آخرین اخبار

1. دى 1397 - 19:58   |   کد مطلب: 8763

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه: کارآفرین کسی است که کسب و کاری را همراه با ریسک و در شرایط عدم اطمینان برای دستیابی به هدفی به منظور کسب سود یا رشد از طریق فرصت‌های قابل توجه و فراهم کردن منابع لازم برای تبدیل کردن سرمایه به یک محصول یا خدمت راه‌اندازی می‌کند. اگرچه افراد زیادی با ایده‌های بزرگ به دنیای کسب و کار وارد می‌شوند، اما اغلب آن‌ها هرگز به ایده‌هایشان عمل نمی‌کنند، در حالی که کارآفرین، یک عمل‌کننده واقعی است.

 

با نگاه کردن در دل زندگی افراد موفق به نقاط تاریک و روشنی برخورد می کنیم که شاید برای همه انسان ها رخ دهد اما نکته قابل توجه  اینجاست که همه از منجلاب ها و فشارهای روزمره خارج نمی شوند. تنها کسانی می توانند پله های ترقی و موفقیت را بپیمایند که دست از تلاش برنمی دارند و جسورانه و با شجاعت با مشکلات روبه روشده و با آن دست و پنجه نرم می کنند.

در همین راستا با یکی از جوانان کهگیلویه ای که در زمینه کارآفرینی فعالیت های را صورت داده مصاحبه ای را انجام داده ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

 

کهگیلویه: ابتدا به صورت مختصر خود را معرفی نمایید؟

رضویان: سید وحید رضویان، متولد سال 1369 دارای مدرک کارشناسی برق هستم.

 

کهگیلویه: شرایط اقتصادی و در کل کارآفرینی در شهر سوق چگونه است؟

رضویان: شهر سوق از لحاظ صنعتی جایگاه بسیار نامناسبی در شهرستان دارد و به طور مثال هیچ کارخانه تولیدی در این منطقه وجود ندارد تا جوانان بتوانند در ان مشغول شوند و همچنین در مورد کشاورزی هم شرایط همین گونه است که با توجه به نزدیک بودن به رود مارون این شهر نتوانسته از این نعمت خدادادی استفاده ای ببرد و حتی زمین های زراعی در این منطقه به صورت دیمی کشت می شوند که علنا دست جوانان در این زمینه نیز بسته خواهد شد.

 

کهگیلویه: چه موقع وچگونه وارد این عرصه شدید؟

رضویان: از حدود 16 سالگی حرفه نجاری را در کنار برادران خود و در کارگاه های نجاری آنان شروع کرده و توانستم به مرور زمان بر تجربه های خود از طریق آموزش هایی که نزد برادران می دیدم اضافه کنم.

 

کهگیلویه: کمی در مورد کارآفرینی خود توضیح دهید:

رضویان: با توجه به علاقه زیاد به طراحی و انجام طراحی های مختلف یک روز که در محوطه کارگاه در حال تمیز کاری بودم تکه چوب دورریختنی توجه مرا به خود جلب کرد، آن را برداشتم و شروع کردم با کاتر به بریدن چوب و بعد از گذشت مدتی توانستم پیکره ی آهویی از آن درست کنم و با تشویق خانواده و همچنین فعالیت ها و آموزش هایی که در کار نجاری آموخته بودم به فکر مجسمه سازی یا همان پیکره تراشی با چوب افتادم و بعد از مطالعه در مورد این هنر و کسب اطلاعات لازم و تلاش های فراوان توانستم با گذشت زمان اندکی این حرفه را یاد بگیریم و از آن کسب درآمد کنم.

کهگیلویه: چه عواملی را رمز های موفقیت خود میدانی؟

رضویان: هر کس علت یا علل مختلفی را به عنوان تیتر های موفقیت خود می داند و من نیز یکی از مهمترین علل موفقیتم در این زمینه را توکل به خدا، تشویق ها و کمک های خانواده از جمله برادرانم میدانم. از دیگر دلایل موفقیت من تلاش و پشتکار زیاد به دور از نا امیدی است چرا که همیشه نا امیدی در کارها موجب دل سردی و خستگی شده ودر نهیت عدم موفقیت شخص می شود.

 

کهگیلویه: هزینه های مالی که برای این کار  صرف کردی چقدر بود؟

رضویان: به غیر از چوب هایی که در ساخت مجسمه ها به کار می رود در بقیه موارد از کمترین امکانات برای ساخت این مجسمه ها استفاده می کنم. مقدار کمی وسایل و ابزار آلات ، چوب، رنگ.

کهگیلویه: و در آخر توصیه شما به کارآفرینان:

رضویان: توصیه من به کارآفرینان و کسانی که قصد دارند وارد عرصه کارآفرینی در هر زمینه ای شوند این است که همواره یک دفترچه جیبی برای ثبت ایده‌ها و افکار نوآورانه‌ای که به ذهنشان خطور می‌کند همراه داشته باشند. با ثبت یک ایده در این دفترچه در حقیقت شما یک قطعه از یک پازل را به دست آورده‌اید که شما را برای به دست آوردن قطعه دیگر راهنمایی می‌کند،‌ این ایده در حقیقت شما را برای دستیابی به یک ایده اجرایی سوق می‌دهد، این را هم بگویم، قرار نیست که پازل شما در یک دوره زمانی مشخص تکمیل شود گاهی این زمان 3 ماه و گاهی 3 سال و یا بیشتر به طور می‌کشد.

 

گفتنی است این جوان سوقی هم اکنون توانسته با فراگیری دانش این حرفه دوره های آموزشی مجسمه سازی با چوب برگزار کند.

 

در ادامه تصاویر مربوط به این خبر امده است:
 
 
 انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک