آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1398 - 17:45   |   کد مطلب: 8929
شهردار دهدشت:بازار روز از همان ابتدا تاکنون جزو املاک شهرداری بوده است و اکنون شهرداری این حق را دارد که میزان اخذ عوارضات خود را افزایش دهد و با قاطعیت تمام آمده ام که بازار روز را ساماندهی کنم و تا گام آخر نیز با قاطعیت حرکت می کنم و اجازه نمی دهم وضعیت مالکیت بازار مانند سابق نامعلوم و مبهم باشد.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛ امروز جمعی از بازاریان بازار روز شهر دهدشت در پی سیاست های جدید شهرداری و شورای اسلامی مبنی بر افزایش نرخ پرداخت عوارض مغازه های واقع شده در این بازار، از ورود مردم جهت خرید مایحتاج روزانه خود جلوگیری کرده و با بستن مغازه های خود اعتراضشان را به افزایش بی سابقه عوارضات شهرداری نشان دادند.

 

بازارچه بازار روز یکی از قدیمی ترین بازارچه های شهر دهدشت و در واقع تنها بازار روز این شهر است که از سالیان گذشته تاکنون محل کسبی برای اقشار مختلف مردم است.

 

به گفته بازاریان و کسبه بازار روز دهدشت این بازار که امروزه به عنوان بازار روز شناخته میشود در گذشته زمینی بی استفاده بود که گاهی کودکان در آن بازی می کردند اما مردم خود این بازار را آباد کرده و به آن تا حدودی سر و سامان دادند و در سال های اخیر نیز همیشه با شهرداری بر سر عوارض و امکانات این بازار بحث و جدل هایی وجود داشته است.

یکی از بازاریان دهدشت در گفت و گو با کهگیلویه گفت: در سال های گذشته بر سر زمین های این بازار بین شهرداری و افراد ذی نفوذ و زمین خوار درگیری هایی نیز بوجود آمد که با حضور مردم و طرفداری مردم از شهرداری توانستند این زمین ها را از چنگ زمین خواران دهدشتی بدست آورند.

 

وی گفت: شهرداری مدعی آن است که بازاریان مستاجر شهرداری هستند و شهرداری مالک بازار روز است. اما اگر همین حرف را نیز بپذیریم این چه مستاجری است که حتی اقدام به احداث ساختمان های بازار و آبادانی آن نکرده و از مردم نیز اجاره بها می طلبد؟  اصلا شهرداری به ازای کدام خدمت از بازاریان اجاره طلب میکند؟ بازار روز دهدشت حتی سرویس بهداشتی مناسب ندارد.

 

با همه شرایطی که بازار در سال های گذشته داشت، به مرور زمان رونق کسب و کار در این بازار رو به افزایش گذاشت و ارزش واقعی هر یک از این مغازه ها به دلیل این افزایش میزان درآمد نیز بیشتر شد و باعث شد که افراد بیشتری برای ایجاد منبع درآمد به این بازار روی بیاورند به طوری که در طی چند سال تعداد مغازه های این بازار چند برابر شد و به یکی از پر درآمدترین بازارهای شهر دهدشت تبدیل شد و افراد بیشتری برای عرضه و تقاضا به این بازار روی آوردند.

 

با توجه به این میزان درآمد، خیلی از بازاریان قدیمی و کسانی که در ابتدا طرف قرارداد شهرداری بودند به گمان اینکه تاکنون چندین سال است که عوارض پرداخت کرده اند و همین پرداخت عوارض به شرط تملیک بوده است و اکنون دیگر صاحب مغازه ها هستند بدون از اینکه از شهرداری استعلام کنند اقدام به فروش مغازه ها کردند و این روند تقریبا در 80 درصد از مغازه ها اتفاق افتاد.

 

نکته حایز اهمیت در واگذاری مغازه های این بازارچه، تخلفی آشکار است که در همان سالها از سوی شهردار وقت شهر دهدشت اتفاق افتاده است، تخلفی که باعث شد در این بازارچه نوعی بازار سیاه جریان پیدا کند و بازاریان و کسبه این بازار در اقدامی خود سرانه ارزش مغازه ها را در طی این سالها چندین برابر افزایش دهند و در تخلفی آشکار دیگر اقدام به فروش مغازه هایی کنند که مالک آن مشخص نیست.

 

اسفندیار برخه شهردار دهدشت در این خصوص گفت: بازار روز از همان ابتدا تاکنون جزو املاک شهرداری بوده است و اکنون شهرداری این حق را دارد که میزان اخذ عوارضات خود را افزایش دهد.

 

وی افرود: در دوره های گذشته شهرداران سابق به هر دلیلی نسبت به این موضوع ورود نکرده و میزان عوارضات را نیز تغییر نداده اند اما این دلیلی نمی شود که ما اکنون میزان عوارضات را افزایش ندهیم.

 

وی در ادامه گفت: با قاطعیت تمام آمده ام که بازار روز را ساماندهی کنم و تا گام آخر نیز با قاطعیت حرکت می کنم و اجازه نمی دهم وضعیت مالکیت بازار مانند سابق نامعلوم و مبهم باشد.

برخه عنوان کرد: هدف بنده و شورای شهر در واقع نظم دادن به این بازار است و انتظار داریم هم مردم و هم بازاریان ما را همراهی کنند.

 

صحبت های شهردار دهدشت و موضع بازاریان دو موضوعی است که باید دید وضعیت این بازار به کجا می رسد و در واقع این معضل چگونه حل می شود؟

 

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک