آخرین اخبار

9. اسفند 1397 - 22:01   |   کد مطلب: 8870
سردار علیرضا افشاررئیس هیئت اندیشه ورز سپاه پاسداران گفت :آن چیزی که ما را در دفاع مقدس نه بر صدام بلکه بر بلوک شرق و غرب پیروز کرد و آنچه که ما را در مقابل داعش که دست پرورده آمریکا و استکبار جهانی بود پیروز کرد خون شهدا بود و بر همین اساس باید از شهدا تجلیل شود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه ؛ ویژه برنامه ی مسافران انقلاب؛ یادواره ۲۶ شهید سادات امامزاده نورالدین(ع) در گلزار شهدای شهر دهدشت و با حضور حجت الاسلام سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان،سردار علیرضا  رئیس هیئت عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران، سردار واهبی زاده از فرماندهان دفاع مقدس، سرتیپ دوم انصاری جانشین سپاه فتح استان و مسیولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

سردار سید شکرالله واهبی زاده در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از شرکت کنندگان دراین مراسم گفت: سادات امامزاده نورالدین (ع) به عنوان بخشی از فرزندان زهرای مرضیه در این دیار فطرت های پاک و دل های صاف و آغوش های باز و سفره‌های گشاده پس از پیروزی نظام مقدس اسلامی با رشادت و شهامت، سلوک سیادت به جا آوردند و همراه با ندای امام به پیشواز انقلاب آمدند و در پیشاپیش نهضت، اولین شهید روحانی یعنی سید علی نورالدینی را تقدیم سبیل الله نمودند و در دفاع مقدس نیز ندای ولی زمان را لبیک گفته و همراه با دیگر طوایف و ایلات این اقلیم و ایثار نمودن فراتر از انتظار ۲۷ فرشته افلاکی خود را خونین بال به خاک سپردند و تعداد ۱۵۰ رزمنده و چهار مدافع حرم را به میدان حماسه فرستادند این سادات افتخار دارند که به شهیدان سرای ایران ببالند و شهیدان خویش را نیز تجلیل نمایند تا با پاسداشت این مسیر طریق ایثار را ارج نهاده و سلوک و منش شهیدان را فراموش نفرمایند و در عین تنگ شدن معیشت عموم و سخت شدن تامین نان عیال و اولاد روزگار تحریم از جانب بی رحم دشمن و کاستی های مفرط همچنان فرهنگ و ارزشها را پاس دارند تا با زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان ثوابی عایدشان شود و بر این نکته به حق پای بفشارند که شهیدان محافظان طهارت امام و ولایت بودند.
 
 
 
سردار علیرضا افشاررئیس هیئت اندیشه ورز سپاه پاسداران گفت :آن چیزی که ما را در دفاع مقدس نه بر صدام بلکه بر بلوک شرق و غرب پیروز کرد و آنچه که ما را در مقابل داعش که دست پرورده آمریکا و استکبار جهانی بود پیروز کرد خون شهدا بود  و بر همین اساس باید از شهدا تجلیل شود.
 
 
 
 
 
 افشار گفت : این درسی است که باید ما از شهدا بگیریم و آن را در زندگی خود پیاده کنیم. امروز ما با پدیده ای به عنوان جنگ نرم روبه رو هستیم، جنگ تحمیلی جنگ سخت بود و دیدن دشمن، تشییع شهدا و بمباران شهرها باور جنگ را در مردم ما زنده کرد و مردم متوجه این شدند که جنگ است احساس جنگ و شناخت دشمن کار بسیار مشکلی نبود همه مردم در هر سطح علمی و در هر نقطه از کشور این دو مسئله را کاملا درک می‌کردند و هر آنچه که داشتند در طبق اخلاص می‌گذاشتند و در راس آن رزمندگان شجاع و دلیر خود که در صحنه های نبرد علیه دشمن ایثار کردند. اما امروز ما چقدر احساس جنگ می کنیم؟ از دولتمردان گرفته تا عموم مردم آیا این را پذیرفته ایم که شرایط جنگی داریم؟
 
 
 
وی با اشاره به بیانات رهبری در مورد جنگ نرم گفت: با بررسی بیانات رهبری در مورد جنگ نرم به این مطلب می رسیم که  مهمترین فرمایشات مقام معظم رهبری اثبات جنگ نرم است و در همه محافل و مجالس ، محافل عمومی و چه در جلساتی که با مسئولین نظام داشتند تذکر می‌دادند و می‌فرمودند که چه کنم که شما جنگ را احساس کنید و متوجه شوید همچنین وی  در مورد مسائل فرهنگی از اصطلاحات نظامی از جمله شبیخون فرهنگی ناتوی فرهنگی جنگ نرم استفاده میکنند.
 
 
 
سردار افشار گفت: قبلا شنیده بودیم که آمریکا ۷۰۰تریلیارد دلار آمریکا در منطقه خاورمیانه خرج کرده است و این جدایی ازحدود ۲۰۰ ترلیون دلاری بوده که عربستان در منطقه علیه مقاومت خرج کرده است و ترامپ در این زمینه می‌گوید که ما در منطقه با صرف این مقدار هزینه هیچ چیزی به دست نیاورده ایم.
 
چقدر بی انصافی می شود و به دور از حداقل تحلیل های عادلانه و منصفانه می گویند که اقتصاد کشور ما به این دلیل تضعیف شده که ما به نظام سوریه کمک کرده ایم و این را در فضای مجازی مطرح می‌کنند و در جایی شنیده بودم که آن چیزی که ایران در منطقه برای سوریه خرج کرده است کمتر از ۶ میلیارد دلار است و آن هم در حد مواد غذایی و لباس و پوشاک بوده است.
 
 
در ادامه تصاویر مربوط به یادواره شهدا آمده است؛
 
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک