آخرین اخبار

1. خرداد 1398 - 13:20   |   کد مطلب: 8956
یکی از ورودی های شهر دهدشت وردوی از سمت سوق است که بلوارهای آن پر از خار و علفهای خودرویی است که چهره ای نامطلوب و بی روحی از شهر دهدشت را به مسافرین معرفی میکند در صورتی که باید این قسمت ها از فضاهای سبز و زیبا طراحی و ساخته شود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ امروزه ارتقاء کیفیت فضای شهری، تقاضای جامع شهری شهروندان شده و زیباسازی که شاید در روزهای اول در انتهای صف اقدامات مدیریت شهری قرار داشت، به ابتدای لیست وظایف تغییر مکان داده است.

 

رشد سریع شهرنشینی و به دنبال آن افزایش مشکلات زیست محیطی اهمیت مفاهیمی چون کیفیت زندگی، برای مطلوبتر نمودن محیطهای مصنوع را نمایان نموده است. در این میان، فضاهای سبز شهری دارای ویژگیهایی است که آنها را به فضاهای مناسبی برای ارتقای کیفیت زندگی انسان تبدیل می کند. مکانهایی مانند  پارکها، درختان و آبها در شهر، خدمات زیست محیطی، اجتماعی و فیزیولوژیکی را فراهم می کند که در زیست پذیر نمودن شهرها اهمیت بسیاری دارند. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که این فضا خود دارای ساختار و ویژگیهای کمی و کیفی مناسبی بوده، که بتواند نقشهای واگذار شده و مورد انتظار را به خوبی ایفا کند.

 

یکی از این فضاهای شهری بلوارهای ورودی شهرها هستند  که توجه هر بیننده ای را که وارد شهر میکند به خود جلب میکند و این خود میتواند تصورات مسافرات را از فرهنگ و اهمیت مسئولان آن شهر به زیباسازی شهری را شکل دهد. حال اگر این وردوی ها به شکلی درست و کارشناسی طراحی شده باشند می تواند اثر مثبتی داشته باشد و در غیر این صورت اثر منفی به دنبال دارد.

 

 

یکی از ورودی های شهر دهدشت وردوی از سمت سوق است که بلوارهای آن پر از خار و علفهای خودرویی است که چهره ای نامطلوب و بی روحی از شهر دهدشت را به مسافرین معرفی میکند در صورتی که باید این قسمت ها از فضاهای سبز و زیبا طراحی و ساخته شود.

 

اما متاسفانه همه ورودی های شهر دهدشت چهره ی زمخت و زشتی از شهر را به بینندگان نشان می دهد و تقریبا در همه ورودی های دهدشت زباله های ساختمانی و بعضا خانگی بر زشتی و نامطلوب بودن ورودی های شهر دهدشت افزوده است و این جای تاسف دارد که چرا توجهی به این امر نمی شود.

 

 

گفتنی است، فضای سبز شهری خصوصاً پارکهای شهری دارای نقش اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی هستند، با مزایایی چون درمان بیماریهای روحی، محیطی مطلوب برای پرورش کودکان، ایجاد یکپارچگی اجتماعی، حفظ آسایش و ...، که در عین حال شاخصی برای ارتقای کیفیت فضای زندگی و توسعه جامعه محسوب می شوند. با توجه به مطالب  بالا، در این پژوهش سعی شده است میزان تأثیرگذاری فضاهای سبز شهری در کیفیت زندگی ساکنان محله شیان مورد بررسی قرار گیرد.

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک