آخرین اخبار

7. دى 1397 - 16:26   |   کد مطلب: 8782
در حماسه ۹ دی بحث تاکید بر عبرت آموزی از گذشته است که در متون دینی و آیات و روایات نیز بر آن تاکید شده است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ نماز جمعه این هفته شهر سوق به امامت حجت الاسلام کیانی برگزار شد.

امام جمعه شهر سوق حجت الاسلام کیانی در خطبه اول نمازعبادی سیاسی جمعه، خود و همه نمازگزاران را به تقوای اللهی دعوت کرد و گفت: غیبت کزدن از گناهان کبیره است که برای درمان آن نیز راه هایی وجود دارد راه های درمان غیبت  به دو صورت علمی و عملی است وغیبت به دو صورت جسمانی و معنوی است.
وی افزود: وقتی عیب جسمانی شخص موضوع غیبت باشد، توهین به خلقت خداوند است،وقتی عیب معنوی، موضوع غیبت باشد، ابتدا باید به خود بنگریم و بیندیشیم که آیا خودمان این عیب را داریم یا نه، اگر داشته باشیم نباید به بد گفتن از دیگران بپردازیم و اگر ادعا کنیم که نداریم هم خود غیبت نوعی گناه است.
وی با اشاره به درمان غیبت گفت: راهای  درمان غیبت کنترل خشم ، دوری از هم نشینی با دوستان بد، توجیه نکردن گناه به بهانه ی انجام آن توسط دیگران و دوری از تکبر و عجب است .
کیانی گفت: درگذشت مجاهد و کارگزاری با وفا در نظام جمهوری اسلامی حضرت آیت الله شاهرودی را تسلیت می گوییم. حضرت آیت الله شاهرودی در میان مسئولان نظام در نشست سیاسی دینی و سبک تعاملات حاکمیتی و مدیریتی از خصائص و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار بودند.برای فهمیدن ویژگی های ایشان باید در سپهر سیاسی امروز ایران او را متوجه بشویم در طول ۴۰ سال انقلاب ایشان یک بار اخلاقی دینی را زیر پا نگذاشت هیچ ادعایی نداشت.در سیاست ورزی حلیم بود و‌هیچ وقت از کاری که کرده بود سخن نمی گفت، سه برادرش در عراق به شهادت رسیدند اما هیچگاه در مورد آنان سخن نگفت و دنبال بهره‌برداری از آنها نبود. اومنیت را در خود کشته بود شنونده ای صبور و گویندگی کمتر شاگرد آیت الله شهید صدر بود و اجازه اجتهاد از شهید صدر را داشت ولی هیچگاه از آن نان نخورد و دنبال اثبات خود نبود
وی با اشاره به مناسبت های هفته گفت: یکشنبه این هفته یعنی ۹ دیماه روز بصیرت و روز میثاق امت با ولایت است.  پس از انتخابات باشکوه سال ۸۸ ، شکل گیری فتنه ۸۸ مانند زهری در کام مردم سالاری دینی بود ولی شکل گیری حماسه ۹ دی و بازگشت جامعه به آرامش از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است حماسه ۹ دی بنا به دلایل مختلف باید گرامی داشته شود و هر ساله باید با شکوه برگزار شود.
امام جمعه سوق گفت: در حماسه ۹ دی بحث تاکید بر عبرت آموزی از گذشته است که در متون دینی و آیات و روایات نیز بر آن تاکید شده است. هچنین در حماسه ۹ دی از شناخت ماهیت دشمنان داخلی و خارجی مطرح می‌شود در گرامیداشت حماسه ۹ دی از جلو بسته جلوگیری از بروز فتنه های مشابه در آینده به واسطه افزایش ریسک ساختارشکنی وجود دارد در حد ضرورت حفظ آمادگی و انسجام ملی برای مقابله با تهدیدات و چالش های پیش رو مطرح می شود در بزرگداشت حماسه ۹ دی جلوگیری از تحریف و قلب تاریخ در آینده وجود دارد و همچنین تغذیه فکری و تحلیلی نسل جدید به حوادث مهم تاریخی شکل می گیرد بنابراین باید این روز را بزرگ بدانیم و از فواید این چنین مناسبت هایی برای آینده استفاده کنیم.
وی به عواملی که حماسه ۹ دی را شکل داده‌اند اشاره کرد و گفت:  اول از همه امدادهای غیبی خداوند بود که در لحظات سخت و حساس پشتیبان این نظام و انقلاب بوده و هست.بعد از آن خون حسین بن علی علیه السلام و عاشورای حسینی بود که حوادث عاشورای ۸۸ رسوا کننده جریان تزویربود.داستان عاشورا  یادآور پیروزی مظلومیت بر شقاوت و بی رحمی و غلبه حق بر باطل و سفیدی بر چند رنگی و نفاق بوده و هست و بار دیگر عاشورا رسوایی جریان سران فتنه را رقم زد و پرده تزویر و فریب را از چهره منافقین برداشت.
کیانی امام جمعه شهرستان گفت: سومین عاملی که حماسه ۹ دی را شکل داد تدابیر سه گانه رهبری بود که در گام اول مدارا و جذب حداکثری را دنبال کرد و درگام دوم ایستادگی در طول حقوق ملت و نظام اسلامی را دنبال کرد در گام سوم بصیرت بخشی روشنگری و اقناع سازی افکار عمومی را دنبال و مطرح کرد.عامل بعدی حضور انقلابی مردم در صحنه بود دوم اینکه یکی از ارکان های بنیادین نظام جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی بودند و هستند که در قوام و دوام حکومت نقش اساسی دارد و نظام اسلامی هم عبور از چالش‌ها و بحران ها را با کمک مردم طی کرده و در طول چهار دهه اخیر مردم با حضور خود در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی را بیمه کردند و نقشه های دشمن را نقش بر آب کردند.
وی از اقدامات بانک مرکزی در کنترل بازار ارز تقدیر و تشکر کرد و گفت:  البته باید تاثیر این کنترل در سطح زندگی مردم و بازار دیده شود که متاسفانه نظارت باز در بازار وجود ندارد یک زمانی به بهانه اینکه قیمت ارز افزایش پیدا کرد اجناس را چندین قرارداد گران کردند ولی الان که قیمت ارز پایین آمدن قیمت اجناس نه تنها پایین نیامده

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک