آخرین اخبار

29. اسفند 1397 - 13:42   |   کد مطلب: 8890
شهرستان کهگیلویه و شهردهدشت دارای بناهای بسیاری از دوره های مختلف تاریخی است. برخی از بناهای این منطقه در وضعیت مناسبی نیستند و نیاز به مرمت و حفاظت دارند به همین منظور شایسته است سازمان میراث فرهنگی نسبت به حفظ و مرمت آنها حساسیت بیشتری به خرج دهد

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ شهرستان کهگیلویه و شهردهدشت دارای بناهای بسیاری از دوره های مختلف تاریخی است. برخی از بناهای این منطقه در وضعیت مناسبی نیستند و نیاز به مرمت و حفاظت دارند به همین منظور شایسته است سازمان میراث فرهنگی نسبت به حفظ و مرمت آنها حساسیت بیشتری به خرج دهد

 

در اخرین ماه سال 97 و در حالی که همه از جمله میراث فرهنگی کهگیلویه منتظر فرارسیدن سال جدید و ورود گردشگران بود اما به ناگاه فروریختن بخشی از کاروانسرای بافت قدیم دهدشت موجی از اعتراضات نارضایتی ها را در رسانه های مختلف رقم زد.

 

این امر باعث شد تا میراث فرهنگی و مسئولین حفاظت از بات قدیم دهدشت بیش از پیش زیر ذره بین رسانه ها و عموم مردم قرارگیرند چرا تخرسب تاریخچه یک شهرستان  و استان امری نیست که به راحتی بتوان از آن گذشت.

 

دربسیاری از مکان هایی بافت قدیم دهدشت، دیوار نوشته های بسیار زیادی وجود دارد که قدمتشان به همین چند سال اخیر برمیگردد و برخی از جوانان به هردلیل غیر منطقی موجب این عمل بسیار زشت شده اند که کاها موجب تخریب این آثار تاریخی می شود.

 

ناگفته نماند که مسئولین حفاظت از آثار باستانی دهدشت که وظیفه حفاظت از این مناطق را برعهده دارند باید در مورد چنین مسائلی پاسخگو باشند چرا که علاوه بر این که باید نسبت به حقوقی که از بیت المال میگیرند وظیفه خود را انجام دهند، در امر حفاظت از تاریخ و هویت شهرستان نیز باید کوشا باشند.

 

امیدواریم که هم مردم و هم مسئولین به حفظ و نگهداری آثار ملی و باستانی شهرستان بیش از پیش اهمیت دهند تا شاهد تریببیشتر آن ها نباشیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک