آخرین اخبار

5. آبان 1397 - 23:15   |   کد مطلب: 8698
برخی از مشکلات به زیر ساخت ها در شهرستان و استان برمی گردد، مثلا مشاهده شده است که در یک لحظه بیش از 500 نفر تماس با یک شماره گرفته می شود در صورتی که این شماره ها در یک لحظه فقط توانایی پاسخگویی به 12 الی 13 نفر را دارند

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه هرکدام از ما در طول زندگی ممکن است بارها به بیماری های مختلف دچار شویم و برای درمان آن باید هزینه های مختلفی را پرداخت کنیم. یقینا میدانیم که بیماری قابل پیش بینی نیست و ممکن است به شکل ناگهانی اتفاق بیافتد.

 

موسسات بیمه جهت جبران هزینه درمان مردم، خدماتی تحت عنوان بیمه درمانی ارایه می دهند که بیمه نامه نیز بهمین منظور صادر می شود که بخشی یا تمام هزینه درمان شخص متقاضی بیمه را شامل میشود.

 

طبق این بیمه نامه درمانی مطابق تعهد موسسه ارایه دهنده بیمه معمولا هزینه های مربوط به بیمارستان و جراحی ناشی از بیماری و حوادث و… پرداخت میشود. از طرفی متقاضیان بیمه شامل افراد شاغل در شرکت ها، سازمان و... هستند که افراد تحت تکلفت آن ها با معرفی شخص بیمه گذار می توانند از خدمات بیمه نامه استفاده کنند.

 

یکی از موسساتی که در کشور خدمات بیمه ای ارائه می دهد، سازمان تامین اجتماعی است.

 

بهمین منظور پس از دریافت گزارشات مختل مردمی و مشکل نوبت دهی در درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت، خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه این مسئله را از نزدیک توسط مردم بررسی کرده است که در زیر آمده است:

 

 

یکی از مراجعه کنندگان به تامین اجتماعی به ما گفت: به سختی توانستیم برای متخصص نوبت ویزیت بگیریم.  دو روز در ساعت های مشخص شده با شماره های تماسی که تامین اجتماعی در اختیار ما قرار داده بود، تماس گرفتیم که بعد از تلاش فراوان توانستیم نوبت مورد نظر خود را رزرو کنیم.

 

دیورخش مراجعه کننده دیگر ی نیز به ما گفت: رزرو نوبت برای پزشک مورد نظر برای ما خیلی آسان نبود، ولی خیلی هم برای گرفتن نوبت به مشکل برخورد نکردیم و صبح روز قبل از طریق سامانه ussd اقدام به گرفتن نوبت کردیم و سرانجام پس از چند دقیقه موفق به اخذ نوبت شدم.

 

 

 

یکی دیگر از مراجعین مسن در همین محل گفت: بعد از دو روز تماس با شماره تلفن تامین اجتماعی در ساعت مشخص شده، بالاخره توانستم نوبت پزشک مورد نظر خود را رزرو کنم. اما به غیر از آن مشکل دیگر یوجود داشت که برخی از داروهایی که باید هر روز استفاده کنیم مثل داروهای قلبی که مدت زمان مصرف کمی دارد، باید هر بار برای تجویز مجدد آن ها به تامین اجتماعی مراجعه کنیم که کمی این مار برایمان دشوار است.

 

بعد از شنیدن برخی نقطه نظرات مردم، به سراغ مسئول مربوطه در تامین اجتماعی رفتیم و تا جزئیات را از او جویا شویم:

 

گنجی، مسئول روابط عمومی درمانگاه تامین اجتماعی دهدشت گفت: قبلا نوبت دهی به صورت حضوری انجام می گرفت و اکثراً مشاهده می شد که بسیار از مردم در ساعات اولیه صبح و حدود ساعت 5صبح برای گرفتن نوبت صف می کشیدند که بعد از گرفتن نوبت نیز باید تا حدود ساعت 8 صبر می کردند تا پزشکان و کادر درمانی شروع به کار کنند و بعضاً نیز شاهد مشاجره و نزاع مراجعین بر سر نوبت بودیم.

 

وی ادامه داد: اما اکنون این گونه نیست و سازمان تامین اجتماعی کشور در مورد بیمه و درمان در زمینه الکترونیکی پیشرفت های زیادی کرده است. از جمله آن ها در بحث درمان و نوبت دهی بوده که به صورت الکترونیکی از طریق سایت، سامانه ussd، شماره های تماس و اپلیکیشن(نرم افزار تلفن همراه) است.

 

وی افزود: هدف این درمانگاه کمک به بیمه شدگان است تا با رضایت کامل و بدون دغدغه مراحل درمان خود را طی کنند و امکانات نوبت دهی سریع این امکان را بوجود آورده تا در وقت و هزینه مردم صرفه جویی شود و این سیستم طوری طراحی شده است که در صورت عدم حضور پزشک در موارد اضطراری به بیمار اطلاع رسانی می شود.

 

این مسئول اشاره کرد: از مزاییای دیگر این سیستم کنترل بهتر صف های انتظار است چرا که هر کس در ساعتی که سیستم برای او مشخص می کند به درمانگاه مراجعه میکند و کار درمان خود را پیگیری می کند.

 

گنجی همچنین در مورد اشکالات خدمات دهی اینترنتی نیز گفت: برخی از مشکلات به زیر ساخت ها در شهرستان و استان برمی گردد، مثلا مشاهده شده است که در یک لحظه بیش از 500 نفر تماس با یک شماره گرفته می شود در صورتی که این شماره ها در یک لحظه فقط توانایی پاسخگویی به 12 الی 13 نفر را دارند، از طرفی سرعت پایین اینترنت در برخی نقاط مزید بر علت شده است.

 

 

وی عنوان کرد: متوسط روزانه مراجعه به تامین اجتماعی 900 الی 1000 است که یقیناً همین تعدد مراجعین موجب اشغال خطوط می گردد و گرفتن نوبت را بسیار سخت کرده است.

 

گنجی در پایان در مورد گلایه برخی بیماران در مورد کمبود داروهای مورد نیاز گفت: درمورد برخی از داروهایی که حتی روزانه مورد استفاده قرار میگیرند مثل داروی بی حسی داندانپزشکی، به دلیل برخی تحریم های موجود کمبود وجود دارد، همچنین بهمین برخی از پزشکان از تجویز داروی بیش از حد نیاز به بیمار خودداری می کنند تا بقیه بیماران نیز از این خدمات بهره مند شوند.

 

در ادامه تصاویری از این درمانگاه و اداره تامین اجتماعی و حضور مردم آمده است:

 

 
 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک