آخرین اخبار

11. آبان 1397 - 16:43   |   کد مطلب: 8704
امام جمعه دهدشت گفت: اگر فرهنگ عمومی بالا برود شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود

حجت الاسلام حسینی در خطبه های نماز جمعه شهرستان کهگیلویه به مناسبت 13 آبان اشاره کرد و گفت: یکی از نام هایی که برای این روز انتخاب شده روز مبارزه با استکبار جهانی است. روزی است که دانشجویان پیرو خط امام مقر ولانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند و اسناد جنایات آمریکا را بدست آوردند.

 

وی افزود: همه انبیا و اولیا در زمان خود با مستکبران مقابله و مبارزه کردند و تا مرز شهادت پیش رفتند حضرت ابراهیم،حضرت موسی ،حضرت عیسی و  پیامبر اسلام حضرت محمد(ص). حکومت امام زمان هم یک حکومت جهانی است اینگونه نیست که امام در یک کشور مستقر شوند و کاری به سایر حکومت ها و کشور های جبار و ستمگر نداشته باشند.

 

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اینطور نیست که هر کس هر کاری می خواهد انجام دهد و امام  نسبت به آن ها بی تفاوت باشد حال ما که ادای زمینه سازان ظهور را داریم اگر اجازه دهیم این کشور ها به کارها و ستمگری های خود ادامه دهند مثل این است که در ظلم و ستم با آنها همکاری کردیم.

 

وی تاکیدکرد: اینطور نیست که هر جنایتی هر جا شکل گیرد ما نسبت به آن ها بی تفاوت باشیم.

 

حسینی افزود : سرزمین ایران با سابقه درخشان و مفاخر علمی و سیاسی داشت اما از دوران قاجار تا پهلوی وضعیت اسفباری بر کشور حاکم بود و معاهده های ننگینی بسته  می شد.

 

خطیب جمعه دهدشت گفت: طوری که کشور یا در تملک انگلیس یا در تملک آمریکا بود. دردوران پهلوی کشور ما هیچ اختیاری از خود نداشت و این وضعیت بسیار ننگین بود که یک کشور طاغوتی مستکبر برآن مسلط شود.

 

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: وقتی که تمام کشور در تسلط کفار درآمده و غربزده شدیم. حجاب را برداشتند و هویت ما را از بین بردند کشور و ملت ما زیر بار نرفت و امام به پا خواست و به همراه مردم نظام کفر را سرنگون کردند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

 

وی گفت: بعد از آن کشور های غربی دست از سر ما بر نداشتند توطئه پشت توطئه حملات تروریستی و جنایت های مختلف و تحمیل جنگ 8ساله نمونهای آن است و امریکا هیچ گاه دست از خیانت و جنایت علیه ملت ایران برنداشته است.

 

حسینی تاکیدکرد: علی رغم همه تلاش های استکبار جهانی، بر قدرت و توانایی و علم ما افزوده شد و در بسیاری از مسائل پبشرفت روز افزونی داشتیم.

 

حسینی عنوان کرد: ما برای شکم قیام نکردیم که فشار های اقتصادی دشمن ما را از انقلاب برگرداند،ما دین و حریت و آزادی می خواستیم ما رعایت قانون خدا را می هواستیم ما برای مقابله با استکبار جهانی به پا خواستیم و دلیل موفقیت ما این است که دشمن و استکبار با تمام قدرت در مقابل ما ایستاده است.

 

وی تاکیدکرد:  اگر ما پیشرفت اقتصادی علمی سیاسی و فرهنگی نداشتیم غرض آمریکا چه بود اگر امریکا بخواهد چند کشور که او را به چالش کشانده بگوید مسلما ایران یکی از ان هاست مسلما در جاهایی هم ضعف داشتیم و کاستی هایی وجود دارد اما پیشرفت های ما چشمگیر تر از آنان است.

 

حجت الاسلام حسینی گفت:چهارده آبان روز فرهنگ عمومی است. اگر فرهنگ عمومی ما بالا رفت در بسیاری از موارد نیز موفقیم. در بحث اقتصاد هم همچنین اگر در توسعه فرهنگ تلاش کنیم مطمئنا احتکار و کم فروشی کمتر می شود.

 

وی گفت: در عروسی ها هزینه های سرسام آوری می شود که اینها با یک جامعه متعالی ناسازگار است. تیراندازی و رقص مختلط قانونی و مشروع نیست و موجب زوال است. شادی باشه اما مشروع باشد چه آدم هایی که در همین مراسمات با تیراندازی های بی مورد به کام مرگ رفتند.این مربوط به یک جامعه عقب مانده است،دفن نکردن میت بدون عذر شرعی چه لزومی دارد. برخی جاها اختراع آفرینی می کنیم برخی جاها مقبره سازی می کنیم. برخی جاها مشاهده شده که  قبری ساخته شده که جای ده نفر را گرفته. بیت المال مال همه است نه فقط برای تعدادی خاص به جای اینکه در تشییع جنازه روضه و دعا و قرآن بخوانیم تیراندازی می کنیم که اصلا پسندیده نیست.

 

حسینی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی برنامه های اربعین خصوصا عوامل موکب شهدای گمنام شهرستان گفت: چهار شنبه و پنج شنبه مصادف است با رحلت پیامبر اکرم و شهادت امام حسن( ع )و امام رضا(ع). ما باید در این مراسم ها شرکت کنیم و ارادت خود را به ائمه اطهار نشان دهیم.خوشا به حال انان که در مسیر اهل بیت حرکت می کنند و بدا به حال آنان که در این راه و در محبت ائمه تلاشی نمی کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک