آخرین اخبار

2. بهمن 1397 - 11:40   |   کد مطلب: 8825
نشست تخصصی فعالان اقتصادی استان با حضور فرمانده سپاه فتح و جانشین و جمعی از معاونین وی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از کارخانه داران و مدیران واحدهای تولیدی با هدف بهبود شرایط فضای کسب و کار در سطح استان در یاسوج برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیویه؛عصر امروز نشست تخصصی فعالان اقتصادی استان با حضور فرمانده سپاه فتح و جانشین و جمعی از معاونین وی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از کارخانه داران و مدیران واحدهای تولیدی با هدف بهبود شرایط فضای کسب و کار در سطح استان در یاسوج برگزارشد.

 

 

---



در این نشست رئیس اتاق بازرگانی استان ضمن تشکر از حضور فرمانده سپاه و معاونین وی در این نشست اقتصادی تقدیر کرد و گفت: فرمانده جوان و خوش فکر سپاه استان می تواند در امورات اقتصادی استان کمک شایانی کند.

 





جبار کیانی با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد تجارت ملت های مختلف را زیر سوال ببردگفت: دشمن از تمام حربه های خود استفاده کرده است و با فشار های اقتصادی قصد ضربه زدن به این نظام را دارد.



 



وی با بیان اینکه دشمنان نمیخواستند ما مستقل باشیم و روی پای خود باستیم، گفت: سپاه می تواند امنیت اقتصادی را در حوزه های سرمایه گذاری به وجود آورد.







کیانی گفت: سپاه پروژه ها و طرح های عظیمی را در سطح کشور اجرایی کرده است و امتحان خود را در حوزه اقتصادی و عمرانی پس داده است و ما معتقدیم اتاق بازرگانی می تواند همکاری خوبی با سپاه فتح استان در این زمینه داشته باشد.

 





رئیس اتاق بازرگانی استان با تاکید بر اینکه شفافیت در حوزه اقتصادی از مهمترین شاخصه های بنگاه های اقتصادی است گفت: هرکس هرنقطه از  کشور فساد کند از ما نیست و استفاده از رانت نیز از افت های این فضا است.

 





وی در ادامه خاطر نشان کرد: بخش خصوصی ریشه دار است و همواره در کنار نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران بوده و می تواند خادمی خوبی برای این ملت باشد که این را در عمل ثابت کرده است.



 

---







کیانی گفت: تامین منابع و نقدینگی از جمله مشکلات بخش خصوصی است و توقع داریم در تامین نقدینگی که عمدتا منابع مالی است، باکمک و همفکری سپاه حل شود.

 





رئیس اتاق بازرگانی یاسوج گفت:ایجاد فرصت و شرایط بین المللی برای عرض اندام بخش خصوص، و ایجاد رویه مشخص برای رنگ واحدهای تولید از دیگر مواردی بود که رئیس اتاق بازرگانی یاسوج به آن اشاره کرد.



 



وی خاطرنشان کرد: عارضه یابی به منظور کنترل قیمت و کاهش آن، افزایش خرید مردم و همچنین رونق واحد های تولید در بالابردن امیدواری مردم تاثیر زیادی دارد.

 

 





کیانی با اشاره به گله مندی از نحوه نظارت و نبود وحدت رویه در بین دستگاه های نظارتی گفت: دستگاه های نظارتی وجود تاثیرگذاری دارند و وجود وحدت رویه و هماهنگی به شدت موثر است.

 





رئیس اتاق بازرگانی یاسوج افزود: در حوزه تجارت برون مرزی بسیار فعال هستم و برای رونق آن به کمک سپاه نیازمند هستم، در حوزه تجارت خورد، اشتغال زایی، پاییش فضای کسب و کار نیز به یاری سپاه استان و نقطه نظرات آنها نیازمندیم.

 

 

در ادامه این نشست رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت استان گفت: اگر وحدت و همکاری سپاه استان نبود در بسیاری از‌موارد به مشکل برای خوردیم .

 





دیودیده خطاب به فرمانده سپاه فتح استان گفت: آن ایثار و فداکاری که در سپاه شکل گرفته است را به عینه شاهد بوده ایم و حضور نیروی جوان و پرتلاشی مثل شما می تواند کمک شایانی به اقتصاد استان کند.

 

 



وی گفت: هرجا مردم پای کار بودند، گزندی به انقلاب و نظام وارد نشد. مجموعه های دولت و نظام از طریق سیاست گذاری از طرق مختلف باید زمینه فعالیت بخش خصوصی را فراهم کند.

 





مدیرکل صمت کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه بخش خصوصی مشکلات زیادی دارد و در استان ما متحمل هزینه های زیادی شده اند، گفت: کارخانه داران استان در بخش حمل و‌نقل مشکلات زیادی دارند چرا که کامیون داران می گوید در مسیر برگشت باید خالی برگردیم که مقرون به صرفه نیست.







وی با تاکید بر ایجاد اتحاد و انسجام در بین دستگاه های استان گفت: واحدهای تولید مشکلات زیادی دارند که می تواند رضایت مصرف کنند را تحت الشعاع قرار دهد.

 

 





دیودیده گفت: واحدهای تولید و بخش خصوصی مثل ناموس ملت هستند نباید بگذاریم اتفاقی برای آنها رخ دهد، در برخی از نقاط حمایت از بخش خصوص وجه کمرنگی دارد، ما راهی نداری جز فعالیت هدف‌مند بخش خصوصیو حمایت از آن.



 





دیودیده با بیان اینکه حضور فرمانده سپاه نقطه عطف است در پیشبرد اهداف اقتصادی و تسهیل خصوصی سازی، گفت: ما مخالف هر نوع فعالیت خارج از ضوابط هستم و با آن برخورد می کنیم.

 





وی گفت: 500واحد تولید در استان وجود دارد که 300 واحد آن فعال است و امسال نیز پایش خوبی در  واحد های تولیدی صورت گرفت، استان ما یک استان رسوبی است و در حوزه معدن نیز 70معدن دارای پروانه در سطح استان وجود دارد.

 





دیودیده در پایان گفت: نوسانات قیمت در بازار همه را نگران کرده است و برای همه مشکل به وجود آورده است که امیدوارم با همکاری سپاه و سایر نهادها از این بحران عبور کنیم.

 

 

 

سجادی رئیس انجمن صنفی پیمانکاران استان گفت: متاسفانه در برخی از ادارات استان رانت و رابطه بازی به شدت اوج گرفته است و گاها می بینیم که رد پای نمایندگان در این موارد نیز دیده شده است.

 

 



وی عنوان کرد: در برخی از ادارات شاهد آن هستم که پروژه ها به طایفه خاصی تعلق می گیرد و انتظار داریم نظارت در این خصوص بیشتر شود.

 

 



سجادی گفت:توزیع ناعادلانه مدیرت ها و همچنین عدم توزیع عادلانه بودجه سالانه به مرکز استان از مواردی است که بایپ به جد مورد بررسی و تجدید نظر قرار گیرد.

 

 

 

در ادامه این نشست کارخانه داران و مسوولان واحد های تولیدی و فعالانه اقتصادی به بیان مشکلات خود پرداختد.

 



کارخانه داران موضوع بروکراسی پیچیده اداری، کمبود اعتبارات و دشواری کسب آن، امنیت سرمایه گذار، بالا بودن سودهای بانکی را از جمله مشکلات خود دانسته و از فرمانده سپاه فتح استان تقاضای کمک کردند.

 

 



مسوول معاونت اطلاعات سپاه در ادامه این نشست گفت: عارضه یابی واحدهای تولیدی از مهمترین موضوعات در سطح استان است،

 

 



وی در پاسخ به مطالبه یکی از کارخانه داران گفت: شرایط امنیتی برای سرمایه گذاران در استان کاملا محیا است و سپاه حامی و پشتیبان جدی سرمایه گذاران در استان است.

 

 





در ادامه این نشست فرمانده سپاه فتح استان گفت: ما در جنگ هستیم و دلیل برخی از این مشکلات این است که هنوز برخی از مسوولان این موضوع را جدی نگرفته اند.

 

 

 

وی تاکیدکرد: باید برای رونق اقتصادی همه در کنار هم باشند ولی در این استان این نگاه وجود ندارد و سیاست در همه موضوعات رسوخ کرده است.

 

 

سرهنگ خرم دل افزود: برای پیشرفت استان کهگیلویه وبویراحمد باید همه مسوولان ونمایندگان خارج از جبه گیری سیاسی و با کنار گذاشتن نگاه سیاسی متحد شوند تا در سطح کشور بتوانند اعتبارات لازم را برای پیشرفت در همه زمینه ها کسب کنند.

 

 





سرهنگ خرم دل به برگزاری جلسه ای بزرگ به منظور ایجاد میثاق و وحدت رویه در جهت پیشرفت استان اشاره کرد و گفت: این جلسه در تاریخ یازدهم بهمن ماه با محوریت جدایی سیاست از اقتصاد و بررسی راهکارهای پیشرفت استان باحضور نماینده ولی فقیه، نمایندگان استان، استاندار، فرمانداران، و همه مسوولان ارشد استانی به میزبانی سپاه فتح برگزار خواهد شد.

 

 





وی افزود: جلسه ای دیگر با اصحاب رسانه به منظور توجیه آنان و روشنگری در موارد مختلف برگزار خواهیم کرد.







فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه سرمایه گذاران بخش های مختلف استان زیر چتر حمایت سپاه هستند از سنگ اندازی در واحدهای تولیدی انتقاد کرد و افزود: ظرفیت های عظیمی در این استان وجود دارد که باید با حمایت از واحد های تولیدی و سرمایه گذاشتن آنها را فعال کرد.

 

 



وی با تاکید بر اینکه مشکل کارخانه داران باید به جد بررسی و حل شود گفت: در هیچ استانی به خاطر عدم پرداخت پول آب یک کارخانه را تعطیل نمی کنند در صورتی که مدیرعامل کارخانه سینره در این جلسه گفته است مامور آب با آچار آمده که آب کارخانه را قطع کند، این واقعا معضل بزرگی است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک