آخرین اخبار

27. آذر 1397 - 15:14   |   کد مطلب: 8757
نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع ساماندهی گلزار شهدای گمنام در دفتر امام جمعه شهرستان کهگیلویه و با حضور مدیران شهرستانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  کهگیلویه؛ نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع ساماندهی گلزار شهدای گمنام در دفتر امام جمعه شهرستان کهگیلویه و با حضور مدیران شهرستانی برگزار شد.

 

امام جمعه دهدشت گفت: ساماندهی ضعیف این قبور نشان دهنده ضعف مدیریت است و این اینم شرایط  مناسب و زیبنده شهرستان کهگیلویه نیست و باید کار ساماندهی آن تسریع گردد.

 

سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه فضاسازی محوطه یادمان و ساماندهی این مکان چهره شهر را متحول می‌کند گفت: حسینه ای توسط خیرین بنا خواهد شد که لازم است ادارات در این زمینه همکاری داشته باشند .

حسینی،افزود: علامت سؤوال برای یک شهرستان است که چرا قبر 2 شهید هنوز ساماندهی نشده است.

ایرج کاظمی‌جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دهدشت گفت: همه ما وظیفه داریم در ساخت این بارگاه معنوی همکاری لازم را داشته باشیم ودبیرخانه شورای فرهنگ عمومی پیگیر مصوبه های این نشست خواهد بود تا نتایج مثمر ثمری را شاهد باشیم.

 

در ادامه سید حمزه محقق‌زاده اظهار داشت: بسیج سازندگی متولی ساخت و ساماندهی یادمان شهدای گمنام دهدشت است.

وی افزود:از ابتدای شروع بکار این پروژه برآورد اعتبار ۶۱۰ میلیون تومان بود که از طریق کمیته برنامه‌ریزی استان و با پشتیبانی شهرستان در نظر گرفته شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه، با اشاره به هزینه‌ ها و اعتبارات در پروژه،عنوان کرد: در مجموع ۲۷۰ میلیون تومان طی دو مرحله در سنوات گذشته به پیمانکار پرداخت شده است.

محقق‌زاده،افزود: این هزینه در مرحله نخست فندانسیون طرح که ۸۰ میلیون تومان و در محله دوم یعنی اسکلت‌بندی ۱۹۰ میلیون تومان بود.

وی، با بیان اینکه مرحله سوم قرارداد تکمیلی ۳۴۰ میلیون تومان بوده است،گفت: در سال گذشته،۴۳ میلیون تومان از اعتبارات به پیمانکار پرداخت شد که در مجموع ۳۱۳ میلیون تومان تاکنون پرداخت شده است.

روح الله قبادپور سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به اینکه موضوع جلسه بهسازی گلزار شهداست و با توجه به شرایطی که هم اکنون این منطقه وجود دارد لازم است که همه در ساخت و ساماندهی قبور شهدای گمنام همکاری و تلاش مضاعفی را صورت دهیم چرا که این منطقه از جهت های مختلف شرایط مناسبی را ندارد در صورتی که یک منطقه بسیار مستعد و مناسب گردشگری،زیارتی و سیاحتی است.

 

خنجری معون فرماندار کهگیلویه گفت: در ارتباط با ساماندهی گلزار شهدا جلسه مشورتی با حضور فرماندار،رئیس بنیاد شهید و برخی از مدیران شهرستان برگزار خواهد شد و جزییات در آن جلسه مطرح خواهد شد و اما در رابطه با بحث سازماندهی تپه های شدهای گم نام یا خوش نام برخی از کار انجام شده اما باید بپذیریم که همه پروژه هایی که تحت عنوان پروژه های عمرانی هستند اعتبارات آن ها در حوزه  سازمان مدیریت وبرنامه ریزی انجام می شود.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک