آخرین اخبار

24. ارديبهشت 1398 - 15:16   |   کد مطلب: 8949
یکی از کارگران شاغل در جایگاه سوخت دهدشت گفت: در این واحد سوخت رسانی مدت زمانی بیشتر از آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده است کار می‌کنیم اما برخلاف قانون از دریافت مزایایی چون حقوق اضافه کاری، تعطیل کاری، عائله‌مندی و مسکن محروم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ در بسیاری از جایگاه های عرضه سوخت در دهدشت، کارگران علاوه بر آنکه دستمزدی مطابق آنچه قانون کار وشورای عالی کار مصوب می‌کند دریافت نمی‌کنند، عیدی کارگران نیز به صورت سلیقه‌ای پرداخت می‌شود.

 

یکی از کارگران شاغل در جایگاه سوخت دهدشت با بیان اینکه ما چند کارگر بین یک تا 10 سال سابقه کار در این جایگاه را داریم، افزود: در این واحد سوخت رسانی مدت زمانی بیشتر از آنچه که در قوانین کار و تامین اجتماعی تعیین شده است کار می‌کنیم اما برخلاف قانون از دریافت مزایایی چون حقوق اضافه کاری، تعطیل کاری، عائله‌مندی و مسکن محروم هستیم.

 

وی در خصوص قرارداد کاری کارگران جایگاه سوخت  دهدشت مدعی شد: قرارداد کارگران یکسویه وسفید امضاء است وبا آنکه مزایای قانونی در قرارداد منعقد شده اما در عمل کارفرما هیچ کدام را به کارگران جایگاه پرداخت نمی‌کند.

 

این کارگر گفت: ما کارگران جایگاه سوخت پیش از این مشکلات خودرا به صورت حضوری به مسئولان اداره کار دهدشت انتقال داده‌‌ایم اما درعمل چون هیچ مدرکی در دست نداریم وبابت دریافت حقوق ماهانه‌ به کارفرما امضاء واثر انگشت داده‌ایم ناچار شدیم مشکلاتمان را از طرق رسانه‌ها به گوش مسئولان بالادستی برسانیم.

 

در ادامه خبرنگار کهگیلویه این مسئله از رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی جویا شد که احمد خادمی در این زمینه گفت: حقوق هر کارگر طبق قانون 505،620 ریال برای هر روز است که این مبلغ از سایر هزینه ها از جمله حق عائله مندی،بن ماهیانه، حق مسکن و مواردی از این دست است.

 

وی در مورد مرخصی هر کارگر در ماه گفت: مرخصی هر کار ماهی 2 روز و نیم است که قانون این موضوع را اینگونه مشخص کرده که هر کارگر باید 26 روز کار کند و 4 جمعه  یا در هفته 44 ساعت کار کند. اداره کار در مورد این موضوع میتواند  به دو صورت رسیدگی کند. یک مورد به این صورت است که کارگران با حضور در اداره کار و شکایت از کارفرما این موضوع از طرف اداره رسیدگی و هر دوطرف احضار و طرح دعوی صورت می گیرد و حکم صادر می شود و اجرای آن با  دادگستری است.

مورد دیگر به این صورت است که برخی از کارگران به خاطر برخی مزایا و حق لباس و موارد اینچنینی اعتراضاتی دارند که بعد از حضور در اداره و بیان اعتراضات خود این موارد توسط اداره کار با حفظ هویت کارگر از کارفرما خواسته می شود تا به آن رسیدگی شود.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک