آخرین اخبار

21. خرداد 1398 - 14:43   |   کد مطلب: 8992
روز گذشته جمعی از مردم روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه به علت قطعی آب آشامیدنی و برق در مقابل فرمانداری کهگیلویه تجمع کردند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ روز گذشته جمعی از مردم روستای طولیان از توابع بخش مرکزی شهرستان کهگیلویه به علت قطعی آب آشامیدنی و برق در مقابل فرمانداری کهگیلویه تجمع کردند.

 

مهمترین موضوع و مطالبه مردم قطعی مکرر برق و قطعی آب در برخی از روز ها در این ایام از سال بود و به گفته ی برخی از مردم طولیان در برخی ازروز ها قطعی اب به 15 ساعت نیز می رسد. فرمانداری کهگیلویه بلافاصله جلسه ای را با حضور رئیس اداره آب و فاظلاب روستایی تشکیل داده و از مسئولین خواسته تا پاسخوگی مطالبات مردم این روستا باشند.

جفتا رئیس اداره آبفای روستایی کهگیلویه در گفت و گو با خبر نگار کهگیلویه گفت:این روزها و با گرم شدن شدید هوا در شهرستان های گرمسیری شاهد افت برق در ساعاتی از شبانه روز هستیم.همین امر در برخی اوقات موجب آسیب به پمپ های تامین آب روستاها و سوختگی آنها می شود که موجب ایراداتی در آبرسانی به مردم شده است.

 

جفتا گفت: مشکل اصلی در قطعی آب، قطعی برق  این پمپ ها است که آب را از منبع اصلی به روستا های مربوط منتقل می کند و از زمانی که برق منطقه مورد نظر وصل شود تا اینکه پمپ ها شروع به کار کنند طول میکشد و همین موجب طول کشیدن برگشت آب به شبکه توزیع می شود.

 

وی افزود: دراین ایام از سال که به علت افت فشار برق، قطعی برق بسیار بیشتر از باقی ایام سال اتفاق می افتد به همه مردم توصیه می شود که از مخزن های ذخیره آب برای ذخیره آب استفاده کنند. طبق نظر کارشناسان هر مخزن 1000 لیتری آب میتواند 24 ساعت نیازهای ضروری یک خانواده 5 نفری را تامین کند.

 

رئیس اداره آبفای روستایی کهگیلویه گفت: آب آشامیدنی روستاهای طولیان،ضرغام آباد،کوشک،دستجرد،خیارکال،تل کوچک و تنگ سپو از مخزن تنگ سپو تامین می شود که برق پمپ های این مخزن از چرام تامین می شود.

 

نکته قابل توجه و مهم در مورد قطعی آب و برق در شهرستان کهگیلویه به ضعف زیر ساخت های این شهرستان برمی گردد و تجهیزات مختلف در بخش وزارت نیرو در شهرستان کهگیلویه هر روز موجب کلافگی و بعضا اعتراض مردم می شود. البته از این موضوع را نمی توان نادیده گرفت که در ایام گرم سال به علت افزایش مصرف انرژی در برخی از بخش ها مثل برق، افت فشار باعث قطعی برق و در ادامه قطعی آب می شود اما مسئولان استان باید به این موضوع ورود کنند و برای مجهزکردن ادارات شهرستان کهگیلویه و تکمیل زیر ساخت های این شهرستان تلاش کنند.

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک