آخرین اخبار

23. ارديبهشت 1398 - 0:13   |   کد مطلب: 8946
امروزه در برخی از مناطق شهر دهدشت برخی صاحبان خودروها به حق و حقوق شهروندان بی تفاوت و بی توجه بوده و با پارک کردن خودرو در محل عبور ویژه عابران (پیاده روها) و نادیده گرفتن حریم و سد معبر کردن مسیر، برای آنان مشکل ساز می شوند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ حقوق شهروندی یکی از مهمترین مسائلی است که توجه به ان یکی از مهمترین ضروریات در جامعه است که در برخی از مناطق شهر دهدشت برخی صاحبان خودروها به حق و حقوق شهروندان بی تفاوت و بی توجه بوده و با پارک کردن خودرو در محل عبور ویژه عابران (پیاده روها) و نادیده گرفتن حریم و سد معبر کردن مسیر، برای آنان مشکل ساز می شوند.

 

رفته رفته این پدیده مذموم و ناپسند به شکل فرهنگ غلط در می آید و اگر با خاطیان برخورد قانونی نشود در ادامه این روند به حتم عابران در آینده نه چندان دور از مزیت های تردد از پیاده روها محروم خواهند شد که این به هیچ وجه با حقوق شهروندی سنخیت ندارد.

 

شماری از مردم شهر دهدشت از پارک شدن خودروها در پیاده روها و گذرگاه های پیاده به عنوان نقض حقوق شهروندی یاد کرده و با ابراز گله و ناراحتی از این اقدام، اظهار داشتند: پیاده روها محل پارک خودروها نیست و ماموران راهنمایی و رانندگی باید با اتخاذ تدابیر جدی تر جلوی این کار ناخوشایند که نقض قوانین و مقررات محسوب می شود را بگیرند.

 

 

این افراد از ماموران راهنمایی و رانندگی درخواست داشتند در موقع مشاهده این تخلف اغماض نکنند و علاوه بر جریمه خودروها، وسیله نقلیه پارک شده در حریم پیاده روها را به پارکینگ پلیس انتقال دهند تا حقوق عابران تضییع نشود.

 

یک شهروند دهدشتی گفت: صاحبان خودروها یقین بدانند که پارک کردن خودرو به عنوان یک اقدام بسیار ناپسند، موجب مزاحمت و تضییع حقوق عابران پیاده است و باید این عادت و رفتار غلط تغییر کند.

 

محمود صادقی زاده  از دیگر شهروندان دهدشتی گفت: وقتی عابران با خودروهای پارک شده در پیاده روها مواجه می شود به ناچار از سواره رو تردد خواهند کرد که این نیز ممکن است خطر برخورد با وسایط نقلیه عبوری را به همراه داشته باشد.

 

 

یک شهروند دیگر نیز گفت: پارک خودروها در محل آمد و شد عابران پیاده در شهر دهدشت بویژه در شهرک های اقماری در مقابل درب های ورودی منازل رفته رفته به حالت عادی در می آید و نیاز به اتخاذ تدابیر و برخوردهای قانونی از سوی عوامل راهنمایی و رانندگی است تا این کار غیرمنطقی، کم کم به عادت و فرهنگ تبدیل نشود.

 

امیدواریم که مردم فهیم و با فرهنگ با همکاری نهادهای مسئول به حقوق شهروندی توجه و اهمیت بیشتری دهند و در راستای آن اقدامات لازم توسط نهادها و مسئولین هر چه جدی تر پیگیری شود.

 درادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک