آخرین اخبار

17. آذر 1397 - 13:03   |   کد مطلب: 8747
گاهی می توان در اوج نا امیدی به چنان باور استواری رسید که همه از میزان نبوغ و توانمندی انسان غطبه بخورند در حال که اگر ذره ای امید و عشق به کار باشد می توان موفق بود.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ افراد موفق جامعه کسانی هستند که برای رسیدن به هدفهایشان می جنگند و تارسیدن به نتیجه مطلوب از پا نمی نشینند. تلاش و پشتکار، مبارزه با سختی ها و مشکلات،تخصص داشتن در عرصه یا چند عرصه خاصاز ویژگی های بارز کسانی است که همه به عنوان شخصیت های معروف یا نخبگان میشناسیم.

مسلم جهانبخش یکی از جوانان موفق شهرستان کهگیلویه است که  در سطح کشور بیشتر از استان و شهرستان معروف و شناخته شده است.

در همین راستا با این جوان نخبه مصاحبه ای جالبی و خواندنی را ترتیب دادیم.

 

کهگیلویه: به صورت مختصر خود را معرفی نمایید؟

 مسلم جهانبخش فارغ التحصیل رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه خلیج فارس ساکن شهر دهدشت

 

 

کهگیلویه:  از چه زمانی وارد عرصه ی هنرشدید؟

 جهانبخش:از ۱۰ سالگی وارد عرصه هنر شدم و اول از رنگ روغن شروع کردم. حدود دو یا سه ماه کلاس رفتن و آموزش دیدن شروع به نقاشی در منزل کردم و تا سن ۱۶ سالگی که باز به یک دوره سیاه قلم رفتم و بعد از آن وارد دانشگاه شدم. پس از فارغ التحصیل شدن در رشته مدیریت به تدریس هنر که رشته تخصصی من نبود در دانشگاه مشغول شدو و در رشته طراحی آموزش می‌دادم.

از دیگر تخصص ها و فعالیت های من برگزاری سمینارها و کلاس های انگیزشی در سطح کشور مشاوره های انگیزشی در حوزه های مختلف مثل فن بیان موفقیت سخنرانی شناخت راه و مسیر موفقیت فعالیت همچنین در حوزه های استارت آپ ایده پردازی نیز فعالیتهایی انجام می‌دهم و همه اینها جهت انگیزه دادن به خود و افراد جامعه است که به آنها ثابت کنم خواستن توانستن است و با تلاش و پشتکار هر کاری را بخواهند می توانند انجام دهند و ربطی به جسم ندارد.

 

کهگیلویه: در این راه با چه مسائل و مشکلاتی روبه رو شدی؟

 جهانبخش:مشکلات زیادی در این راه وجود داشت از جمله عدم رسیدگی و توجه مسئولین از مشکلات مهم بود که باعث کندی کار در زمینه‌های مختلف شد.از روز اول مسئولین سریاری با ما نداشتند و در زمینه‌های مختلف همکاری نمی کردند از بهزیستی گرفته تا ارگان های مربوط در استان و شهرستان،اما  با توکل به خدا و همت و پشتکار و همچنین کمک‌های خانواده توانستم به این جایی که الان دارم برسم و پیشرفت کنم.

متاسفانه برخی مسئولین شیوه حمایت و کمک کردن را بلد نیستند و همه به مسائل سیاسی چسبیده و هم و غم خود را روی آن گذاشته اند و جوانان و مسائل پیش روی آنان را به فراموشی سپرده و به مسائل سیاسی  کم اهمیت پرداخته اند.

 

 

کهگیلویه :چه طور شد که به برنامه های چون حالا خورشید دعوت شدی؟

جهانبخش:قبل از اینکه به آن نامه دعوت شوم خیلی از سایتها و خبرگزاریها توجهی نمی کردند و برای آنها اهمیتی نداشت اما با پشتکار و تلاش در استان هایی چون بوشهر و تهران و سایر استانها توانستم توانایی های خود  را نشان دهم که باعث پیش رفتم شد.

یک موضوعی که وجود دارد این است که برخی انسان ها در استان و شهرستان ما به دلیل طایفه گرایی و ترس از پیشرفت طرف مقابل، اجازه پیشرفت به بقیه را نمی دهد که این دیدگاه بسیار اشتباهی است.

به عقیده من پیشرفت به صورت پلکانی است و اینگونه است که اگر من پیشرفت کنم بقیه هم می توانند پشت سر من پیشرفت کنند و این راه بن بستی ندارد و همه با کمک یکدیگر می‌توانند موفق شوند که متاسفانه این دیدگاه هنوزدراستان و شهرستان ما وجود ندارد. ما با توجه به سمینار هایی که از 5 سال پیش در حال برگزاری آنها هستیم قشر جوان را با این دیدگاه آشنا می کنیم تا تفکر ترقی پلکانی نهادینه شود.

 

کهگیلویه: برای افراد هم نوع خود چه توصیه ای دارید؟

جهانبخش:به همه افراد جامعه نه تنها آنهایی که شبیه خودم هستند بلکه به آنهایی که از نظر جسمی شرایط بهتری دارند توصیه می کنم که محدودیت در تفکر انسان ها در هر شرایط اگر بدترین شرایط جسمی و اقتصادی هم داشته باشیم می توانیم پیشرفت کنیم اگر که تفکر ما باز باشد و محدود نباشد.

وی افزود:تمام محدودیت‌های ما از تفکر منفی و بازدارنده ما به وجود می آید و درواقع دیدگاه مهم است و جسم هیچ اهمیتی ندارد. فقط روح و اهداف انسانها باید بزرگ باشد و با تعیین بازه زمانی و تلاش و کوشش مطمئناً پیشرفت می‌کنیم و به هر آنچه می خواهیم می رسیم و هیچ کاری نشد ندارد.

 

در ادامه تصاویر مربوط به آثار این هنرمند آمده است؛
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک