آخرین اخبار

23. مهر 1397 - 14:27   |   کد مطلب: 8682
صالحی: وظیفه بازرسی در هر شهرستان به عهده اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف آن شهرستان است و رسیدگی و صدور حکم و مرجع اعمال قانون آن ها اداره تعزیرات شهرستان است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی  کهگیلویه؛ با توجه به گرانی های اخیر وگلایه های مردم از مسئولین در مورد رسیدگی به بازار و شرایط نابسمان آن در همین مورد با رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان گفتگو کرده ایم.

 

 رئیس اداره تعزیرات کهگیلویه در ابتدا گفت: دلایل مختلف و متعددی در گرانی های بازار دخیل هستند که از جمله آن نوسانات بازار ارز و تحریم های تحمیل شده از سوی استکبار جهانی است، درواقع ما با دو موضوع گرانی و گران فروشی سر و کار داریم که تخصص و وظیفه اصلی تعزیرات حکومتی مبارزه با گران فروشی است.

امید صالحی بیان کرد: تدابیری که اداره تعزیرات حکومتی در شهرستان با توجه به مصوبات جلسه کمیسیون نظارت در شهرستان و کمیسیون تنظیم بازار در شهرستان های کهگیلویه، چرام ولنده داشتند، گشت های مشترک با ادارات متولی امر از جمله اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و دامپزشکی در سطح شهرستان به صورت محسوس و غیر محسوس داریم.

وی افزود: در برخی از این گشت ها  که با همکاری اطلاعات سپاه شهرستان، اطلاعات نیروی انتظامی و دادستان شهرستان انجام شد مواردی از احتکار در مورد کالاهای مختلف کشف شد که در یک ماه اخیر تعداد 6 پرونده در زمینه احتکار کالا در اداره تعزیرات تشکیل شد که احکام 4 پرونده صادر شده و 2 مورد دیگر نیز در دست اقدام است، تخلفات و احتکار های صورت گرفته در شهر دهدشت یک مورد احتکار لاستیک خودروی سواری، احتکار خانگی برنج،قند،روغن،چای،رب گوجه و به طور کلی کالاهای اساسی، حدود 16 تن پنیر که حکم این پرونده صادر شده اما با اعتراض متهم پرونده به  شعبه تجدید نظر ارسال گردید و همچنین احتکار پوشک بوده است.

 

 

صالحی در ادامه گفت: روند بررسی پرونده های احتکارگران به این صورت است که حکم کالای احتکار شده، توسط تعزیرات حکومتی حکم صادر می شود و فرد خاطی ملزم به عرضه کالا با نرخ رسمی در بازار با نظارت اداره صنعت و معدن می شود، در ضمن اگر کالا توسط واحد صنفی احتکار شود 70% کالا جریمه و اگر توسط واحد غیر صنفی احتکار شود به استناد قوانین تعزیرات جریمه و ملزم به پرداخت خواهد شد.

 

وی در ادامه اظهار کرد: وظیفه بازرسی در هر شهرستان به عهده اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف آن شهرستان است و رسیدگی و صدور حکم و مرجع اعمال قانون آن ها اداره تعزیرات شهرستان است، از روز اول مهر ماه تا سه روز پیش، در تعزیرات شهرستان کهگیلویه 120 پرونده تشکیل شده است.

 

لازم به ذکر است که اکثر قریب به اتفاق این پرونده ها به همت بازرسان استانی طی دو تا سه روز تشکیل شدندکه 49 پرونده بررسی و رای آن ها صادر و بقیه تا قبل از بیست و پنجم مهرماه رسیدگی و رای آن ها صادر خواهد شد.

صالحی در پایان گفت: اگر شهروندان تخلفی مشاهده کردند می توانند با ذکر آدرس و نوع تخلف از راه های زیر با تعزیرات ارتباط برقرار کنند و مشاهدات خود را گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

شماره سراسری: 124

 شماره تماس 07432264949 جهت ارتباط تلفنی با مردم

 شماره پیامکی 30009651

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک