آخرین اخبار

5. بهمن 1397 - 17:05   |   کد مطلب: 8834
ظهر امروز آیین نماز عبادی، سیاسی و دشمن شکن جمعه درشهر سوق برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛  ظهر امروز آیین نماز عبادی، سیاسی و دشمن شکن جمعه درشهر سوق برگزار شد.

حجت الاسلام کیانی  در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه سوق ضمن توصیه همه نمازگزاران به تقوای اللهی گفت:دروغ از کارهای ناپسند و عادت به آن از رذایل اخلاقی و گناهان کبیره است بنابراین تا ضرورت و مصلحت مهمی در میان نباشد گفتن دروغ جایز نیست آیا اینکه برخی ها راحت دروغ می گویند و بعد می‌گویند دروغ مصلحتی درست است؟ خیلی از دروغ هایی که گفته می‌شود به اسم مصلحت جزء موارد دروغ مصلحتی نیست.

 

امام جمعه شهر سوق با اشاره به موارد دروغ مصلحتی گفت:در مقام ضرورت و ناچاری دروغ مصلحتی ایراد ندارد.البته مجاز شدن رفتار ممنوع به سبب ضرورت اختصاص به دروغ تنها ندارد بلکه در جاهای دیگر هم وجود دارد مثلا اگر تنها و تنها راه مداوای بیمار استفاده از خوردنی ها نوشیدنی حرام باشد استفاده از آن به میزان ضرورت جایز است یا اگر انسان در بیابان گرسنه و تشنه شود که میترسد از بین برود و در آنجا هیچ چیز برای خوردن آشامیدن وجود دارد غیر از گوشت مردار یا آب نجس استفاده از آنها برای نجات جان خودش اشکال ندارد. یکی دیگر از مواردی که دروغ گفتن در آن بازخواست ای را برای گوینده در خیانت به دنبال ندارد مسئله اصلاح میان مردم است اگر برای ایجاد الفت و محبت و رفع کینه بگویند و بدین وسیله میان آنها صلح و صفا برقرار کند دروغ حرام نیست

 

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبرمعظم انقلاب  گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم قم به اشتباه برخی در خصوص علت خصومت آمریکا از ملت ایران اشاره کردند و فرمودند" بعضی ها به نظر من خودشان را به نفهمی می‌زنند و شاید هم جور دیگری است و می گویند چرا شما فلان حرف را زدید که آمریکا با شما دشمن شود. خیال می‌کنند که دشمنی آمریکا به خاطر فلان حرف یا فلان شعار یا فلان کار است و نمی دانند قضیه چیز دیگر و عمیق تر از این چیزهاست.

 

حجت الاسلام کیانی با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس ایرادات فراوان و معایب زیادی دارد مثل ،مغایرت روح کلی حاکم بر طرح با اصول دموکراسی و تمرکز زدایی،امکان ظهور دیکتاتوری در انتخابات، امکان حذف اقلیت های قومی و مذهبی ، ایجاد دو قطبی سازی در جامعه، قطع صدای مناطق محروم در حاکمیت، نارضایتی شدید در میان مردم منطقه ای که علی رغم رأی ندادن به نامزد انتخاباتی ولی نامزد انتخاباتی به علت این که آرای بیشتری را در استان کسب کرده قبول میشود، حذف افراد متدین ،کارآمد و انقلابی ، سر کار آمدن افراد ناسالم به واسطه اینکه به کانون قدرت و ثروت وصل هستند. اینها از جمله ایرادهای اساسی که طرح استانی شدن انتخابات مجلس است و از نمایندگان محترم می خواهیم که این طرح را تصویب نکنند و در صورت تصویب در مجلس از شورای نگهبان می خواهیم که این طرح را تصویب نکند و آن را رد کند.

 

وی  خطاب به مسئولین گفت: مشکل امروز کشور،مردم و جوانان بخش فضای مجازی نیست، امروز جوانان ما مشکلات اقتصادی و معیشتی دارد ،جوانان ما مشکل اشتغال دارند، جوانان ما امروز نمی توانند ازدواج کنند،مشکلات مسکن وجود دارد،چرا چیزهایی که اولویت نیست را مطرح می‌کنید خیلی از مردم به خاطر مشکلات اقتصادی نمی‌توانند از همان فضای مجازی به خاطر گرانی آن استفاده کنند. کاش دولت آبرویش را برای اشتغال جوانان و برای حل مشکلات اقتصادی مردم به کار می گرفت. بحث فضای مجازی یک مسئله حاشیه ای است،چرا مسائل حاشیه ای را مطرح می‌کنید ضمن اینکه هیچکس منکر استفاده از فضای مجازی نیست ولی می‌گوییم این فضا باید اصلاح شود.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک