آخرین اخبار

2. خرداد 1398 - 14:58   |   کد مطلب: 8958
در شهرستان کهگیلویه و در مسیر جاده پاتاوه – دهدشت حدود 20 کیلومتری دهدشت تونلی احداث شده که شاید از ابتدایی ترین استانداردهایی که باید در یک تونل رعایت شود خبری نیست.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ تونلها بخش مهمی از سیستم حمل و نقل هستند و نقـش مهمـی را در جابجـایی انسـان و کـالا ایفا می کنند، در بسیاری از شهرها و کلانشهرها صدها کیلومتر تونل های مترو و جـاده ای وجـود دارد، بـه طـورمشابه در بسیاری از جاده های کوهستانی تونلها نقشی بسیار حیاتی در سیستم حمل و نقل دارند.

 

در شهرستان کهگیلویه و در مسیر جاده پاتاوه – دهدشت حدود 20 کیلومتری دهدشت تونلی احداث شده که شاید از ابتدایی ترین استانداردهایی که باید در یک تونل رعایت شود بی نصیب است.

 

سیستم تهویه ای به هیچ وجه در تونل وجود ندارد و فقط در دو قسمت آن دریچه هایی با شکل پرتگاه در تونل باز شده که هیچ گونه دستگاه تهویه ای در آن به کار برده نشده است.

ساخت و ساز بخشی از تونل نیز متوقف شده و لایه های سیمانی که باید در بخشی از سقف و دیواره کار شود متوقف شده و مصالح به کاربرده شده در این قسمت ها امکان دارد که موجب بروز مشکلاتی شوند.

 

اما مهمترین مشکل و مطالبه مردم از پایگاه خبری کهگیلویه این بود که مشکل روشنایی این تونل حتما رسانه ای شود تا شاید مسئولان به فکر حل کردن این مشکل باشند.

 

در طول تونل فقط در یکی دو نقطه از تونل چند عدد نور افکن کوچک در دیواره های آن نصب شده که به هیچ وجه جوابگو نیست. در قسمت هایی از تونل تاریکی بیش از حد همه را وحشت زده می کند و مطمئنا این مشکل ممکن است با وجود نقص فنی در روشنایی برخی از اتومبیل ها توجه بسیار بیشتری از  مسئولان را می طلبد.

 

خبرنگار کهگیلویه وقتی برای پیگیری این مطالبه مردمی و تصویر برداری  به منطقه گفته شده رفت بود، گفت: تاریکی تونل به حدی است که امکان تصویر برداری با دوربین های حرفه ای  هم ممکن نیست و تصویر مناسبی از آن نمیتوان تهیه کرد و به همین خاطر بخش اعظمی از تصاویر ارسالی مشخص و واضح نیستند.

 

لازم است که مسئولین استانی و شهرستانی این مسئله را پیگیری کنند وحل این مشکل را  یا از پیمانکار بخواهند یا اینکه به خود تکانی دهند و دست به کار شوند تا شاهد حادثه ناگواری برای مردم و مسافران نباشیم.

 

در ادامه تصاویر مربوط به تونل جاده دهدشت-پاتاوه آمده است؛
 
 
 
 
 
 
 
 
 
---
 
 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک