجستیکی به روز و مدرن استفاده کردند، ما از 16 کشور در جنگ 8 ساله دفاع مقدس اسیر گرفتیم و بیش از 46 کشور دنیا به دشمان ما کمک کردند و شکست خوردند، اما حال شما می بینید بعد از 40 سال که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می گذرد بیش از 86 کشور دنیا یک جبهه را که به تعبیر دشمن از نیل تا فرات بود در مقابل جبهه مقاومت تشکیل دادند، ولی راهی بجز زوال شان امروز وجود ندارد.

 

انصاری ادامه داد: جبهه مقاومت یک ارتش انقلابی تشکیل داد که متشکل از زینبیون، فاطمیون، حزب الله، حشد الشعبی و بسیج خود کشور سوریه، لبنان، عراق، ایران، یمن، ارمنستان، پاکستان و حتی کشور های آفریقایی بود و یک ارتش حزب اللهی در فضای حقیقی تشکیل دادند و بعد از چهل سال وارد جنگ شدند و باز هم دشمن را سرنگون ساختند، گویی تکرار پیروزی ها با همان فریاد الله اکبر بر پیکره سرنگون شده استکبار تداعی شد.

 

وی گفت: در طول این 40 سال عرصه ای نبود که دشمن در مقابل نظام اسلامی قرار بگیرد و از نظام اسلامی سیلی نخورد،  آن سوز پرسوز و آن سیلی ها باعث شد که نهاد سپاه پاسداران که برابر قانون شکل داده شده است و مأموریت آن دفاع از دستاورد انقلاب اسلامی است  را به عنوان یک گروه تروریستی اعلام کنند، اما شما می بینید علی رغم اینکه استکبار جهانی 98 گروه تروریستی را در دنیا سازماندهی کرده و آموزش داده است، همه گروه های تروریستی در قالب طالبان و القاعده و منافقین و داعش که بیش از  70گروه بودند در مقابل جبهه مقاومت قرار گرفتند و شکست خوردند.

 

جانشین سپاه فتح گفت: بعد از 40 سال آن ها از جنگ روانی غافل نشدند، کشور های ابر قدرت در برخی مواقع از طریق فضای مجازی شاخ و شانه می کشند اما شما بعنوان رزمندگان جوان فضای مجازی کشور مسئولیت سخت و سنگینی دارید؛ جمعیت کشور ما یک جمعیت جوان است معمولا جوانان ما و حتی میانسالان ما به سمت فضای مجازی رفته اند، خود وزیر امور خارجه وقت آمریکا تلفن همراه خود را در دست می گیرد و به اشاره می گوید بهترین ظرفیت ها در کشور ایران این است ومی گوید که هیچ کشوری مانند ایران از این فضای مجازی استفاده نمی کند.

 

سرهنگ انصاری اظهار کرد: متأسفانه جوانان ما در هنگام راه رفتن، غذا خوردن، خوابیدن و رانندگی کردن با تلفن همراه سر و کار دارند حتی بیشترین تصادفات رانندگی بر اثر صحبت کردن با تلفن همراه به هنگام رانندگی بوده است. اگرچه در همین فضا شما بعنوان فعالین و تاثیرگذران میتوانید با چرخش اثرگذار و تولید محتوای هماهنگ رویکردی توسعه گرا را در پیش بگیرید.

 

وی ادامه داد: استکبار جهانی وقتی از برجام خارج شد و در مقابل جبهه مقاومت قرار گرفت بعد از آن یک جنگ روانی راه می اندازد که با یک هواپیمای جنگنده مدرن به سمت خلیج فارس حرکت کرد؛ می بینید که برخی از خودی ها هم در زمین دشمن بازی می کنند و اینجا نیاز به بصیرت خواهیم داشت، جنگ روانی در فضای مجازی و جنگ نرم، جنگ تفکر و اندیشه است، خوراک تفکر و اندیشه در جنگ علم است.

 

انصاری گفت: باید علم داشته باشیم و دوست را از دشمن تشخیص دهیم، راه را از چاه تشخیص دهیم، نباید ناخواسته در زمین دشمن بازی کنیم وقتی دشمن می گوید ناو هواپیمابر با 55 یا 60 هواپیمای مدرن وارد خلیج فارس می شود و ما می گوییم که بهترین سیبل برای ما ناو هواپیمابر است؛ خب دشمن می داند که 170پایگاه نظامی استکبار جهانی در تیررس موشک های ایران اسلامی است، بنابراین به هنگام و به لحظه بودن خاصیت جنگ روانی در فضای مجازی است که پیوست آن فضای علمی است.

 

وی افزود: دشمن نمی آید که با یک ناو هواپیمابر پنج یا شش هزار نیروی آموزش دیده و 60 هواپیمای جنگنده مدرن به خاک ما تجاوز کند، دشمن می داند که اگر آن هواپیماها و آن ناو را به غیر از اینکه در عرصه جنگ روانی استفاده کند و در عرصه جنگ حقیقی علیه نظام ما دست از پا خطا کند آن ناو با هواپیماهایش در قعر آن دریا قرار خواهند گرفت.

 

سرهنگ انصاری گفت: دشمن ظرفیت های ما را می داند اما از ظرفیت فضای مجازی هم خوب استفاده کرده است، سنگر های مختلفی را در عرصه فضای مجازی از دست دادیم و سنگرهای خوبی را هم فعال کرده ایم، شما به عنوان سربازان نظام اسلامی باید در این عرصه فعالیت کنید و بصیرت داشته باشید مبادا تحت تأثیر این فضای مجازی و این جنگ روانی قرار بگیرید، که اول نقطه تیررس دشمن در فضای مجازی القای نا امیدی هاست.

 

 

انصاری ادامه داد: همانطور که در فضای حقیقی شهیدان و رزمندگان ما با لبیک گویی به رهبرشان و امام حاضرشان دشمن را شکست دادند شماهم می توانید گفتمان رهبری عزیز، گفتمان انقلاب و روشنگری هایی که می کنند را از طریق فضای مجازی نشر دهید؛ هر کدام از شما می توانید فرمانده یک لشکر باشید، هر کدام از شما می توانید به اندازه یک فرمانده لشکر در فضای مجازی فعالیت کنید به جای این حرف های بی فایده که در برخی شبکه های اجتماعی اصطلاحا فقط بازنشر می شود سعی کنید بر روی ریل اثرگذاری حرکت کنید.

 

وی افزود: اگر در فضای مجازی شاخص ها را گم کردیم و به جای شاخص های حقیقی به سمت شاخص هایی که دشمن در نظر گرفته است رفتیم، قطعا به بیراهه خواهیم رفت؛ اگر کسی در فضای مجازی حذف شده و کشته شود شهید و جانباز و آزاده نیست، در فضای حقیقی ابزار ما اسلحه و مهمات است، اما در فضای مجازی اینطور نیست در فضای حقیقی سنگر ها، نیروها و ماموریت ها مشخص است در فضای مجازی افکار و اندیشه کار می کند و بصیرت می خواهد اگر در فضای مجازی ما دچار اشکال شدیم قطعا دچار شکست خواهیم شد.

سرهنگ جهانگیر انصاری ادامه داد: وارد زمین دشمن شده ایم و به وی کمک می کنیم چرا که این گوشی همراه مثل شمشیر دولبه است، در فضای مجازی و جنگ روانی این گوشی موبایل مانند شمشیر دولبه است اگر کوچکترین اشتباهی بکنیم بالاخره حذف و تسلیم خواهیم شد، به همین دلیل رهبری عزیز انتظار دارد که می فرمایند " اگر من در این جایگاه نبودم و اگر به من پیشنهاد می دادند که در در چه جایگاهی حاضرید انجام وظیفه کنید می گفتم می خواهم فرمانده فضای مجازی شوم" چرا که کار دشمن در فضای مجازی است دشمن در فضای حقیقی نمی تواند کاری انجام دهد.

 

وی گفت: وقتی که فرمانده هوافضای سپاه به رئیس جمهور می گوید داخل مملکت به عهده شما و خارج از مملکت به عهده ما یعنی جنگ سخت به عهده ما و خدمت رسانی به مردم با شماست؛ آخرین سیلی که این مردم به دشمن زدند با زبان روزه و در گرما در روز قدس بود، هر چقدر آمریکا سپاه را تروریست اعلام کرد مردم گفتند: که ای آمریکا خود تو تروریست هستی و جای سپاه در قلب مردم است، من یک سپاهی ام را در فضای مجازی پیش آوردندو کمپین های جمعه پاسداری به راه انداختند، ما حتی اگر میلیاردها خرج میکردیم شاید چنین محبوبیتی پیدا نمی شد.

 

انصاری گفت: خداوند دشمنان نظام اسلامی را احمق آفریده است وگر نه دشمنان ما در زمانی سپاه را تروریست اعلام کردند که سپاه در بیش از 20استان با نیروهای مسلح و بسیج در حال خدمات رسانی بود.

 

وی افزود: کجای دنیا دیده اید که یک سرهنگ ارتشی برود زانو بزند و خم شود و یک پیرمرد و پیرزن روی پشت او پا بگذارند تا سوار خودرو شوند؟ این ها از روحیه خدامحوری که بر تفکر ما حاکم است، چرا از دشمن بترسیم؟ ما اعتقادمان بر این است که اگر در راه خدا کشته شویم شهید هستیم.

 

جانشین سپاه فتح استان در ادامه اظهار کرد: ما که از دشمن نمی هراسیم چون که در قاموس ما ترسی وجود ندارد، ما اعتقاد داریم که اگر در این راه کشته شویم شهید هستیم، اما دشمنان ما که اعتقادی ندارند و می ترسند؛ اگر نمی ترسیدند چرا رژیم صهیونیستی بعد از گذشت چهل سال دور خود را با دیوار های بتنی به ارتفاع هفت متر و قطر یک  و نیم متر محاصره کرده است .

 

سرهنگ انصاری گفت: چهل سال پیش در ایران دستور می دادند و  امر و نهی می کردند اما امروز بعد از گذشت چهل سال این طور نیست و شرایط به کلی تغییر کرده است، دشمن در عرصه جنگ سخت و فضای حقیقی شکست را پذیرفته و به همین دلیل به فضای مجازی روی آورده است.

 

 وی ادامه داد: شما قطعا با گفتمان انقلابی خود و استفاده از ظرفیت های این نظام و تفکر عاشورایی می توانید در فضای مجازی نیز دشمن را شکست دهید.

 

انصاری بیان کرد: توصیه پایانی بنده به شما خواهران و برادران در عرصه فضای مجازی این است که به خصوص عفاف و حجاب فراموش نشود چراکه اولین سنگری که دشمن به سمت آن شلیک می کند، سنگر عفاف و حجاب است ، قویترین ، مقتدرترین و باصلابت ترین سنگر برای جامعه زنان ما سنگر عفاف و حجاب است؛ عفاف و حجابی که  در آیه های مختلفی از قرآن آمده که زنان و دختران عفاف و حجاب خود را رعایت کنند.

 

جانشین سپاه فتح استان در پایان گفت: شما دیدید که وقتی چند سال از انقلاب ما گذشت دشمن به چندین سنگر ما دسترسی پیدا کرد،  یک بار دیگر می توانیم همان سنگر ها را از دشمن بگیریم و باز سیلی های دیگر به دشمن بزنیم، امیدواریم به برکت خون شهدایی که این نظام خون بهای آنهاست بتوانیم در فضای مجازی، جنگ فرهنگی و جنگ روانی مانند سایر عرصه هایی که دشمن را شکست دادیم، در مقابل آن ها پیروز شویم.

 

 

 
 

در ادامه این برنامه محمود محمدی، مسئول شبکه فعالین فضای مجازی استان با اشاره به اهمیت تناسبات اجتماعی در فضای مجازی گفت: اولین دانسته ما برای توسعه رویکرد جنبشی در فضای مجازی نیازسنجی مخاطب است، آمارها نشان می دهد که در نقطه ای که فعالیت مجازی در شبکه های اجتماعی با محوریت یک شبکه در کشور در اوج خود قرار داشت، قریب به 67 درصد از مخاطبان این شبکه افراد زیر 18 سال بودند، این یعنی در انتقال مفاهیم بر پایه مناسبات اجتماعی گام اول برای تولید محتوای اثربخش، مخاطب شناسی است.

 

این فعال فضای مجازی ادامه داد: امروز می بینیم که رهبر انقلاب در عرصه فضای مجازی رویکرد اعلامی را برای مقابله با دشمنان ما علاوه بر راندن، تاراندن هم می دانند، رویکردی که می گوید هرگونه تجاوزی در عرصه سایبر می بایست با برخورد متقابل در درون همان مرزها صورت گیرد تا آنکه دیگر دشمان ما فکر بازگشتی به سرشان خطور نکند، حال انکه رانده این است که ما فقط دشمن را از مرزها چه با درگیری و چه بدون آن خارج کنیم.

 

وی اظهار کرد: دشمن و منافقین یک به یک در حال از دست دادن سنگرهای خود در این عرصه هستند، زمانی که در شبکه های اجتماعی روزانه ترندهای برتر جهانی در دست آنان بود و مانورهای عظیم رسانه ای بر این موضوع می دادند که خواست اکثریت مردم ایران هشتگ هایی است که روزانه داغ می شود، حال بحول قوه الهی می بینیم که سربازان آتش به اختیار انقلاب در عرصه مجازی مجال نفس کشیدن را از آنان بریده اند و آرزو دارند که بار دیگر به زمین اولیه ای که ایجاد کرده بودند برگردند.

 

محمدی در پایان با اشاره به توسعه افق فضای مجازی در کشور اشاره داشت و گفت: جوان مومن انقلابی اکنون می بایست همطراز با انقلاب اسلامی در فضای مجازی تربیت شوند، حال آنکه در همین استان جوانانی داریم که حتی در شبکه های بومی ایرانی نام این استان را به گونه ای در کشور زمزمه می کنند که از دفتر رهبر انقلاب بخاطر فعالیت موثر و هوشمندانه هدایای نفیسی به شکل ویژه دریافت میکنند، این گوی و میدان اکنون در اختیار شما جوانان پرشوریست که می بایست با برنامه ریزی مدون در فضای مجازی و استفاده موثر از تکنولوژی های برتر این فضا همانند clolud computing بر تمامیت منفی غلبه کنید و با تقویت روحیه مطالبه گری در این دهه شورانقلابی را در فضالی مجازی تقویت کنید.

 

 

تصاویر بیشتر را در ادامه مشاهده می کنید:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک