آخرین اخبار

12. دى 1397 - 11:13   |   کد مطلب: 8798
او یکی از خیرین بنام شهرستان چرام است که چندین هکتار زمین خود را در راه خدا جهت ساخت مدرسه، خانه بهداشت، قبرستان، پایگاه و مواری از این دست وقف کرده و خود در خانه ای کوچک و قدیمی زندگی می کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ در فرهنگ اسلامى شهادت به عنوان یکى از والاترین ارزش­ها، و مقام شهدا از بلند مرتبه ترین انسانها هستند. شهدایی که همواره آرزوى شهادت در سر مى پرورانند و از مرگ طبیعى در بستر بى زار بودند، و شهادت را هزار بار از آن برتر مى دانستند، حاضر بودند ضربات زیادى بر پیکرشان وارد شود و شربت شهادت بنوشند.

 

"شهید امیر علیزاده" یکی از این شهدا است که اتفاقا مثل سایر شهدا کارنامه بسیار درخشانی درسالهای دفاع مقدس داشته است. تا جایی که این شهید به سمت فرماندهی گردان منصوب می شود. این شهید والامقام از همراهان همیشگی رهبر معظم انقلاب در سال های ابتدایی انقلاب بوده است.

 

 

همه ما و از جمله مسئولین موظف هستند با رفتارشان موجب ناراحتی خانواده شهدا را فراهم نکنند چرا که آن ها در برهه ای از زمان از تمام وجود خود گذشتند تا ما در امنیت و آرامش باشیم و جانشان را نثار کردند تا خدشه ای به کشور و نظام وارد نشود.

 

 

بر همین اساس گفت و گویی را با خانواده این شهید ترتیب داده شد که خلاصه ای از آن در ادامه آمده است.

 

پدر شهید علی زاده، گرگ الله علیزاده یکی از خیرین بنام شهرستان چرام است که چندین هکتار زمین خود را در راه خدا جهت ساخت مدرسه، خانه بهداشت، قبرستان، پایگاه و مواری از این دست  وقف کرده است.

 

این در حالی است که خود در خانه ای کوچک و قدیمی زندگی می کند و با این وجود هیچ چیز را برای خود نخواسته است. اکنون چندی است پدرشهید علیزاده در بستر بیماری بوده و می گوید مدت زیادی است که کسی به او سری نزده است. خانواده و فرزندان نیز از این موضوع گلایه مند بودند که با عدم وجود چشم داشتی از کسی یا مسئولی اما حداقل می توانستند به صورت ظاهری به عیادت پدر شهید بیایند.

 

 

از دیگر مشکلات و دغدغه های آن ها عدم تحقق پرداخت حق الزحمه پرستاری بود که یک حق مسلم است و برای همه افراد مشابه لحاظ می شود که در این راستا خبرنگار کهگیلویه با  رئیس بنیاد شهید شهرستان چرام گفت و گویی صورت داده و  مسئله و دغدغه های خانواده شهید را با وی مطرح کرد.

 

 

رواز رئیس بنیاد شهید چرام گفت: در مورد حق الزحمه پرستار نباید مشکلی وجود داشته باشد اما در اسرع وقت پیگیری و نتیجه آن به خانواده شهید اعلام خواهد شد و هچنین در مورد نیازهای پدر شهید که در بستر بیماری هستند نیز در اولین فرصت اقدام می شود.

 

 

یکی از مسئولان بنیاد شهید در مصاحبه با خبرنگار کهگیلویه در مورد حق الزحمه پرستاری گفت: حق الزحمه پرستار پدر شهید سال های گذشته واریز می شد که مستندات آن نیز موجود است اما بعد از تغییر شرکت بیمه ای طرف قرارداد بنیاد شهید، شرکت بیمه جدید در مورد حق الزحمه پرستاری تعهدی نپذیرفت و نهایتا با رایزنی های انجام شده این مشکل در بنیاد شهید حل و در مورد پدر شهید علیزاده نیز پرونده همسر وی به عنوان پرستار در حال پیگیری است و امیدواریم که بتوانیم این مشکل را نیز حل و فصل نماییم.

 

 

به گفته برادر شهید به علت عدم ارسال پرونده پزشکی به استان مجبور به اقدام شدیم تا جایی که مسئول مربوطه در بنیاد شهید به علت کم کاری مورد سوال مسئولین استان قرار گرفت.

 

 

یکی از مهمترین دغدغه ها و آرزوهای گرگ الله علیزاده این بود که آرزو دارم قبل از مردن حسینیه شهید علیزاده تکمیل و مشکلات آن برطرف شود. این حسینیه چند سالی است که به صورت نیمه کاره به حال خود رها شده است.

 

 

به گفته خانواده شهید، یکی از نمایندگان در حضور مردم وعده داده بود که هزینه های تکمیل این حسینه را تقبل می کند اما با گذشت چند سال از آن به وعده ی خود عمل نکرد و چون در ماه های محرم و بعضا ماه های رمضان برنامه های فرهنگی در این حسینیه برگزار می شود انتظار داریم برای تکمیل آن کمک های لازم را صورت دهند.

 

در پایان خانواده شهید علیزاده از بنیاد شهید و امور ایثارگران به خاطر تلاش ها و فعالیت های آن ها تقدیر و تشکر کردند.

 

تصاویری از موقوفات پدر شهید علیزاده و همچنین خانه کوچک او در زیر آمده است:

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک