آخرین اخبار

17. خرداد 1398 - 12:45   |   کد مطلب: 8980
مدتی است دود سفیدی از خروجی شهر دهدشت به سمت طولیان به شهر ورود می کند و باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم دهدشت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،  اهمیت محیط زیست و منابع طبیعی بر هیچ کس پوشیده نیست و دنیای امروز متوجه شده است که اگر محیط زیست را در کنار سایر فعالیت های خود قرار ندهد در انتها به خودش لطمه خواهد زد.

 

جهان خلقت مملو از ناشناخته های طبیعی است  و روند بی رویه توسعه و تخریب محیط زیست باعث خارج شدن بسیاری از مواهب طبیعی از دست بشر شده است.

 

مدتی است دود سفیدی از خروجی شهر دهدشت به سمت طولیان به شهر ورود می کند و باعث بروز مشکلات فراوانی برای مردم دهدشت شده است.

یکی از شهروندان دهدشتی در گفت و گو با کهگیلویه گفت: در برخی از روزهای هفته و در ساعات اولیه صبح دود سفید رنگ و غلیظی از خروجی شهر از طریف باد و نسیم صبحگاهی وارد شهر شده و بوی بد این دود مشکلات زیاد تنفسی را بوجود آورده است.

متاسفانه زباله های شهری که در بیرون از شهر انباشته می شوند در روزهای خاصی از هفته توسط شهرداری سوزانده می شوند که دود ناشی از سوزاندن آن ها وارد شهر می شود.

 

روش‌های معدوم‌سازی ضایعات هر کشور براساس قوانین داخلی آن شکل می‌گیرد. این قوانین اجازه بازرسی و نظارت بر عملکرد امحای زباله را به سازمان‌های مسئول مانند وزارت بهداشت و درمان یا سازمان محیط زیست اعطا می شود. این مجموعه قوانین، قواعد جداسازی، جمع‌آوری، نگهداری، جابه‌جائی، حمل‌ونقل، معدوم‌سازی، حوزه مسئولیت‌ها و ملزومات آموزشی را برای انواع مختلف ضایعات تعیین می‌کند. 

بر اساس مطالعات صورت گرفته بهترین روش برای امحاء زباله های بیمارستانی سوزاندن آن هاست که این روش در شهرستان کهگیلویه با ورود این زباله ها به شهر دردسرهای زیادی را بوجود آورده است که نیازبه بررسی بیشتر از طرف مسئولین دارد و باید حداقل مکان و زمان مناسبی را جهت سوزاندن این زباله ها انتخاب کنند که آثار منفی آن باعث بروز مشکلات بهداشتی و تنفسی برای مردم نشود.

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک