آخرین اخبار

27. بهمن 1397 - 18:45   |   کد مطلب: 8855
صیاد تقی پور، معلم روستای سرگچ در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویر احمد هر روز این کودکان را از عرض این رودخانه که در مواقع بارش باران بسیار پر آب وخطرناک می‌شود، بر دوش خود سوار کرده و رد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ آموزش و یادگیری بخش مهمی از زندگی هر انسان است و همه انسان ها در طول زندگانی خود تحت تعلیم و آموزش قرار می گیرند این امر در مقاطع مختلف تحصیلی و در فضاهای گوناگون مانند مهد کودک، دبستان راهنمایی و دبیرستان و .... صورت می گیرد.

به لحاظ اینکه فضا و محیطی که در آن به امر آموزش و یادگیری پرداخته می شود تاثیر بسیار مهمی در امر یادگیری دارد زیرساخت های مناسب و استاندارد تاثیر بسیار زیادی در آموزش و یادگیری دارند.

 

چندی پیش فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که محرومیت در یکی از مناطق دیشموک، استان کهگیلویه و بویراحمد را به نمایش گذاشت.

دانش آموزانی که برای رفتن به مدرسه باید از یک رودخانه عبور کنند اما با توجه به بارندگی های چند روز گذشته این رودخانه خروشان شده است و عبور از آن برای چند کودک خطر ناک است، در این فیلم و مطالبی که در آن منتشر شده است، گویا معلم مدرسه دانش آموزان را یکی یکی بر دوش می گیرد و به آن طرف رودخانه می برد که اتفاقی برای آنها نیفتند.

صیاد تقی پور، معلم روستای سرگچ در بخش دیشموک استان کهگیلویه و بویر احمد هر روز این کودکان را از عرض این رودخانه که در مواقع بارش باران بسیار پر آب وخطرناک می‌شود، بر دوش خود سوار کرده و رد می‌کند.

این معلم جوان امروز میهمان برنامه صبحی دیگر از شبکه آموزش بود.

وی در گفت و گو با نیما کرمی مجری برنامه  گفت:   قرار بود سدی در این منطقه احداث شود که به گفته مردم محلی روستا اگر سد احداث شود مردم باید از آنجا کوچ کند همچنین راه ارتباطی مردم در این منطقه بسیار  نامناسب است و از شهر دیشموک تا روستای سرگچ جاده خاکی است.

 

تقی پور گفت: در روزهای بارانی این جاده مسدود و شاید تا یک هفته نتواند در آن منطقه تردد کرد. بزرگترین مشکل دانش آموزان روستای سرگچ این است که این دانش آموزان از امکانات اولیه تحصیل و زندگی از جمله لباس، سرویس بهداشتی، جاده، پل و مواردی از این دست برخوردار نیستند.

 

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه صبحی دیگر در مورد خطر هایی که دانش آموزان را تهدید می کند گفت: در گذشته به علت طغیان رودخانه افرادی بودند که جان خود را از دست دادند.. دانش آموزان در این مناطق بعد از گذراندن پایه ابتدایی اکثرا به دلیل نبود مدرسه در مقاطع بالاتر، کمتر به درس روی می‌آورند و به همین دلیل از این لحاظ کمتر پیشرفت می کند

این معلم گفت: حقوق دریافتی من یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که این حقوق کفاف گذران زندگی رانمی‌دهد و به عقیده من آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مصرف گرا نگاه می‌شود. این قسمت زیر ساختی است برای تولید علم و برای توسعه سطح سواد جامعه بسیار لازم است.

جای تاسف دارد که عدم توجه به این مسئله موجب می‌شود تا این معضل رسانه ای شود و علاوه بر اینکه مسئولان کشوری و استان کهگیلویه و بویراحمد را زیر سوال می‌برد موجب آبروریزی می‌شود.

امیدواریم که اینگونه مسائل و مطالبات مردم قبل از بروز مشکل حل شوند که نوش دارو پس از مرگ سهراب دردی را دوا نمی‌کند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک