آخرین اخبار

29. ارديبهشت 1398 - 16:08   |   کد مطلب: 8954
در تازه ترین اقدام که توسط اداره راهداری شهرستان کهگیلویه در جاده سوق - دهدشت صورت گرفت نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه جاده ای که خود شرایط نامناسبی داشت را بدتر از قبل کرد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، جاده سوق دهدشت یکی از مطالبات مردمی است که هم اکنون به فراموشی سپرده شده است، این جاده سال ها در دست تعمیر بوده و این روزها نیز حال و روز مناسبی ندارد.

 

در اوایل زمستان بود که ورود مسئولین به این معضل عمرانی شهرستان باعث شده بود که پیمانکار جدید پس از اقدامات انجام شده در مورد زیر سازی جاده، علی رغم انتقادات فراوان کارشناسان و صاحبان نظر به خاطر اینکه در زمستان آسفالت کردن دوامی نخواهد داشت و اقدامی غیر اصولی است، اما با فشارهای مسئولین به دلایلی که اینجا نیاز به گفتن آن ها نیست آسفالت بخش کوچکی از جاده سوق – دهدشت انجام شد.

 

پس از آن بود که با شدت گرفتن باران وعده های مسئولین جای خود را به بهانه های جوی داد و در نهایت و پس از بالا گرفتن انتقادات وعده افتتاح در عید نوروز آخرین قولی بود که مردم از زبان مسئولین امر شنیدند.

 

اما این وعده نیز مثل بقیه توخالی و پوچ از آب در آمد و باز ناهمواری های این جاده نامناسب، مشکلات زیادی را برای اتومبیل هایی که از این جاده تردد می کنند بوجود آورد و مطالبات مردمی تا تبلیغات انتخابات به حال خود رها شد.

 

 

اما در تازه ترین اقدام که توسط اداره راهداری شهرستان کهگیلویه در این جاده صورت گرفت نه تنها مشکلی را حل نکرد بلکه جاده ای که خود شرایط نامناسبی داشت را بدتر از قبل کرد.

اداره راهداری کهگیلویه اقدام به ایجاد شیارهای لرزاننده یا به اصطلاح رامبلر در چند نقطه از جاده سوق - دهدشت کرده است که با اعتراض بسیاری از مردم روبه رو بوده است، نقدی که مردم به این شیارها دارند این است که جاده ای که در بسیاری از نقاط آن دارای ناهمواری ها و چاله چوله های متعدد است دیگر چه نیازی به رامبلر دارد.

 

نکته جالب اینجاست که بخش هایی از جاده که سالم مانده بود را نیز اداره راهداری با ایجاد این شیارها به نوعی تخریب کرد تا این قسمت از جاده نیز از گزند مسئولین محفوظ نماند.

اداره راهداری کهگیلویه در اوایل سال جدید نیز اقدامی را صورت داد که باز با اعتراض مردم و پلیس راهنمایی و رانندگی همراه بود و آن خط کشی غیر اصولی بود که رانندگان را به قسمتی از جاده منحرف میکرد که وضعیت بسیار نامناسبی دارد و حتی ممکن بود موجب تصادف ومرگ آن ها شود.

 

گفتنی است که شیارهای لرزاننده(و یاهشدار دهنده) بیشتر برای جلوگیری از خروج وسیله نقلیه از مسیر حرکتی خود(انحراف به چپ و راست) تحت تاثیر عواملی همچون خستگی، خواب آلودگی و خروج از مسیر به علل مختلف از قبیل آب و هوای نامناسب(مه و کولاک) و به تبع آن واژگونی یا برخورد با وسایل نقلیه روبرو است و اغلب در جاده های بین شهری و شاهراه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک