آخرین اخبار

29. مهر 1397 - 16:55   |   کد مطلب: 8692
با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهردهدشت، چرام، لنده و سوق آب 350 روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بیش از 87 هزار و 700 نفر نیز تأمین می‌شود.

به گزارش پایگاه کهگیلویه با توجه به موضوع تنش آبی در استان به ویژه مناطق گرمسیری، طرح آب‌رسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، لنده و سوق یکی از پروژه‌های مهم دولت در راستای محرومیت زدایی است.

با بهره‌برداری از این طرح علاوه بر تأمین آب شرب این چهار شهر، آب 350 روستا در مسیر این طرح با جمعیتی بیش از 87 هزار و 700 نفر نیز تأمین  می‌شود.

اینها بخشی از سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مورد پروژه آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه بود.

 مسئول امور شهر و روستای فرمانداری کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار کهگیلویه گفت: قرارداد اولیه این پروژه با قرارگاه خاتم الانبیا بسته شده و از اردیبهشت 1396 شروع به کار کرده است، این قراداد از نوع pc است، پروژه‌ هایی که مرحله خرید و ساخت از پیمانکار خواسته می‌ شود، حالت PC دارند که اکثر پروژه‌ های کشور از این دسته هستند.

 

آروس بیان کرد: مبلغ این قرارداد یک هزار و 750 میلیارد ریال بوده وطول خط انتقال این طرح 75 کیلومتراست که حدود 20 % این مبلغ واریز شده است.

 

مسئول امور شهر و روستای فرمانداری تصریح کرد: این پروژه تا امروز حدود 20% پیشرفت داشته که امیدواریم در صورت حل برخی از مشکلات از جمله وجود معارضات، روند روبه رشدی در اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

آروس افزود: در همین زمینه با حضور مردم و مسئولان بخش سوق رایزنی هایی صورت گرفته تا این معارضات هر چه سریع تر برطرف شوند.

 

 وی در پایان گفت: 4 مخزن باید در این پروژه ساخته شود که دو مخزن آن به صورت پمپاژ ساخته می شود و همچنین لوله های آب رسانی این پروژه در حال نصب هستند.

 
انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک