آخرین اخبار

7. فروردين 1398 - 14:56   |   کد مطلب: 8894
حادثه در کمربندی شمالی شهر دیشموک با وجود 200 عدد سنگ خطرآفرین و حادثه ساز در کمین است.

به گزارش خبرگزاری فارس از دیشموک بر اثر بارش‌های اخیر سنگ‌های بزرگ از میان انبوه سنگ‌های فراوان بالادست شهر و منازل مسکونی محله بردگره دیشموک به پایین سقوط کرد.

صفا حبیبی بخشدار دیشموک گفت: سنگ‌های بزرگ و صخره‌ای در بالادست شهر دیشموک وجود دارد که در صورت ریزش آن‌ها خطرات جانی و مالی فراوانی برای مردم پایین دست ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: از مدیریت بحران شهرستان و استان خواستار ورود به این مسئله جهت ایجاد سیل بند هستیم تا از ایجاد خطرات احتمالی پیش رو جلوگیری به عمل آید.

اقبال اکبری شهردار دیشموک در همین زمینه گفت: بحران در کمربندی شمالی شهر دیشموک با وجود 200 عدد سنگ خطرآفرین و حادثه ساز وجود دارد که امکان سقوط هر لحظه‌ای آن وجود دارد و از مدیریت بحران شهرستان، استان و حتی کشور خواستار کمک رسانی به موقع و پیشگیرانه قبل از ایجاد مشکل داریم.

وی افزود: با توجه به اینکه دور تا دور این سنگ ها سیل‌بند ایجاد کردیم اما بزرگی سنگ‌ها و شیب زیاد ناشی از کوه به حدی است که سیل بند ایجاد شده جوابگوی مقابله و کنترل سنگ ها را ندارد  و هر لحظه احتمال ریزش برخی از سنگ‌ها وجود دارد که تقاضای مساعدت و کمک عاجل در خصوص این مهم را از مراجع ذی صلاح شهرستانی، استانی و کشوری داریم.

گفتنی است شهر دیشموک با جمعیتی افزون بر شش هزار نفر می‌باشد که چیزی قریب به سه هزار نفر در معرض خطر جدی و سقوط مستقیم این سنگ‌ها در صورت بروز سیل و یا بارش و رانش کوه وجود دارد و جا دارد همه نهادهای ذی ربط اقدام عاجل و پیشگیرانه در این خصوص داشته باشند.

خاک سنگ‌های خاکی بسیار نرم و سست می‌باشد که فاصله منازل پایین دست سنگ‌های کوه « نر سنگر» تا اولین منزل مسکونی زیر دست کمتر از 70 متر است.

انتهای پیام/

منبع:فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک