آخرین اخبار

25. مهر 1397 - 22:32   |   کد مطلب: 8686
نشست مناسب سازی اماکن عمومی شهرستان کهگیلویه در حالی برگزار شد که با حواشی جالب همراه بود و نارضایتی و ترک جلسه توسط برخی از مدیران شهرستان را در پی داشت.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه جلسه مناسب سازی اماکن عمومی شهرستان کهگیلویه در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد. این جلسه با تاخیری نزدیک به یک ساعت آغاز شد که منجر به نارضایتی و اعتراض برخی از مسئولین ادارات شهرستان شد به گونه ای که ادامه جلسه را تحت الشعاع خود قرار داد و برخی از اعضاء جلسه را به نشانه اعتراض ترک کردند.

 گفتنی است، ناهماهنگی صورت گرفته بین اداره بهزیستی شهرستان و فرمانداری موجب عدم برگزاری به موقع این جلسه شد.

 

خنجری معاونت فرمانداری کهگیلویه در این جلسه گفت: این نشست جهت کمک به معلولین، سالمندان، جانبازان و اقشاری از این دست صورت می گیرد که همه ما ملزم به فراهم کردن شرایط مناسب ادارات و اماکن عمومی جهت رفاه حال این اقشار جامعه هستیم.

 

 

وی گفت: شهرداری باید در صدور پایان کارها سختگیری و دقت بیشتری به خرج دهد تا شرایط این اماکن برای اقشار معلول مناسب شود و همچنین اداراتی که نیاز به ساخت و ساز دارند با شهرداری هماهنگ کنند تا در خصوص مناسب سازی ورودی ها مشکلی بوجود نیاید.

 

در ادامه افشانده رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه گفت: اولین اداره و نهادی که نیاز به مناسب سازی دارد فرمانداری است. با توجه به مراجعات زیاد مردم در این نهاد نیاز جدی به بالابر( آسانسور) وجود دارد که با فرماندار اسبق نیز مطرح شده بود ولی فعالیتی دراین خصوص صورت نگرفت.

 

 
 

وی با بیان اینکه مناسب سازی های صورت گرفته در برخی از نهادها استاندارد نیست، افزود: یکی از این موارد راه پله های عابر بانک هاست که افراد معلول توانایی بالا رفتن از آن ها را ندارند و با توجه به این موضوع لازم بود که بانک هایی که دعوت شدند در جلسه حضور پیدا می کردند. با توجه به آمار از بین 20 بانک دعوت شده در این جلسه تعداد بسیار معدودی حضور دارند که جای تأسف دارد.

 

 

رئیس بهزیستی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: معلولان از جمله جانبازان عزیز به گردن همه ما حق دارند و کمترین کاری که ما می توانیم برای آن ها انجام دهیم مناسب سازی فضای شهری است. همچنین قانون حمایت از معلولین این اجازه را داده تا مدیرانی که مناسب سازی اماکن عمومی را انجام نمی دهند توبیخ شوند.

 

موسوی معاون عمرانی شهرداری دهدشت در این نشست گفت: با وجود اینکه بهزیستی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری مجریان و ناظران مناسب سازی ها هستند، همه ادارات باید به این امر توجه نمایند. شهرداری هم در صورت رعایت مسائل مناسب سازی به ساخت و ساز های اماکن عمومی مجوز پایان کار خواهد داد. اما مسئله تکریم ارباب رجوع نیز مطلب مهمی است که همه ما باید به آن توجه کافی را داشته باشیم تا از این وادی هم مراجعین تکریم شوند.

 

 

سرهنگ پورنگ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دهدشت در واکنش به تاخیر در برگزاری این جلسه گفت: فرمانداری به عنوان یک دستگاه متولی باید الگوی سایر دستگاه و نهاد ها باشد و تاخیر در جلسات اثری بسیار نامطلوب خواهد داشت و در صورت تکرار در چنین جلساتی شرکت نخواهم کرد. مدیران باید پاسخگوی ارباب رجوع باشند اما این تاخیرها زمان را از ما می گیرد.

 

وی افزود: بهتر است که از نوشتن به عمل روی بیاوریم و اگر مصوباتی نوشته شد به جد پیگیری و اجرا شوند.

 

در پایان جلسه خنجری گفت: وقتی مدیری در برنامه ای که در مورد اقشار ضعیف جامعه و جهت کمک به آن ها برگزار می شود حضور ندارد کجا می خواهد حضور داشته باشد؟!

 

 

وی گفت: تا امروز 18 اداره با وجود تذکرات فراوان مناسب سازی ادارات را انجام ندادند که یا اعتبار ندارند یا دلسوز نیستند.

 

خنجری گفت: اگر اعتبار ندارند به فرمانداری نامه نگاری کنند تا با استان رایزنی شود. ونهایتاً در جلسه آینده با توجه به نظارت هایی که از سوی شهرداری صورت می گیرد مدیرانی که مناسب سازی اداره تحت امر خودرا انجام ندهند گزارش آن ها به استان داده خواهد شد و با آن ها برخود جدی می شود.

 
 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک