آخرین اخبار

15. فروردين 1398 - 15:03   |   کد مطلب: 8907
رودخانه مارون که بخشی زیادی از آن از روستاهای تابعه بخش سوق عبور می کند به مامنی برای زباله هایی که توسط سیل اخیر در رودخانه ریخته شدند تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ استان کهگیلویه و بویر احمد یکی از استان هایی است که در بارش های اخیر متحمل خسارت های زیادی از نظر مالی، زیر ساختی و همچنین جانی شده است. بارش های  علاوه بر تاثیر مثبتی که می تواند بر ذخیره آب و رفع خشک سالی داشته باشد متاسفانه بسیاری از زیر ساخت های مختلف را در شهرستان های مختلف استان را از بین برده است که موجب بروز بحران در برخی از موارد از جمله جاده، برق،آب،تلفن و شبکه مخابراتی،خدمات درمانی ، خوراک و پوشاک و حتی در برخی از روستا ها مردم مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

 

 

رودخانه مارون که بخشی زیادی از آن از روستاهای تابعه بخش سوق عبور می کند به مامنی برای زباله هایی که توسط سیل اخیر در رودخانه ریخته شدند تبدیل شده است. بخش زیادی از زباله های ساخمانی،خانگی و زباله های مختلف دیگر توسط سیل از بالا دست رود به قسمتی از رود رسیدند که در نزدیکی روستا های آبمو،کلگزی و موگر بخش سوق است.

 

یکی از این اشیائی که در آب رودخانه دپو شده است، که اتفاقا اندازه  و قیمت بسیار بیشتری نسبت به بقیه دارد توجه مردم را به خود جلب کرده است. تانکر حمل مایعاتی که همچنان بر روی آب رودخانه شناور شده است به همراه لکه های بسیار بزرگ زباله ها موجب شده تا مردم روستا و همچنین گردشگران به تعجب فراوان به آن ها نگاه و نسبت به آن عکس العمل نشان دهند.

 

یکی از گردشگران هم استان ی که برای تفریح به این منطقه سفر کرده بود گفت: این گونه زباله ها اگر دارای مواد نفتی و سمی باشند بلافاصله میتوانند جان بسیاری از موجودات آبزی را بگیرند و از آن جایی که این آب پشت سد جمع می شود و برای آیاری زمین های زراعی خوزستان  ومخصوصا شهرستان بهبهان به کار می رود می تواند آثار بسیار مخربی را داشته باشد.

 

گفتنی است که هزینه این تانکر حمل مایعات نزدیک به 20 میلیون تومن است که با پیگیری های پایگاه خبری کهگیلویه مشخص ش که این تانکر متعلق به شرکت پیمانکاری است که در نزدیکی های رود ایدنک بوده اند و براثر سیل اخیر تا این نقطه به همراه آب آمده است.

 

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک