آخرین اخبار

16. آبان 1397 - 23:27   |   کد مطلب: 8709
به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم دسته روی عزاداری از خیابان سپاه تا مسجد صاحب الزمان(عج) دهدشت با حضور اقشار مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص)و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مراسم دسته روی عزاداری از خیابان سپاه تا مسجد صاحب الزمان(عج) دهدشت با حضور اقشار مردم برگزار شد.

 

 

حجت الاسلام بیاتی در ابتدای این مراسم گفت: امام حسن(ع) فرمود هر کس برادر، فامیل، دوست، آشنا و برادر دینی خود را به ۳ روش یاری کند در آخرت با پیامبر(ص) و شهدا محشور خواهد شد؛ اول "کمک مالی" همانگونه که اهل بیت ما دستگیری می کردند و به مردم کمک می کردند و امیرالمومنین می فرمودند که جوانان باید کار و تلاش کنند اما اهل بیت با روحیه علاف بودن جوانان مخالف بودند، اولین سوال پیغمبر از هر جوانی این بود که شغلی داری یا نه؟ اگر می گفت نه می فرمود از چشم‌من افتادی.

 

 وی افزود:مورد دوم  "کمک آبرویی " است، هرکسی کمک ‌آبرویی به کسی کند با شهدا و جدم پیغمبر محشور می شود، بعضی ها کمک پولی نمی خواهند، گاهی اوقات نیاز به نامه دارند، گاهی نیاز به معرفی و تایید دارند و همچنین همسایه ها باید بار بردار یکدیگر باشند و به هم کمک کنند، حقوق همدیگر را رعایت کنند و با هم ارتباط داشته باشند.

 

حجت الاسلام بیاتی ادامه داد: رفتار و اخلاق ائمه اطهار بیشتر از گفتارشان مردم را به دین جذب می کرد، از دیگر روش های کمک به مردم " کمک فکری " است، برخی افراد به نصیحت و فکر بقیه نیاز دارند و کمک های مالی و آبرویی نیاز ندارند، الان دزدان اندیشه ای در شبکه های اجتماعی، کتاب ها و در برخی نوشته ها وجود دارد که تفکرها را به دست گرفته و به ناکجاآباد می کشانند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک