آخرین اخبار

21. دى 1397 - 23:19   |   کد مطلب: 8817
توزیع ناعادلانه گوشت سهمیه ای در سه شهرستان کهگیلویه،لنده و چرام:
سه شهرستان و 2تن گوشت به کجا می رسد؟/دستان خالی اداره صمت در مقابل چشمان مردم محروم کهگیلویه
امروزه مهمترین اصل و مبنا در جامعه توزیع عادلانه خدمات و امکانات در سطح جامعه است که متاسفانه توزیع دو تن گوشت در سه شهرستان کهگیلویه، چرام و لنده یکی از چالش های اساسی در شهرستان های مذکور است.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛ چندی است که در کشور برای مبارزه با گرانی و افزایش قیمت ها دولت دست به واردات در برخی از صنوف زده تا شاید بتواند نیازهای داخل را پاسخگو باشد و کمی با این سیاست بتواند روند افزایش قیمت ها را کاهش دهد که فعلا به این سیاست و ایرادهای آن و در کل تاثیر کوتاه مدت و گاها مخربش نمی پردازیم.

 

در شهرستان کهگیلویه نیز در زمینه هایی این واردات صورت گرفته تا شاید بتواند تا حدودی مشکلات مردم را رفع کند. یکی از مواد توزیع شده عرضه گوشت قرمز برزیلی و گوشت مرغ بوده که اداره صنعت و معدن وظیفه توزیع این اقلام را به عهده دارد.

 

 

رئیس اداره صنعت و معدن در ارتباط با توزیع گوشت و برخی گلایه های مردم در مصاحبه با خبرنگار کهگیلویه گفت : این اداره برای توزیع این گونه اقلام حساسیت بسیار زیادی را به خرج داده و تلاش شده تا از هر گونه تبعیض و یا توزیع غیر قانونی و بدون از نظارت جلوگیری شود.

 

یاسین علویان گفت: برخی مردم در رابطه با کمبود سهمیه و اینکه با توجه به تقاضای زیاد مقدار کمی گوشت بین آن ها توزیع می شود گلایه مند بودند که برای خود ما نیز این موضوع معضلی شده است.

 

وی افزود : جمعیت شهرستان کهگیلویه با توجه به آخرین سرشماری یکصدو 32هزار نفر اعلام شده اما مقدار گوشت قرمزی که برای توزیع به اداره صمت داده شده 2 تن بوده که همین موجب نارضایتی مردم شده است. سه شهرستان و دو تن گوشت به کجا میرسد؟

 

 

با این اوصاف اگر هر خانواده یک کیلو گوشت دریافت کند  فقط 1/5 درصد از مردم میتوانند از این سهمیه استفاده کنند که متاسفانه این میزان جوابگوی جمعیت شهرستان نیست و به جای اینکه برطرف کننده مشکل باشد خود موجب بروز معضلاتی جدید خواهد شد.

 

امیدواریم تا نهادهای بالادستی و معاونین پاکدست استان کمی کارشناسی تر و با دلسوزی برای مردم محرومی که همیشه پای کار انقلاب بوده اند تصمیم گیری کنند و منابع بیشتری را برای رفع مشکلات عدیده مردم در نظر بگیرند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک