آخرین اخبار

20. خرداد 1398 - 12:59   |   کد مطلب: 8985
حجت الاسلام حسینی: قبل از انقلاب ما هرچه به آمریکا نزدیک بودیم ضرر کرده و آن ها به ما خیانت کردند وهرچه ازآمریکا دور بودیم پیشرفت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ گفتمان مقاومت سال هاست که در جهان قدرت خود را به جهانیان نشان داده و گواه آن نیز ملت هایی هستند که این گفتمان را سرلوحه و سیاست اصلی خود قرار داده و در مقابل ظالمان و مستکبران جهان قد علم کرده و بسیاری از آن ها نیز توانستند به پیشرفت ها و پیروزی های زیادی دست یابند.

 

این گفتمان در ایران نیز از سال های گذشته و حتی قبل از انقلاب وجود داشته که در اوج آن در دهه 50 بوده و مردم توانستند با رهبری امام خمینی(ره) با انقلاب خود این گفتمان را به پیروزی قطعی رسانده و این گفتمان را به سراسر منطقه خاورمیانه صادر کنند.

 

در همین زمینه این پایگاه خبری گفت و گویی را با امام جمعه دهدشت ترتیب داده که در ادامه آمده است؛

حجت الاسلام سید نصیرحسینی امام جمعه دهدشت گفت: ما موافق مذاکره و صلح هستیم  اما مذاکره با کسانی که تعهد انسانی دارند نه تعهد استکباری نه اینکه در موضع قلدری قرارگیرند و بخواهند یکجانبه خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند. ما خواستار خواستار صلح هستیم ولی زیر بار ظلم نخواهیم رفت. بارها مذاکره با جبهه استکبار داشته‌ایم و همیشه آنها نسبت به تعهدات خود بدعهدی کردند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به پیشرفت های جبهه مقاومت گفت: راه پیشرفت و راه اصلی این است که در مقابل استکبار مقاومت کنیم و راه پیروزی همیشه مذاکره نیست و مذاکره آنها به معنی تحمیل خواسته های خود به ملت هاست و این از خوی استکباری آنها بر می آید و ما هم ملتی نیستیم که زیر بار زور و ظلم و ستم برویم و فلسفه انقلاب ما این بوده که استعمار و استبداد را از کشور برانیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم.

 

وی افزود: الان هم که دولت ترامپ دم از مذاکره می‌زند این یک ایده و ترفند برای فشار به جبهه مقاومت است  و وقتی با مقاومت ما رو به رو شد با جنگ روانی می خواهد این مقاومت را در هم شکند و این به گفته مقام معظم رهبری یک ترفند و فریب است و ما نباید فریب دشمن را بخوریم اگر آنها قائل به مذاکره هستند به برجام عمل کنند و پایبند به آن باشند.

 

حسینی با اشاره به شباهت اروپاییان با آمریکا در عمل تصریح کرد: اروپایی ها نیز مثل آمریکایی ها که از برجام خارج شدند  به برجام عمل نکردند و وزیر خارجه آلمان با پررویی به ایران آمد، در حالی که اینها باید شرمنده باشند و هیچ کاری که بتواند برجام را نگه دارد انجام ندادند وشاید این گونه رفتارها فرمولی باشد  فرمول و قاعده آنها همان داستان  چماق و هویج است.

 

حسینی عنوان کرد: قبل از انقلاب ما هرچه به آمریکا نزدیک بودیم ضرر کرده و آن ها به ما خیانت کردند وهرچه ازآمریکا دوروبودیم پیشرفت کردیم.

 

امام جمعه دهدشت گفت: با تجربه هایی که داریم هر وقت مقاومت کردیم پیروز شدیم و هروقت از آمریکا و استعمار دور بودیم پیروز شدیم و پیشرفت کردیم و هر گاه به آنها نزدیک شدیم و به آنها اعتماد کردیم ضرر کردیم و آنها به ما خیانت کردند و حالا باید جوانان و مردمی که همیشه در صحنه های انقلاب حضور داشتند این مسئله را بدانند واین تجربه‌ها را ذخیره کنند که در طول تاریخ اعتماد به استکبار و استعمار و بیگانگان باعث بروز ضررهای زیادی به کشور شده است و حتی اگر جایی هم مثلا کمکی می کردند در جهت پیشرفت علمی یا صنعتی و مسائل این چنینی، ظاهری بود و هدف آن ها  به زنجیر کشیدن و به اسارت درآوردن کشور و ملت ایران در ابعاد مختلف بود تا کشور را تحت سیطره و وابستگی خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به شرایط منطقه و جبهه مقاومت گفت: روزی اسرائیل با قدرت نظامی که داشت توانست در جنگ ۶ روزه ارتش چند کشور را شکست دهد اما امروز می‌بینیم که در جنگ با حزب الله لبنان که منجر به جنگ ۳۳ روزه می‌شود، مجبوربه پذیرش تسلیم می شود. در مورد غزه ی محاصره شده که امکانات و تجهیزات نظامی  آن ها در سطح بسیار پایین و ضعیفی قرار گرفته و همه کشورهای عربی هم در مقابل او هستند، اما با پشتیبانی ایران و جبهه مقاومت در منطقه توانستند در جنگ اخیر با شلیک موشک های پایین و ابتدایی که ۶۰۰ موشک شلیک کردند وحدود ۴۰۰ موشک آن ها توانست  گنبد آهنین اسرائیل را در هم شکند و همین منجر به پذیرش آتش بس  و تسلیم اسرائیل شد و این یعنی پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در مقابل زور و استبداد. سران و مسئولین اسرائیل بعد از این حمله در جایی گفتند که وقتی ما در مقابل غزه این گونه شکست می‌خوریم در مقابل حزب الله لبنان چه خواهیم کرد؟

 

وی افزود: در مورد یمن نیز شرایط همین گونه بود و قرار بود که یمن سرکوب شود اما روز به روزپیشرفت کرد و توانست در مقابل ائتلاف آمریکایی سعودی که با تجهیزات تمام به مقابله با آنها آمده بودند مقاومت کند و به آنها پاسخ مناسبی دهد و روز به روز گروه های مختلف آن ها قوی تر شدند و دست بالا را در جبهه مبارزه و جنگ فیزیکی با آنها در دست گیرند. در بحث سوریه نیز همه قدرت های جهانی با هم ائتلاف کردند که با پول ها و طرح های سعودی دولت سوریه را ساقط کنند اما با همه هزینه‌ها و تجهیزاتی که خرج کردند نتوانستند در مقابل مقاومت کوچکترین حرکتی را انجام دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک