آخرین اخبار

1. بهمن 1396 - 19:14   |   کد مطلب: 8673
شهروندان دهدشتی از قطع مکرر آب در این طی در این چند روز گله مند هستند و خواستار توجه مسئولان و رفع این مشکل هستند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه؛ با توجه به اینکه مردم شهرستان کهگیلویه چند سالی است که با مشکل قطع و افت فشار مکرر آب شرب شهری مواجه بودند وگزارش های مردمی از این موضوع حکایت داشت اما هرگز این مشکل مرتفع نشد و هر بار ازگوشه ای ازاین شهر فریاد عطش بگوش می رسد.

ساکنین شهر که بارها به دلیل قطع و افت فشار آب مناطق آزادگان، کوی جانبازان 1 و 2، خیابان سپاه، شاهد، بیمارستان، و... گلایه کرده اند این بار به قطعی آب در فصل بارندگی اعتراض داشتند وآن را یک معضل بزرگ برای شهر دانسته اند.
سید الاکرم موسوی یکی از شهروندان دهدشتی در این رابطه به خبرنگارما گفت: بیشتر ایام سال در منطقه کوی جانبازان شاهد افت فشار و قطعی آب شهری هستیم و برای تأمین آب مورد نیاز خود، با مشکلات زیادی مواجه هستیم.
علی احمدی یکی دیگر از شهروندان دهدشت با بیان اینکه قطع آب منطقه بیمارستان به یک عادت تبدیل شده است گفت: باتوجه به اینکه بیشتر مراجع تقلید استفاده از دستگاهای پمپاژ آب را جایز ندانسته و استفاده از آن را اشکال شرعی دانسته ولی در پاره ای از اوقات برای تأمین آب مصرفی خود مجبور به نصب واستفاده از این دستگاه هستیم که علاوه بر آن باعث بالا رفتن میزان برق مصرفی خانواده ها و هزینه های زیاد بار مصرفی میشود.

پاسخ رئیس اداره آبفای شهرستان کهگیلویه به این موضوع

سید داریوش فقهی پور ریاست محترم آب و فاضلاب شهری شهرستان کهگیلویه به خبرنگار کهگیلویه خاطر گفت: از جمله دلایل این مشکل می توان به قدیمی بودن لوله ها، شکست لوله ها، نبود آب پایدار، سیستم توزیع قدیمی، افزایش اشتراک دهی اشاره نمود.

برای رفع مشکل کمبود آب مناطقی از جمله کمربندی دوم، بیمارستان و 180 دستگاه، چاره ای اندیشیدیم که با اتصال لوله از شهرستان چرام به کمربندی سوم دهدشت، مشکل کم آبی این مناطق رفع گردد.

همچنین افزود: علت قطعی آب امروز شهر دهدشت به خاطر خرابی آب مخزن نزدیک سمغان بود که بعد از اطلاع و هدر رفت فراوان آب به گونه ای که پرتاب شدن آب به بیش از 10 متر هم می رسید، اکیپ تعمیرات آبفا به محل اعزام شد و نزدیک ساعت 11 صبح به اتمام رسید و آب شهروندان به مدار برگشت.

فقهی پور تصریح کرد: اگر وضعیت پائین بودن بارندگی و همچنین مصرف بالای شهروندان در بخش شرب و کشاورزی تغییری نکند مجبور هستیم در آینده ای نه جندان دور نسبت به جیره بندی آب اقدام نمائیم.

پیشنهاداتی برای آمادگی افراد در مواجه با بروز ناگهانی قطعی آب و کمک به صرفه جویی آب :

1- صرفه جویی در میزان مصرف آب

2- نصب تانکر

3- استفاده از شیرآلات سالم، استاندارد و کم مصرف

در وجه دیگر این قضیه از ساکنین اجاره ای منازل از عدم نصب تانکر آب توسط موجرها (صاحب خانه) گلایه دارند به همه ی مالکین هم استانی توصیه می شود حتما در ازای دریافت مبالغ اجاره و رهن، آسایش مستأجرین خود را با نصب یک تانکر یا مخزن ذخیره آب فراهم نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک