آخرین اخبار

5. دى 1397 - 18:54   |   کد مطلب: 8776
دین پرست: وضع موجود و عدم استفاده از ظرفیت‌ها حاکی از این است محرومیت این استان بیشتر از اینکه ناشی از فقر اقتصادی باشد به خاطر فقر برنامه‌ریزی و ضعف مدیریت است، منتظر هستید کسی از کره مریخ بیاید استان را آباد کند؟

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور و مسئولین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری کهگیلویه برگزار شد.

ابتدا فرماندارشهرستان کهگیلویه گفت: سال ۹۷ چهلمین سال حیات نظام جمهوری اسلامی  است و همه مردم مخصوصا مردم کهگیلویه بزرگ  ثابت کردند که حامی نظام و انقلاب هستند، در این چهل سال همه امکانات بسیج شدند تا مشکلات و سختی ها را کنار بزنند و کشور را به اوج سربلندی برسانند اما این هدف در استان ما و مخصوصا در شهرستان کهگیلویه تا حدود زیادی محقق نشد و هم اکنون انسان های زیادی در این شهرستان  وجود دارند که حتی از امکانات اولیه رفاهی نیز برخوردار نیستند.

جعفر نیکبخت با اشاره به بحث عدالت اجتماعی گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های خوب و مناسبی در زمینه های کشاورزی، دامپروری و زمینه های متعدد دیگری است که شرایط برای توسعه در این زمینه ها سخت و دشوار است و مخصوصا در بخش های کشاورزی طرح هایی وجود دارند که اگر به بهره برداری رسند می توان از این پتانسیل ها برخوردار شد و برای تحقق و به ثمر رسیدن  آن ها نیازمند توجه ویژه ای هستیم.

 

وی در ادامه به صورت تیتر وار به مشکلات و مسائل پیش روی شهرستان اشاره کرد و گفت: در زمینه صنعت کارخانه سیمان و پترو شیمی در این شهرستان شروع به کار کردند اما به دلایلی از جمله کمبود اعتبار راکد مانده اند، همچنین بروکراسی حاکم بر نظام بانکی کشور مانع از جذب اعتبارات برای طرح ها شده است.

 

در ادامه دهیار روستای چیر از بخش مرکزی گفت : انتظار داریم که بحث امنیت شغلی دهیاران را مد نظر داشته باشید و‌ در کمیته ای تصویب شود چرا که مقدار حقوقی که به دهیاران داده می شود چندرغازی بیش نیست.

 

وی افزود :دهیاران ما نه طالب قدرت و نه طالب ثروت اند و به این فکرند که دردی از دردهای مردم دوا کنند، توصیه من به همه مسئولین و همه خدمتگذاران این است که سعی کنند رابطه مردم را با نظام با عدم وظیفه شناسی بد نکنند و تلاش کنند که این رابطه بیش از پیش بهتر شود.

 

جمشیدی رئیس شورای شهردهدشت گفت: توزیع اعتبارات استان نسبت به کهگیلویه همراه با عدالت نیست  قطعا اگر عادلانه باشد میتوانیم با تامین مالی مشکلات متعدد مردم شهرستان را حل کنیم و همان طور که همه می دانند بسیاری از طرح ها و پروژه های اقتصادی شهرستان کهگیلویه به دلیل کمبود یا نبود اعتبار کافی راکد شده و یا به دست فراموشی سپرده شده اند.

 

وی افزود: فیلی معاون استاندار در جلسه ای در دهدشت قول دادند که تا پایان سال جاری مشکل آتش نشانی را حل کنند و امیدواریم که در زمان باقی مانده بتوانند این مشکل را حل کنیم.

 

فرماندار چرام در ادامه این نشست گفت: شهرستان چرام دارای ظرفیت های مهمی در خصوص توسعه و اشتغال و تولید است، یکی در بخش کشاورزی است که شهرستان چرام دارای آب و هوای مناسب و زمین های حاصلخیز و شیب دار که برای باغداری مناسب و توجه به این امر موجب بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال در شهرستان چرام خواهد شد.

 

هادی فتاحی گفت:  مشکلات معادن در سطح شهرستان این است که مواد به صورت خام ‌صادر میشوند  و ساخت کارخانه هم به صرفه نیست و انتظار داریم که درصدی از سود حاصل از معادن شهرستان به خود شهرستان داده شود تا بتوان در رفع مشکلات مورد استفاده قرار گیرد.

وی در ادامه به جاذبه های گردشگری چرام اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات برخی از مناطق گردشگری شهرستان  مطمئنا موجب توسعه این صنعت خواهد شد و  موجب توسعه شهرستان می شود.

 

 

رزمجو بخش دار سوق به مشکلات بخش سوق از جمله ساختمان بخشداری سوق اشاره کرد و گفت: ما سربازان خط مقدم دولت هستیم و نیاز به پشتیبانی داریم و حتی نیروهای این بخشداری از نیروهای شهرداری هستند.

بعد از صحبت های مسئولان شهرستان های کهگیلویه و چرام  معاون اقتصادی وزیر کشورگفت:در وزارت کشور بازدید هایی از مناطق کمتر برخوردار صورت می گیرد تا بتوان با شناخت مشکلات آن ها را برطرف کنیم.

بابک دین پرست گفت: پروژه های مصوب و‌نیمه تمام در هر دو شهرستان پیگیری  و بررسی وهمچنین به واحد های تولیدی رسیدگی خواهد شد.

وی گفت سیاست ما اینگونه است که برخی از مشکلات را با حضور در روستا ها و با چشم خود مشاهده و پیگیری خواهیم کرد و نکات مهم را بررسی و تمامی نکات و عناوین را مشخص و سندی تدوین خواهد شد تا به عنوان هدف گذاری مشخص بتوان از آن استفاده کرد.

 

وی با اشاره به شرایط محیطی شهرستان گفت: هر بیشتر به مناطق کمتر برخوردار سفر میکنم  و محیط و طبیعت و زمین ها را میبینم جای تاسف میخورم که چرا این استان جزو استان های توسعه نیافته است و با وجود ظرفیت هایی که خداوند در اختیار این استان قرارداده،جای سوال است که چرا چنین وضعیتی دارد.

 

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: وضع موجود و عدم استفاده از ظرفیت‌ها حاکی از این است محرومیت این استان بیشتر از اینکه ناشی از فقر اقتصادی باشد به خاطر فقر برنامه‌ریزی و ضعف مدیریت است.

وی، با خطاب قرار دادن همه مسؤولان استانی و شهرستانی گفت: از ظرفیت‌های موجود چه قدر استفاده شده یا می‌شود؟ این استان آب دارد،طبیعت دارد،نیروی انسانی و..دارد چرا باید در این وضعیت باشد؟

دین‌پرست،گفت: باید کارشناسی شود چرا با وجود این همه ظرفیت،پول،نیروی انسانی و.. در این استان کاری نمی‌شود منتظر هستید کسی از کره  مریخ بیاید استان را آباد کند؟

 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک