آخرین اخبار

26. اسفند 1397 - 13:44   |   کد مطلب: 8887
شهر دهدشت به عنوان مرکز شهرستان کهگیلویه هر روزه میزبان مردم شهرها و روستاهای این شهرستان است که گاها برای تفریح و اکثرا برای خرید مایحتاج و برخی نیز به خاطر شرایط شغلی و مواردی از این دست میهمان این شهر هستند و هر روزه در خیابان های مختلف شهر قدم میزنند و فضای تصویری شهر میتواند تاثیرات مثبت و منفی بر اخلاق،رفتار و حتی عملکرد روزانه آن ها داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛ حضور شعور تجسمی در طراحی شهری نشان دهنده درک گرادننده های آن شهر از نظر زیبا سازی و اهمیت دادن به حس بصری شهروندان و تمامی بازدیدکنندگان از آن شهر است.

 

بخش عمده ای از فضای شهری ، زیبا سازی شهر است که هم برای روحیه شهروندان و هم برای جذب گردشگران می تواند اهمیت خاصی داشته باشد البته برای نهادینه نمودن زیباسازی شهری ابتدا باید مردم رابا مقوله زیبا شناسی آشنا سازیم و آنان را به اینگونه زیبا شناسی عادت دهیم تا از طریق آن بتوانیم این زیبایی را به خانه هایشان ببریم زیرا اگر در این مورد غفلت کنیم از طریق اینترنت و ماهواره نوع دیگری از زیبا شناسی به خانه افراد راه پیدا می کند که ممکن است با هویت ملی و مذهبی ما هیچگونه سنخیتی نداشته باشد.

شهر دهدشت به عنوان مرکز شهرستان کهگیلویه هر روزه میزبان مردم شهرها و روستاهای این شهرستان است که گاها برای تفریح و اکثرا برای خرید مایحتاج و برخی نیز به خاطر شرایط  شغلی و مواردی از این دست میهمان این شهر هستند و هر روزه در خیابان های مختلف شهر قدم میزنند و فضای تصویری شهر میتواند تاثیرات مثبت و منفی بر اخلاق،رفتار و حتی عملکرد روزانه آن ها داشته باشد.

نکته دیگر و مهمتر اینکه شهرستان کهگیلویه به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری بسیار زیبا و متنوع هر ساله و در ایام تعطیل میزبان خیل عظیم گردشگراز استان های همجواری چون خوزستان،بوشهرو گاها از استان های دورتر کشور است. این ظرفیت مناسب شهرستان باید به گونه ای تقویت شود تا هر ساله به جمعیت گردشگران این شهرستان افزوده شود چرا که تا حدود زیادی میتواند در بهبود شرایط اقتصادی موثر واقع شود.

بنابراین مسئولین باید در زیباسازی شهری که یکی از عوامل جذب گردشگران محسوب می شود بیش از پیش همت گمارند.

گفتنی است که در شهر دهدشت از هفته های گذشته اقد امات لازم را جهت زیباسازی شهری انجام داده اند و در بسیاری از موارد و مکان ها در این امر موفق بوده  و در مواردی نیز ضعیف عمل کردند و نتوانستند انتظارات را جهت زیباسازی  و ترمیم معابرشهری برطرف کنند.

 
 
 
 
 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک