آخرین اخبار

30. آذر 1397 - 13:13   |   کد مطلب: 8759
کاش مسئولان دستگاه دیپلماسی ما به این رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛امام جمعه شهر سوق حجت الاسلام کیانی در خطبه اول نمازعبادی سیاسی جمعه، خود و همه نمازگزاران را به تقوای اللهی دعوت کرد و ضمن اشاره به مباحث هفته گذشته در بحث غیبت گفت:غیبت نابود کننده دین مانع پذیرش اعمال نیک و تاخیر پاداش و تقدیم مجازات است.
کیانی افزود: یکی دیگر از پیامدهای منفی غیبت عذاب قبر است. مجازات غیبت کننده پس از این دنیا با ورود او به عالم برزخ آغاز می شود و از دیگر پیامدهای  غیبت تجسم زشت در روز قیامت است و کسی که درباره آنچه در باره برادر مومنش هست غیبت کند از سرپرستی خدا خارج و به حکومت شیطان وارد میشود. غیبت به رشته دولتی میان خالق و مخلوق ضربه می زند انسان وقتی تحت حکومت الهی باشد همین اعمالش در محور خواسته‌های خدا قرار می گیرد و رنگ الهی می یابد اما وقتی تحت حکومت و سرپرستی شیطان باشد کارهایش رنگ شیطانی می گیرد و از اوج عظمت به حضیض ذلت سقوط می کند
امام جمعه سوق با بیان مسائل مربوط به کانال ویژه مالی با اروپا گفت: رهبر معظم انقلاب در شهریور ماه امسال در دیدار هیئت دولت درباره رفتار های اروپایی ها و وعده های آنها فرمودند"نگاه شک آلود داشته باشید و به وعده‌های آنها با تردید نگاه کنید اینها رفتار مناسبی الان با ما ندارند."
وی اظهار کرد: کاش مسئولان دستگاه دیپلماسی ما به این رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه کنند در روزهای گذشته اعلام شد که این کانال ویژه مالی به زودی راه اندازی خواهد شد اما بحث نگران کننده این است که قرار بود این کانال ویژه مالی مسیری برای فروش نفت خام ایران و استفاده از پول آن باشد ولی امروز اروپایی ها دبه درآوردند و به دنبال این هستند که با ایران تجارتی داشته باشند که با تحریم‌های آمریکا تضاد نداشته باشد یعنی ایران فقط بتواند در چارچوب معافیت های داده شده از سوی آمریکا اقدام به فروش نفت کند و از طرف دیگر نفت را فقط در مقابل غذا دارو و تجهیزات پزشکی به فروشد به این شیطنت اروپایی ها را نشان می دهد مسئولان ما دستگاه دیپلماسی ما باید متوجه این شیطنت‌ها باشند و به صورت فعال با شیطنت ها مبارزه کنند. هرچند برخی از مسئولان و دولتمردان هنوز نفهمیده اند که هدف از مذاکرات برداشتن تحریم‌ها بود اما امروز دارند مسائل دیگر را به عنوان دستاوردهای برجام مطرح می‌کنند.

کیانی با اشاره به مسائل منطقه گفت: اعتراضات و حمایت از اعتراضات در فرانسه از ۶۵ درصد به 73 درصد رسیده و این شاید نوید پایان عصر اروپا باشد ولی فرانسه ای که در همین روزها در آتش و خون درگیر است بار دیگر دنبال مداخله در امور ایران است و با آلمان و انگلیس به دنبال فشار آوردن به ایران در مسائل موشکی و ادعاهای حقوق بشری به ایران است و این هم به خاطره منفعل بودن دستگاه دیپلماسی ما در این موقعیت است و به جای اینکه به فرانسه اعتراض کند به جای اینکه مقابله به مثل کنند منفعل هستند.
وی ادامه داد: خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نشان از پیروزی اسد و جبهه مقاومت دارد. آمریکایی ها که بنا بر اعترافات مقامات غربی از سال ۲۰۰۳ به دنبال ایجاد بحران در سوریه بود تمام امکانات را برای ساقط کردن سوریه به کار بسته بود امروز بعد از حدود 8 سال حضور در سوریه و کشته شدن انسان‌های بی گناه زیادی به دست خودشان و حامیان آنها ره به جایی نبردند و قرار است خاک سوریه را ترک کنند و این یک پیروزی سیاسی برای نظام سوریه است و یک شکست دیگر برای آمریکا در خاورمیانه.
کیانی در پایان به مسئله مشاجره نماینده سراوان اشاره کرد و گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود که با نماینده مجلس که به کارمند توهین کرد برخورد کند نه اینکه به دنبال دفاع کردن از نمایندگی مجلس باشد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک