آخرین اخبار

2. دى 1397 - 14:36   |   کد مطلب: 8768
یکی از مسائلی که در زمینه ی تربیت دینی و معنوی کودکان اهمیت دارد، آشنایی و آموزش قرآن و پیام های آسمانی است که یکی از مهمترین بخش تربیتی کودکان بر عهده والدین است.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛یکی از مسائلی که در زمینه ی تربیت دینی و معنوی کودکان اهمیت دارد، آشنایی و آموزش قرآن و پیام های آسمانی است که یکی از مهمترین بخش تربیتی کودکان بر عهده والدین است.

 گاهی والدین نسبت به آشنایی فرزندانشان با قرآن بی تفاوتند ولی برای آموزش های دیگر اهتمام عجیبی دارند در حالی که قرآن راه رستگاری را آموزش می دهد.

یکی از مکان های مناسب در شهر های مختلف جهت آموزش و یادگیری قران کریم جامعه القرآن ها هستند. در همین زمینه در مورد موسسه جامعه القرآن علم الهدای شهر سوق که مالکیت آن به صورت وقف عام است با مسؤل اداره کننده آن در مورد مسائل مختلف مصاحبه ای صورت گرفته است که در زیر آمده است؛

خانم موسوی نژاد مسئول موسسه جامعه القرآن شهر سوق گفت: پروژه موسسه جامعة القرآن شهر سوق از سال ۸۰ کلید خورد و مجوزهای لازم جهت تاسیس آن از مسئول موسسه جامعه القرآن کشور حجت الاسلام طباطبایی گرفته شد و شروع به کار کرد.

 خانم موسوی افزود: فعالیت های این مجموعه ابتدا با هماهنگی،تعامل و همکاری صورت گرفته با شورای حل اختلاف شهر سوق در ساختمان شورا انجام می‌گرفت و در سال‌های آغازین از مربیان شهرستانی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی بهره می‌بردیم و از سال ۸۷ تاکنون از مربیان بومی شهر سوق که توسط جامعه القرآن به دوره های آموزشی  استان قم اعزام می شوند تا جهت آموزش در مؤسسه از توانایی آن ها بهره مند شویم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های جامعه القران در هر فصل بدون وقفه صورت می گیرد گفت: هر فصل حدود ۱۲۰ نفر قرآن آموز در سنین 4.5 تا ۱۱ سال در رشته‌های حفظ به روش اشاره،حفظ ترتیبی، حفظ جز ۳۰، روخوانی، روان خوانی، صحیح خوانی و تجوید آموزش داده می شوند.

 

 مسئول مؤسسه جامعه القران شهر سوق گفت در سال های گذشته نیز فعالیت های خودجوش در زمینه های مختلف صورت گرفته که از جمله آنها اجرای برنامه جزء خوانی قرآن در خانه در شهر سوق بوده که در ماه مبارک رمضان هر سال صورت می گیرد از دیگر برنامه های جالب توجه این مجموعه آموزش قرائت قرآن به بی سوادان به روش آموزشی خاصِ بی سوادان است.

 

وی در مورد ساختمان جامعه القران گفت: سال ۸۹ زمین جامعه القرآن توسط وارثین مرحومین حجت الاسلام سید علی علم الهدی و میر عبدالعزیز رضوی وقف شد تا شرایط جهت فعالیت های بیشتر صورت گیرد کلنگ زنی زمین نیز در همان سال ۸۹ توسط آیت الله ملک حسینی و بعد از آن با کمک اداره راه و شهرسازی و خیرین خاک برداری و نقشه کشی ساختمان صورت گرفت.  در سال 91-90با کمک قرارگاه محرومیت زدایی خاتم الانبیا و خیرین مراحل ساخت ساختمان آن شروع و تا مرحله اجرای سقف پیشرفت اما به خاطر کمبود اعتبار و هزینه کافی تا سال ۹۳ اجرای سقف آن به تعویق افتاد تا با کمک استانداری سقف آن نیز اجرا شود.

موسوی گفت:  در نهایت در ابتدای سال ۹۷ با پیگیری‌های مستمر امام جمعه شهر سوق و حمایت رئیس جامعه القرآن کشور مراحل پایانی تکمیل ساختمان جامعه القران در حال اجراست.

وی در پایان ار تمامی خیرین و مسئولان و تیم پیشتیبانی  که در ساخت ساختمان و در کل مجموعه جامعه القرآن کمک و همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک