آخرین اخبار

24. آذر 1397 - 11:06   |   کد مطلب: 8750
شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت‌آوری است. ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده‌ایم و گذشتها و ایثارها و عظمتها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد دیده‌ایم

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛شهید، چیز عظیم و حقیقت شگفت‌آوری است. ما چون به مشاهده شهدا عادت کرده‌ایم و گذشتها و ایثارها و عظمتها و وصایا و راهی که آنها را به شهادت رساند، زیاد دیده‌ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی میماند؛ مثل عظمت خورشید و آفتاب که از شدّت ظهور، برای کسانی که دائم در آفتابند، مخفی میماند. گاهی رنج و زحمتِ زنده نگهداشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست.

 

 
 در همین راستا باجوانی از خطه کهگیلویه که کتابی درباره شهدا نوشنه است انجام گرفته است که در ادامه آمده است.
 
کهگیلویه: به عنوان اولین سوال خودتان را برای خوانندگان معرفی کنید؟
وحید برومند فرزند محمد متولد 1370 ساکن شهر دیشموک دارای مدرک کارشناسی رشته کامپیوتر و موسس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد نوین رایانه هستم.
 
 
 
کهگیلویه: فکر نوشتن کتاب برای شهدا کی و چکونه به ذهنتان خطور کرد؟
 
از سال 1391 جرقه ای در ذهنم زده شد که در رابطه با شهدای بخش دیشموک کتابی بنویسم. نمیدانم چه دلیلی باعث قدم گذاشتن در این راه شد ولی قبل از اینکه درصدد نوشتن خاطرات شهدا برآیم به یکی از دوستان که تازه عروسی کرده بود گفتم اگر می تواند برای کانون فرهنگی هنری بلال مسجد امام حسین(ع) کتابی در زمینه شهدا بنویسد.
 
ابتدا تمایل زیادی داشت که این کار را انجام دهد ولی بعد از مدتی منصرف شد. از همین جا بود که اشتیاقی وافر در این حقیر ایجاد گردید که در رابطه با شهدا دست به قلم شوم.هیچ گونه تجربه ای در این زمینه نداشتم.حتی شهدای بخش را نمی شناختم تا اینکه به بخشداری دیشموک مراجعه کردم و از آنجا به یاسوج رفتم و ار رئیس وقت کنگره سرداران شهدای استان جناب آقای بزرگمهر نژاد کمک گرفتم.
 
 
کهگیلویه: درراه تهیه و نشر این اثر با چه مشکلاتی رو به رو شدید؟
تا الان که کتاب چاپ شد چیزی قریب به 6 سال طول کشید،به عنوان یک جوان پر از دغدغه نیازمند کمک هایی جهت رفتن به منزل خانواده های شهدا باتوجه به صعب العبور بودن منطقه داشتم که متأسفانه هیچ گونه حمایت خاصی صورت نگرفت.
 
البته فقط مبلغ 270هزار تومان توسط یکی از نهادهای شهرستان و یک جلسه هم ماشینی از طریق بخشدار دیشموک جناب آقای دادی نژاد به مدت یک روز دراختیارم قرار دادند.
 
تمام کمک های مادی و معنوی این اثر توسط پدر و مادر عزیزم صورت گرفت که اگر کمک ها و تشویق های آنان نبود هیچ وقت به اینجا نمی رسیدم و کتاب فرشتگان خاکی تا اینجا نمی رسید.
 
نکته قابل توجه این بود  که، حتی در جلسه رونمایی کتاب این حقیر را اطلاع ندادند تا اینکه در خبر 22:45 شبکه استانی دنا متوجه شدم که کتاب به چاپ رسید.روز بعد پیگیر شدم و یک لوح تقدیر به همراه کارت هدیه و 48 جلد کتاب از طرف دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد توسط پسرعمویم برایم ارسال شد.
 
کهگیلویه : به نظر شما چه کنیم که پیوند جوانان را با شهدا و تفکر آنها بر قرار کنیم؟ 
قبل از هرچیز باید نیازهای روحی، معنوی و فرهنگی جوانان راشناخت و مطالبی را که در رابطه با اشباع این نیازها از دیدگاه اسلام بیان شده، به شکل های مختلف مثل کارهای فرهنگی و هنری،فیلم ها و کتاب های پرمحتوا در اختیار جوانان گذاشت و شهدا و زندگی آنان را باشیوه های جالب و جاذب و نوآوری های زیبا آمیخته با روش های ادبی وهنری با کیفیت و کمیت خوب در معرض افکار آن ها قرار داد.
 
بایدتوجه داشت که جوان دارای دو خصیصه است; یکی شورجوانی برسردارد; دوم این که نوگرا است و از امور قدیمی وخسته کننده دوری می کند. با توجه به این که فرهنگ شهدا ، کهنه وفرسوده نمی شود و همیشه  پویا است، باید مطالب پویا در مورد شهیدان را به شکل های مختلف بانوآوری ها و مثال ها و گلواژه های گلچین شده و دارای ظرافت های جذاب، نوشت و مختصر و مفید، دراختیار نسل نو قرار داد که قطعا نقش به سزایی در برقراری ارتباط تنگاتنگ آن ها با فرهنگ انسان ساز شهدا خواهد داشت. 
 
کهگیلویه: برای جوانانی که مثل شما میخواهند وارد این عرصه بشوند توصیه ای داشته باشید؟
برای کسانی که میخواهند در راه شهدا قلم بزنند توصیه دارم که با عشق و اخلاص وارد شوند زیرا تا شهدا به کسی نظر نکنند توفیق خدمتگزاری را پیدا نمی کند
در پایان از زحمات همه عزیزانی که اینجانب را یاری کردند بالاخص پدر و مادر عزیزم نهایت تقدیر و سپاس را دارم.و از زحمات حضرتعالی و مصاحبه ای که ترتیب دادید نهایت تقدیر و سپاس را دارم.
 
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک